• امروز : پنجشنبه, ۱۰ اسفند , ۱۴۰۲
  • برابر با : Thursday - 29 February - 2024
کل اخبار 24585
3

پوشش مناسب یکی از راه‌کارهای پیش‌گیری از حمله قلبی در فعالیت‌های زمستانی

  • کد خبر : 8066
  • 06 آذر 1399 - 19:27
پوشش مناسب یکی از راه‌کارهای پیش‌گیری از حمله قلبی در فعالیت‌های زمستانی
بام نیوز: استفاده از پوشاک مناسب در فعالیت‌های بدنی مربوط به فصل زمستان به عنوان یکی از راه‌کارهای کاهش ریسک حمله قلبی مطرح شده است.

به گزارش پایگاه خبری بام نیوز و به نقل از انجمن پزشکی کوهستان ایران: استفاده از پوشاک مناسب در فعالیت‌های بدنی مربوط به فصل زمستان به عنوان یکی از راه‌کارهای کاهش ریسک حمله قلبی مطرح شده است. آمارها بیان‌گر این هستند که نرخ حملات قلبی در فصل زمستان و به‌ویژه در افراد دارای سابقه ناراحتی‌های قلبی-عروقی افزایش می‌یابد که در این میان افزایش فعالیت‌های بدنی شدید نیز دخیل می‌باشند.

❌ افت درجه حرارت موجب جاری شدن و تجمع بیشتر گردش خون به مرکز بدن و قلب می‌شود؛ این تجمیع به‌نوبه خود موجب افزایش فشار خون و در نتیجه فشار بیشتر روی قلب شما خواهد شد؛

✔️ ضمن اینکه بدن شما در شرایط سرما انرژی و کالری بیشتری برای تولید حرارات و گرما مصرف می‌کند و فشار بیشتری متحمل می‌شود.

بنابراین همه افراد به ویژه افراد در معرض ریسک حملات قلبی، باید از پوشش مناسب فصل (نه لزوماً زیاد که موجب تعریق بیشتر و از دست دادن آب و انرژی گرمایی بدن شود) برای حفظ دمای بدن و جلوگیری از بروز این حالت استفاده کنند.

دقایق ابتدایی روز و در صبح‌گاه این محافظت اهمیت بیشتری دارد، فرض کنید که در ساعات ابتدایی صبح زمستان در خیابان یا ایستگاه اتوبوس منتظر دوست یا همنورد خود هستید؛ در این شرایط حتما از کلاه، دستکش و لباس مناسب استفاده کنید؛ به‌ویژه اگر دارای سابقه بیماری‌های قلبی یا عروقی هم هستید. اکنون افت درجه حرارت محیط، تجمیع جریان خود در مرکز بدن و قلب به همراه تلاش بیشتر بدن برای تولید انرژی گرمایی و تنگ شدن نسبی عروق در وضعیت سرمای محیط را با یک فعالیت سنگین بدنی ترکیب کنید؛ وخامت اوضاع بیشتر و احتمال حمله قلبی افزایش خواهد داشت.

سالیانه در حدود ۱۰۰ نفرد در کشور آمریکا در هنگام پارو کردن برف دچار سکته قلبی می‌شوند و تعداد افرادی که به دلایل یادشده دچار مشکلات قلبی شده و به پزشک مراجعه می‌کنند در حدود ۱۰۰۰۰ نفر عنوان شده است. همچنین تحقیقات بیان‌گر این هستند که فاکتور سن افراد نیز در این موضوع دخیل می‌باشد؛ یعنی این ریسک و مخاطراتی که به آن اشاره شده در افراد ۵۵ سال به بالا افزایش دارد.

پی نوشت: نکات ساده را دست‌کم نگیریم؛ با فراگیری نکات بسیار ساده‌ای در خصوص فعالیت‌های بدنی در فصول مختلف به سادگی می‌توان از بروز بسیاری از عوارض و بیماری‌های خطرناک مربوط به فعالیت در هر فصل مانند گرمازدگی، سرمازدگی، حمله قلبی و امثال آن‌ها برای خود و همنوردانمان جلوگیری کنیم.

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=8066

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.