• امروز : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
کل اخبار 24678
1

پنج راه برای بهبود سنگنوردی بدون تمرین!

  • کد خبر : 13280
  • 20 آذر 1399 - 13:21
پنج راه برای بهبود سنگنوردی بدون تمرین!
بام نیوز: هیچ کس نمی تواند تلاش و اشتیاق برای تمرین را به طور نامحدود حفظ کند و شما نیز نباید آرزو کنید. زیبایی سنگنوردی این است که برای دوره های استراتژیک ، ممکن است در نتیجه دور کردن تمرکز خود از دور و تکرارهای بی پایان به سمت استراتژی های تاکتیکی یا بهتر از آن، نتایج بهتری کسب کنید. این روش در طول دوره هایی شلوغ هستید یا انرژی لازم برای رفتن به باشگاه سنگنوردی را ندارید ، میتواند به شما کمک کند. در ادامه به پنج راه برای ارتقای سنگنوردی بدون تمرین اشاره می کنیم.

به گزارش پایگاه خبری بام نیوز

ارتقای سنگنوردی بدون تمرین

در ارتقای سنگنوردی بدون تمرین روی راهکارهای هوشمندانه برای ارتقای سطح سنگنوردی بحث میشود. مهمترین عضله یک سنگنورد مغز اوست.

تنظیم اهداف سنگنوردی

انتخاب مسیرهای چالش و ایجاد هدف شیرین است، حتی اگر توان تمرین برای انجام آنرا نداشته باشید. این کار باعث می شود که موتور انگیزشی شما همیشه گرم بماند. یک هرم هدف ایجاد کنید.

  • پنج یا شش صعود نسبتا راحت
  • سه تا چهار مسیر متوسط
  • دو سه مسیر سخت یا پروژه ای.

در اولین برنامه های سنگنوردی در طبیعت روی گروه اول تمرکز کنید. اما قبل از صعود کامل اهداف گروه اول یک دو مورد از اهداف سطح دوم را امتحان کنید. این هدف گذاری باعث ارتقای سطح سنگنوردی بدون تمرین میشود.

تمرکز روی تکنیک

بیشتر سنگنوردان دوست دارند فکر کنند که روی تکنیک تمرکز دارند ، اما این به چه معناست؟ اگر رویکرد معمول شما فقط تمرکز روی سنگنوردی بیشتر باشد ، ممکن است واقعاً در حال آب در هاون کوبیدن باشید و عادت های بد را در جای خود محکم کنید. اگر می توانید ، برای یک جلسه با یک مربی معتبر سنگنوردی هزینه کنید تا ببینید آیا او می تواند مشکلات فنی را تشخیص دهد یا خیر. حداقل یک دوربین فیلمبرداری روی سه پایه تنظیم کنید و از خود در حال بالا رفتن فیلم بگیرید. سپس آن را ببینید و سعی کنید تکنیک خود را به صورت انتقادی تحلیل کنید.

در هنگام گرم کردن روی تمرینات حرکتی و تکنیکی کار کنید. قبل از تماس برقرار کردن هر پا با کمی مکث تمرکز داشته باشید. دیواره بالای گیره پا لمس نکنید و سعی کنید پا را با یک تماس و بدون نیاز به تنظیم مجدد روی گیره قرار دهید. چشم خود را به گیره پا تا زمانی که به طور درست روی آن وزن آوردید بدوزید.

سعی کنید هر صعود وارم آپ یا گرم کردنی را بدون به هم ریختن فرم و سریعتر، انجام دهید. این تمرینات باعث بالا رفتن کیفیت حرکتی شما در بلند مدت میشود. همچنین به شما کمک خواهد کرد تا فرم بدن خود را در شرایط پرتنش مسیرهای سخت تر حفظ کنید.

 

مقداری کاهش وزن

توجه داشته باشید این روش برای سنگنوردانی که ساختار وزنی متوسط یا سنگین دارند موثر خواهد بود. همچنین این روش را فقط بزرگسالان باید انجام دهند. سنگنوردان جوانتر بهتر است برای سوخت رسانی مناسب به بدن غذا بخورند. محدود کردن کالری برای کودکان می تواند به سلامتشان آسیب بزند.

برای ارتقای سنگنوردی بدون تمرین می توانید مقداری کربوهیدارت دریافتی را کاهش دهید. مثلا چند قاشق از دریافت کربوهیدراتهایی مانند برنج و ماکارونی… کم کنید. توجه ویژه ای به خوردن غذاهای سالم و مقوی داشته باشید. همچنین مراقب خوردن آب کافی باشید.

تغییر مدل ذهنی

تغییر روندهای فکری و الگوهای رفتاری حتی از رژیم گرفتن هم سختتر است. سنگنوردان با دلایل و توجیهات زیادی از صعود فرار میکنند: مسیر خیلی سخت است، نگرانی اینکه دیگران چطور درباره شما قضاوت می کنند و…این موارد بیش از هر چیزی مانع از صعود شما میشوند. آدام اوندرا میگوید:”ذهن برای کمک به شما نیست، بلکه برای جلوگیری از شماست!”

نکته اصلی این است که روالهای عملی را پیگیری کرده و انتظارات واقع بینانه از خودتان داشته باشید. لیست استراتژی های زیر را برای بهبود سنگنوردی بدون تمرین مدنظر داشته باشید:

روتین ذهنی قبل از صعود

این روش را در حین صعودهای گرم کردنی و سرد کردن پیاده کنید. آنرا بر اساس نیاز خودتان مرتب کنید.

  • سازگاری با محیط : حواس خود را از عوامل به هم ریزاننده ذهنی محیط پرت کنید. نفس عمیق بکشید و آرام باشید.
  • تجسم کردن : قبل از شروع سنگنوردی حرکات مسیر را بخوانید. تصور کنید که واقعا در حال صعود هستید. به جای اینکه تصور کنید مسیر آسان است سعی کنید با قسمتهای سخت آن مواجه شوید.
  • جعبه سیاه : تمام عواملی را که باعث نگرانی شما می شوند لیست کنید ، با چند راه حل مثبت روبرو شوید و سپس آنها را در یک جعبه سیاه خیالی قرار دهید یا حتی بنویسید. به جعبه برگردید و پس از صعود آن را باز کنید ، متوجه خواهید شد که اکثر نگرانی های شما بی دلیل بوده است. این تمرین به شما کمک می کند تا در آینده به روند کار بیشتر اعتماد کنید.
  • از خودگفتاری مثبت استفاده کنید : با استفاده از کلمات کلیدی که به نظر شما الهام بخش هستند ، یک سخنرانی نهایی درباره خود انجام دهید. به موسیقی گوش دهید که به افزایش روحیه کمک می کند.
  • تمرین سقوط (روی میانی های خوب): به خصوص برای کسانی که از افتادن میانی میترسند، سقوط منظم در تمرین احتمالاً قوی ترین و موثرترین ابزار آموزش ذهنی است. اگر افتادن روی دیوارهای عمودی یا دالان را تمرین می کنید، مطمئن شوید که آنها کاملاً صاف بوده و فاقد برجستگی باشند. مطمئن باشید که همطناب شما حمایت پویا را درک می کند.

درجه را فراموش کنید.

یک جنبه زیبایی شناختی از سنگنوردی وجود دارد که می تواند بدون فشار اهداف و انتظارات مورد کاوش قرار گیرد. مطابق با قوانین روانشناسی معکوس ، با دور نگه داشتن تمرکز از دستاورد خالص برای مدتی ، در واقع ممکن است در نهایت صعود کنید ، بدون اینکه آگاهانه تلاش کرده باشید. به هر حال ، این همان سنگنوردی است که ما در مورد آن صحبت می کنیم ، یک فعالیت منحصر به فرد و جادویی که گاهی اوقات همه قوانین را نقض می کند.

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=13280
  • نویسنده : تحریریه بام نیوز
  • ارسال توسط :
  • منبع : موج کوه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.