• امروز : شنبه, ۱۹ اسفند , ۱۴۰۲
  • برابر با : Saturday - 9 March - 2024
کل اخبار 24609
2

چرخابی: سپاهان شبیه بایرن‌مونیخ بازی می‌کند/ نویدکیا آرام است اما روی نیمکت هنوز افراد جنجالی حضور دارند

  • کد خبر : 14910
  • 03 دی 1399 - 12:16
چرخابی: سپاهان شبیه بایرن‌مونیخ بازی می‌کند/ نویدکیا آرام است اما روی نیمکت هنوز افراد جنجالی حضور دارند
بام نیوز:کارشناس فوتبال ایران گفت: الان تفکرات نویدکیا از لحاظ تنوع بازی می‌تواند شبیه بایرن مونیخ باشد چون سپاهان متغیر بازی می‌کند.

حسین چرخابی در گفت‌وگو با پایگاه خبری بام نیوز، در خصوص روند کیفی تیم سپاهان پس از انجام هفت بازی در لیگ برتر اظهار داشت: از روز اول هر کسی در مورد محرم نویدکیا نظری داد اما من معتقد بودم باید نیمی از نیم‌فصل بگذرد تا بتوانیم در مورد او تیمش صحبت کنیم. محرم، حُسن‌های خوب زیادی دارد که آرامش کنار زمین یکی از آن‌هاست.

وی ادامه داد: در بازی دیروز مقابل مس رفسنجان هم دیدیم؛ حتی اگر شرایطی به وجود بیاید که نیمکت هردو تیم به هم بریزد محرم باز هم آرامش خودش را حفظ می‌کند و به فکر اداره بازی و اندیشه برای ادامه مسابقه است. این امتیاز مثبت برای یک سرمربی و تیم است. البته فلسفه هر مربی برای هدایت تیم متفاوت است. یک مربی ممکن است کنار خط جنب و جوش زیادی داشته باشد، یک مربی ممکن است بسیار آرام باشد و یک مربی هم ممکن است تلفیق ایندو رفتار را داشته باشد ولی در کل نویدکیا در فاز اندیشیدن کنار زمین نمره قبولی گرفته است.

چرخابی با اشاره به روند رو به رشد سپاهان گفت: از نظر نقشه‌ها، برنامه‌ها و تعویض آن‌ها در مسابقات، تیم سپاهان روز به روز بهتر می‌شود. در بازی‌های آسیایی دیدیم که این تیم اصرار به بازی روی زمین داشت و تعویض منطقه بازی یا استفاده از سانتر از این تیم دیده نمی‌شد اما الان هم تعویض منطقه بازی از جناحین را می‌بینیم و هم اینکه از سانترهای خطرناک موقعیت سازی می‌شود و با ضربه سر هم گلزنی می‌کنند. این نشان می‌دهد که سپاهان روز به روز با تجربه‌تر می‌شود.

کارشناس فوتبال ایران اضافه کرد: لیگ امسال بسیار گنگ است. پیش بینی در فوتبال همیشه کار سختی است اما امسال اصلا نمی‌توان هیچ پیش بینی داشت. هیچ تیمی قیب خودش را قبول ندارد. در گذشته تیم‌های پایین جدول سعی می‌کردند مقابل تیم‌های مدعی گل کمتری بخورند اما در لیگ امسال اینطور نیست و حتی تیم‌های قعر جدول هم سعی می‌کنند مقابل مدعیان سه امتیاز کامل مسابقه را بگیرند. این موضوع هم به نظرم از بدشانسی‌های محرم نویدکیاست که کارش را در این شرایط سخت آغاز کرده است.

وی در مورد اینکه سپاهان با وجود روند رو به رشد، در نتیجه گیری دچار نوسان شده، اظهار داشت: به نظرم این مساله در مورد سپاهان بهتر شده، در ابتدای فصل این روند بیشتر دیده می‌شد اما الان در دو بازی پشت سر هم نتایج خوبی گرفته و روند کار مثبت‌تر شده است. بردن مس رفسنجان در آن چمن مصنوعی و با یک مربی خوب به نام محمدربیعی کار سختی است. هفته گذشته هم نساجی را ۴ بر صفر شکست دادند. بنابراین می‌توانیم بگوییم روند سینوسی تیم کمتر شده است. ضمن اینکه من سختی کار در لیگ امسال را دلیل مهمی در این اتفاق می‌دانم.

چرخابی تصریح کرد: می‌بینیم که استقلال و فولاد هم این شرایط را دارند. پرسپولیس هم باید بازی‌های عقب افتاده‌اش را انجام بدهد تا ببینیم در این شرایط قرار می‌گیرد یا خیر. به نظرم لیگ امسال لیگ شگفتی ها خواهد بود. فصل قبل پرسپولیس به اصطلاح گازش را گرفت و رفت. نمی‌توان پیش بینی کرد اما فکر نمی‌کنم امسال تیمی بتواند چنین کاری را انجام بدهد. با اینحال سپاهان را هم از نظر نفرات و هم سرمربی تیم شایسته‌ای می‌بینم.

وی در مورد تنوع برنامه‌های بازی سپاهان در زمین، گفت: همانطور که گفتم در بازی‌های آسیایی نویدکیا فکر می‌کرد فقط باید روی زمین بازی کرد و شاید نیازی هم به کی‌روش نباشد اما الان به وسیله سانتر از جناحین، از این بازیکن و قدرت سرزنی او هم استفاده می‌کند. در فوتبال نمی‌توانیم بگوییم که حتما باید با یک فلسفه مثلا بازی زمینی از اول تا آخر، کار کرد.

کارشناس فوتبال ایران افزود: تیم بایرن مونیخ هم همین روند را دارد. استفاده از پاس‌های کوتاه، تعویض منطقه بازی با پاس‌های بلند، استفاده از پاس‌های عمقی، یا سانتر زمینی یا هوایی از جناحین. شاید اگر بخواهیم در مورد یک مهاجم کامل صحبت کنیم لواندوفسکی می تواند نمونه خوبی باشد چون با هر روشی گل می‌زند درحالیکه مثلا لیونل مسی گل‌های معدودی را با ضربه سر به ثمر رسانده است. به نظرم الان تفکرات نویدکیا از لحاظ تنوع بازی می‌تواند شبیه بایرن مونیخ باشد. سپاهان متغیر بازی می‌کند و برای این کار یعنی تنوع بازی، داشتن مهره خیلی مهم است.

چرخابی در خصوص اینکه به نظر می‌رسد سپاهان به شخصیتی رسیده که حتی در یک بازی پر استرس و تحت فشار می تواند به بازی برگردد و نتیجه را عوض کند، گفت: این مساله می تواند به خاطر خونسردی سرمربی باشد. دیروز مس رفسنجان در نیمه اول خیلی خوب بازی کرد و بازی را هم در دست داشت. گل دوم آن‌ها خطا بود و کادرفنی مس باید این را بداند. اتفاقات بعد از آن گل باعث شد بازی برعکس شود و تیم مس به هم ریخت. از آن به بعد دیدیم که سپاهان آرام شد. البته با اینکه سرمربی تیم فقط به فکر ادامه بازی بود اما روی نیمکت سپاهان هنوز هم افرادی هستند جنجال می‌کنند.

وی افزود: در نیمه دوم دیدیم که سپاهان به خصوص بعد از گل دوم خیلی خوب بازی را مدیریت کرد. دقیقا همینطور است. این تیم شخصیت بازگشت به بازی و برگرداندن نتیجه را پیدا کرده است. همه این‌ها نشان می دهد که محرم نویدکیا کم‌کم با شرایط لیگ ما آشنا می‌شود. هرچند که نباید فراموش کنیم لیگ امسال لیگ گنگی است و شرایط کار در آن واقعا سخت است.

کارشناس فوتبال اصفهان در خصوص شرایط ذوب‌آهن اظهار داشت: من نگران آینده ذوب‌آهن هستم. به خاطر همه چیز. فصل قبل این تیم مشکلات زیادی داشت. معولا وقتی تیم در یک فصل دچار مشکل می‌شود سعی می‌کنند این مشکلات برای فصل بعدی حل و فصل شوند اما ذوبی‌ها به مشکلاتشان اضافه کردند. یکی از این مشکلات این بود که بازیکنان خیلی خوبی را از دست دادند.

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=14910

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.