• امروز : سه شنبه, ۸ اسفند , ۱۴۰۲
  • برابر با : Tuesday - 27 February - 2024
کل اخبار 24581
2
اموزشی:

چگونه در کمپینگ خیس نشویم؟

  • کد خبر : 4541
  • 14 آبان 1399 - 15:28
چگونه در کمپینگ خیس نشویم؟
کوهنوردی:هنگام کوهنوردی، طبیعت گردی و یا کمپینگ در هوای بارانی، وسایل خود را طوری در کوله پشتی یا کیفتان جاگذاری کنید که تعداد دفعاتی که مجبور به باز کردن کوله تان هستید به حداقل برسد.

کوهنوردی: به گزارش گروه اموزشی بام نیو چگونه در کمپینگ خیس نشویم؟ کمپینگ در هوای بارونی

جمع کردن وسایل✅
هنگام کوهنوردی، طبیعت گردی و یا کمپینگ در هوای بارانی، وسایل خود را طوری در کوله پشتی یا کیفتان جاگذاری کنید که تعداد دفعاتی که مجبور به باز کردن کوله تان هستید به حداقل برسد. وسایل حساس به آب را داخل کوله طوری تنظیم کنید که موقع باز کردن کوله در معرض باران قرار نگیرند. خوراک و وسایل بسیار ضروری خود را در جیب های خارجی، و چادر خود را در قسمت بالایی محفظه اصلی کوله قرار دهید. به این صورت تنها قسمتی که هنگام رسیدن به محل کمپ باید باز شود، قسمت بالایی محفظه اصلی خواهد بود.
برای حفاظت از وسایل خود، از کیسه های ضد آب، و برای شرایط خیلی بارانی کاور و پانچو به همراه داشته باشید. کیسه خوابتان را نیز فراموش نکنید.

انتخاب محل کمپ (سایت کمپ)✅
چادر خود را در چاله یا جایی که ممکن است آبگیر باشد، باز نکنید.
از امکانات طبیعی موجود در محیط، برای حفاظت از باران استفاده کنید. از درختان و صخره های بزرگ نیز در صورت طوفانی بودن هوا میتوانید کمک بگیرید (البته در صورت وجود رعد و برق باید بسیار مواظب و محتاط باشید).
بر پا کردن چادر✅
ابتدا چادر خود را در محلی خشک و یا بدور از دسترس باران باز کنید. فلای یا کاور را روی آن کشیده و سپس به محل کمپ انتقال دهید.
دقت کنید که بین فلای و چادر فضای کافی برای گردش هوا وجود داشته باشد.

ایوان✅
استفاده از ایوان در هوای بارانی این امکان را به شما می دهد که ناهار خود در زیر باران، اما بدون خیس شدن صرف کنید و از آن لذت ببرید. ایوان دسترسی شما به اطرافتان را بیشتر کرده و فضای خشک بیشتری در اختیارتان می گذارد.

لباسهای خشک✅
لباسهایتان را به دو گروه تقسیم کنید. گروه اول آنهایی هستند برای پیاده روی استفاده می کنید و خیس شدن آنها برایتان مشکلی ایجاد نمیکند. گروه دوم لباسهایی هستند که نمی خواهید خیس شوند؛ و یا خشک شدنشان خیلی طول می کشد.

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=4541

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.