• امروز : چهارشنبه, ۱۶ اسفند , ۱۴۰۲
  • برابر با : Wednesday - 6 March - 2024
کل اخبار 24601
3

چطور عنوان سریع‌ترین مرد عمودی جهان دوباره به یک ایرانی می‌رسد؟

  • کد خبر : 77308
  • 29 تیر 1401 - 20:24
چطور عنوان سریع‌ترین مرد عمودی جهان دوباره به یک ایرانی می‌رسد؟
بام: سرمربی تیم ملی سنگنوردی می‌گوید: اگر مدال المپیک می‌خواهیم و عنوان دوباره سریعترین مرد عمودی جهان را می‌خواهیم باید سرمایه گذاری کنیم.

آرتمیس فرشادیگانه در گفت‌وگو با خبرنگار بام در مورد عملکرد ملی‌پوشان سنگ‌نوردی در مسابقات جام جهانی سوئیس اظهار داشت: رکوردهای بچه‌ها به نسبت خوب شده است اما از آنجایی که بخش سرعت در المپیک پاریس جدا شده است و به تنهایی مدال دارد، به همین دلیل کشورها سرمایه‌گذاری بسیار خوبی در این بخش کرده‌اند. رضا علیپور نفر اول کشورمان رکورد خود را در این مسابقات ارتقاء بخشید اما به دلیل بدشانسی و سُر خوردن نتوانست مقام خوبی را کسب کند. همانطور که گفتم در بخش سرعت سنگنوردان صاحب‌نام به رکورد زیر ۵٫۵۰ ثانیه رسیده‌اند.

وی افزود: در المپیک توکیو بخش سرعت جدا نبود اما برای پاریس این اتفاق افتاده است. با این شرایط واقعاً رقابت سخت شده است. رضا علیپور خیلی سخت تمرین می‌کند و رکوردهایش در حد بهترین نفرات جهان است. او سه سال با رکورد ۵٫۴۸ ثانیه سریع‌ترین سنگ‌نورد دنیا بود و در این رقابت‌ها به ۵٫۲۸ هم رسید اما یک اندونزیایی در حال حاضر بهترین رکورد جهان را دارد و با این حساب شرایط کمی سخت شده است.

سرمربی تیم ملی سنگ‌نوردی در مورد اینکه چه کار باید بکنیم تا در المپیک به مدال برسیم، گفت: در حال حاضر بزرگترین مشکل ما نداشتن کمپ تیم‌های ملی است. البته فدراسیون سالن کبکانیان را یک مقدار تجهیز کرده است اما جایی نداریم که دیواره، گیره و سنسور استاندارد داشته باشیم تا هر زمانی که ملی پوشان خواستند بروند و تمرین کنند. اصولاً بچه‌ها در شهرهای خودشان تمرین می‌کنند. رضا علیپور هم در استادیوم قزوین و در فضای باز تمرین می‌کند که آن هم شرایط استاندارد ندارد.

فرشایگانه تأکید کرد: در مجموع شرایط و امکانات‌مان اصلاً قابل مقایسه با کشورهای برتر جهان نیست و ما حداقل باید یک سالن مجهز و استاندارد داشته باشیم. سنگ‌نوردی ایران پتانسیل خود را ثابت کرده و رضا علیپور در بازی‌های آسیایی جاکارتا مدال طلا را کسب کرد. در حال حاضر اروپایی‌ها سرمایه‌گذاری کلانی را در سنگ‌نوردی انجام می‌دهند و آنها یک علیپور بلکه ۱۰ علیپور همزمان دارند. مسئولان ورزش کشور هم پتانسیل سنگ‌نوردی ما را می‌دانند یک مقدار باید سرمایه‌گذاری بیشتری انجام بدهند.

وی در مورد اینکه رئیس فدراسیون پیش از این گفته بود ۵ میلیارد سرمایه‌گذاری برای یک مدال طلای المپیک عددی نیست، عنوان کرد: واقعاً همینطور است. ما باید تجهیزاتی را از خارج از کشور وارد کنیم و یک دیواره استاندارد داشته باشیم. البته یکبار هزینه می‌کنیم و چند سال این امکانات ماندگار است. از سوی دیگر ورزشکاران ما باید در مسابقات مختلف هم شرکت کنند و پشتوانه سازی داشته باشیم.

سرمربی تیم ملی سنگنوردی در پایان تاکید کرد:‌ ما پتانسیل کسب المپیک داریم به شرط اینکه امکاناتی که گفته شد فراهم شود که این هم یک نگاه ملی می‌خواهد چون در توان فدراسیون کوهنوردی نیست. واقعاً رضا علیپور شانس مدال المپیک را دارد. او بارها در مسابقات جهانی و آسیایی مدال کسب کرده و در المپیک هم می‌تواند روی سکو برود.

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=77308

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.