• امروز : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
کل اخبار 24664
1

چرا با وجود هشدارهای هواشناسی هیچ ممانعتی از صعود کوهنوردان صورت نگرفت؟

  • کد خبر : 15468
  • 06 دی 1399 - 10:48
چرا با وجود هشدارهای هواشناسی هیچ ممانعتی از صعود کوهنوردان صورت نگرفت؟
بام نیوز: رئیس کمیته تربیت بدنی کمیسیون فرهنگی مجلس با انتقاد از اینکه چرا با وجود اخطارهای هواشناسی هیچ ممانعتی از صعود کوهنوردان صورت نگرفته است، تصریح کرد: فدراسیون کوهنوردی باید گزارشی از اقدامات پیشگیرانه خود برای جلوگیری از صعود کوهنوردان ارائه کند.

احمد راستینه هفشجانی در گفت‌وگو با خبرنگار بام نیوز با اشاره به حادثه تلخ وقوع کولاک و سقوط بهمن در ارتفاعات کلکچال که منجر به فوت ۸ تن از کوهنوردان و مصدومیت و گرفتار شدن چند ده کوهنورد دیگر شد، اظهار کرد: نهادهای مسئول در این زمینه از وزارت ورزش و جوانان گرفته تا «فدراسیون کوهنوردی و صعودهای ورزشی» باید در خصوص این حادثه پاسخگو باشند.

نماینده مردم شهرکرد، بن وسامان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: هشدارهای لازم در این زمینه باید به کوهنوردان پیش از شروع صعود به ارتفاعات داده می‌‍شد و اگر این هشدارها اعلام شده چرا هیچ نهاد و دستگاه مسئولی از صعود کوهنوردان ممانعت نکرده است.

وی با بیان اینکه کمیسیون فرهنگی و فراکسیون ورزش مجلس قطعا در این زمینه از مسئولان مربوطه توضیح می‌خواهد، تأکید کرد: اگر اخطارهای هواشناسی در این رابطه به فدراسیون کوهنوردی داده شده چرا این فدراسیون اجازه صعود به کوهنوردان داده است.

بهمن کوهنورد

راستینه ضمن تسلیت به جامعه ورزش بابت این حادثه تلخ، اضافه کرد: وزارت ورزش و فدراسیون کوهنوردی باید اقدامات خود جهت پیشگیری از صعود کوهنوردان با وجود اخطارهای هواشناسی را جهت تنویر افکار عمومی تشریح کنند.

وی ادامه داد: مسئله دیگر میزان اطلاع رسانی هشدارهای هواشناسی است،  این اطلاع رسانی باید از طریق رسانه‌های معتبر مانند صدا و سیما صورت گیرد و حتی سامانه‌ای ایجاد شود تا کوهنوردان پیش از صعود از وضعیت آب و هوایی مطلع باشند درحالیکه اطلاع رسانی در این حوزه بسیار ضعیف است.

رئیس کمیته تربیت بدنی کمیسیون فرهنگی مجلس یادآور شد: فدراسیون کوهنوردی باید گزارش دهد تا چه حد با دستگاه‌های مرتبط از جمله اورژانس هوایی، هلال احمر و هواشناسی هماهنگی دارد و این مسئله به اطلاع کمیسیون فرهنگی برای بررسی ابعاد حادثه، عموم مردم و جامعه کوهنوردی برسد./

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=15468
  • نویسنده : تحریریه بام نیوز
  • ارسال توسط :
  • منبع : مجلس

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.