• امروز : چهارشنبه, ۹ اسفند , ۱۴۰۲
  • برابر با : Wednesday - 28 February - 2024
کل اخبار 24581
1
اموزشی:

چگونه در یک ماجرای طولانی کوهنوردی احساس امنیت بیشتر کنیم

  • کد خبر : 8028
  • 06 آذر 1399 - 19:10
چگونه در یک ماجرای طولانی کوهنوردی احساس امنیت بیشتر کنیم
گروه اموزشی بام نیوز:صعود از مسیری در دامنه‌های یک کوهستان به عنوان اولین نفر، نیاز به میخ کوبی مسیر صعود با در نظر داشتن برخی احتیاط‌های ایمنی و رعایت آداب و روش‌های صعود است، همچون فاصله میان میخ‌ها، تعداد و نوع میخ‌ها، و غیره.

گروه اموزشی بام نیوز، مطلبی را در خصوص چگونه در یک ماجرای طولانی کوهنوردی احساس امنیت بیشتر کنیم منتشر نمود:

 

یک ماجرای طولانی کوهنوردی

یک کوهنورد همیشه باید احتیاط کند و به قوانین طبیعت احترام بگذارد و رفتاری متناسب با آن داشته باشد تا بتواند در مسیر قله زنده بماند. ابزارهای برقی بوش می‌توانند به کوهنوردان حرفه‌ای و تازه کار در مسیر ماجراجویی دشوار اما مشتاقانه خود کمک کنند.

زمانی که یک کوهنورد “فوران حواس پنچ گانه” را در کوه تجربه می‌کند، در همان لحظه با این حس انس می‌گیرد و مایل است این تجربه را در ادامه زندگی خود بارها و بارها تکرار کند. این لحظه نخستین جادویی در زندگی کوهنوردان ممکن است در سن ۷ یا ۷۷ اتفاق بیافتد. این شوق سن و سال نمی‌شناسد، و این حس هیچگاه تغییر نمی‌کند.

اوگور ایلماز یک کوهنورد ترکیه ای

اوگور ایلماز، یکی از این مشتاقان کوهستان از کشور ترکیه، می‌گوید پدرش او را در شش ماهگی به کمپ برده، در چهار سالگی برای اولین از کوه بالا رفته، و در هفت سالگی موفق به فتح یک قله شده است. او که در یک خانواده عاشق کوهستان پرورش یافته، این بخت را داشته تا از کودکی هوای کوهستان را استنشاق کند. زمانی که وارد دانشگاه شده، اشتیاق بیشتری به فعالیت‌های هوای آزاد پیدا کرده، بر خلاف والدین خود که کوهستان‌ها و صخره‌های ملایم را برای خود برمی‌گزیدند. گام برداشتن به سوی قله خوب بود، اما او میل داشت برای رسیدن به اوج “صعود کند”. به این ترتیب در سال ۲۰۱۴، این اشتیاق او را به آلاداگلا کشاند، رشته کوهی سنگی که “دشوارترین منطقه صعود از سنگ در ترکیه” لقب گرفته است.

او برای این صعود نزدیک به پنج سال و در مقام یک کوهنورد حرفه‌ای تمرین کرد. چرا که تا آن زمان، دیگر می‌دانست برای رسیدن به اوج باید راهی جدید برای خود می‌گشود، و از یاری تجهیزات کمکی بهره می‌جست، که خود برای یک کوهنورد خیال انگیز است.

و این خیال پردازی چیست؟

صعود از مسیری در دامنه‌های یک کوهستان به عنوان اولین نفر، نیاز به میخ کوبی مسیر صعود با در نظر داشتن برخی احتیاط‌های ایمنی و رعایت آداب و روش‌های صعود است، همچون فاصله میان میخ‌ها، تعداد و نوع میخ‌ها، و غیره. میخ کوبی برای صعود ایمن بسیار حیاتی است، و برای یک کوهنورد یک افتخار محسوب می‌شود. باز کردن یک مسیر جدید روی یک صخره سخت برای اولین بار، نیاز به تلاش بسیار و تمرین مناسب دارد. و البته که نیاز به یک ابزار شارژی مستحکم و سبک نیز دارد. “ابزارهای برقی حرفه‌ای بوش” در اینجا به کمک کوهنوردان می‌آیند تا این مأموریت سخت و ویژه را به انجام برسانند.

اوگور ایلماز که بیش از پنج سال بود یک کوهنورد حرفه‌ای محسوب می‌شد، تجربه باز کردن یک مسیر جدید در دامنه‌های یک صخره “ملایم‌تر” را با خود داشت. متأسفانه، از تمرین و امکانات کافی برای این کار برخوردار نبود و به توصیه سرپرستان خود در گروه صعود ناچار شد مسوولیت میخ کوبی آن مسیر را به افراد با تجربه‌تر از خود واگذار کند. او می‌دانست اگر ابزار مناسب را در اختیار می‌داشت، ناچار نمی‌شد شاهد پر کشیدن رویای خود باشد. چرا که می‌دانست هر چقدر که با اراده باشید، “باید به برخی از قواعد در کوهستان احترام بگذارید و همه شرایط باید مناسب باشد تا شما در امنیت باشد.”

او با در نظر داشتن این مهمترین قاعده در کوهستان و با تجربه عدم توفیق خود در گذشته، این بار یک ابزار Bosch GBH ۱۸ V-EC Professional را با خود به فراز آلاداگلار برد.

چگونه در یک ماجرای طولانی کوهنوردی احساس امنیت بیشتر کنیم

دیواره نوردی در محیط سخت کوهستان نیاز به بهترین ابزار دارد

از آنجا که او مایل نبود یک بار دیگر شاهد عدم توفیق خود باشد، پیش از آغاز بزرگترین ماجراجویی زندگی خود مطالعات مفصلی کرد تا ببیند چه ابزاری را باید با خود به همراه می‌برد. و برای دشوارترین بخش صعود، که همان میخ کوبی است، ابزار بوش مدل GBH ۱۸ V-EC را برگزید. چرا؟

مدل GBH ۱۸ V-EC با موتور کارآمد EC با استفاده از تنها یک شارژ باتری، زمان کارکرد طولانی‌تری داشت. این ابزار قادر به مته کاری بیش از ۱۰۰ سوراخ در قطعات بتنی در ابعاد ۶ x ۴۰ میلیمتر است و تنها ۲.۶ کیلوگرم وزن و طراحی بسیار جمع و جوری دارد. پس حمل و بستن آن به بدن آسان است، آن هم در سفری رو به بالا!

موتور شارژی EC

موتور شارژی EC بوش آن جمع و جور است، در مقابل گرد و خاک محافظت شده است، بسیار سبک است و نیاز به هیچ سرویس و نگهداری ندارد! باتری خلاقانه CoolPack آن بهینه ترین بازتاب حرارتی را دارد و به این ترتیب، عمر آن را در مقایسه با باتری‌های لیتیوم – یون که از فن‌آوری CoolPack بهره نمی‌برند، تا ۱۰۰ درصد افزایش می‌دهد. به علاوه، محافظ الکترونیک باتری (ECP) این ابزار از شارژ بیش از حد، گرم شدن و تخلیه باتری پیشگیری می‌کند، و سیستم ایمنی الکترونیکی موتور آن نیز در شرایط اضافه بار موتور را خاموش می‌کند، و استحکام و دوام بسیار زیادی به ابزار می‌بخشد.

اگر آن را از ارتفاع ۲ متری رها کنید تا سقوط کند، باز هم کار می‌کند! و عاقبت این که، حافظه خود را از دست نمی‌دهد. باتری همیشه به طور مستقل از میزان شارژ موجود در آن شارژ خواهد شد، بی آن که به هیچ یک از سلول‌های آن آسیبی وارد شود.

برای صعود ایمن و برای عشق به میخ کوبی: دریل با موتور مجهر به باتری بوش، مدل GBH ۱۸ V-EC

شکست همیشه بهترین درس برای انسان است و اوگور ایلماز با صعود به قله آلاداگلار، با استفاده از مسیری که خود گشود، نشان داد که درس خود را به خوبی آموخته است.

او برای این موفقیت تلاش بسیاری کرد، باید متعهد می‌بود، بر درد و خستگی غلبه می‌کرد، و صبور می‌بود. و آنگاه پاداش خود را دریافت کرد: زیبایی مناظر کوهستانی، وزش بادی که احساس زنده بودن به انسان می‌دهد و اراده برای کشف و فتح قله‌های بیشتر. او در این سفر چکش بوش را به همراه خود داشت، تا اعتماد به نفس خود را در سطحی بالا حفظ کند.

اگر شما هم می‌خواهید احساس یک کوهنورد در طبیعت را تجربه کنید، از یاد نبرید که هیچ زمانی برای این کار دیر نیست! و به دنبال تجهیزات بیشتر هم نباشید؛ بوش در اینجا حضور دارد تا تمام تجهیزات را در اختیار شما بگذارد.

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=8028
  • نویسنده : مائده اسماعیلی
  • ارسال توسط :
  • منبع : مجله خبری بیواک

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.