• امروز : پنجشنبه, ۱۰ اسفند , ۱۴۰۲
  • برابر با : Thursday - 29 February - 2024
کل اخبار 24585
1

چگونه می‌شود کوه‌نورد شد؟!

  • کد خبر : 66138
  • 30 آذر 1400 - 2:46
چگونه می‌شود کوه‌نورد شد؟!
بام نیوز: برای شروع به مکانی بروید که در آن کوه‌های واقعی وجود دارد. کوه‌نورد شدن به این معنی نیست که باید قله های ۸۰۰۰ متری را صعود کنید.

چگونه می‌شود کوه‌نورد شد؟!

در گروه فیس بوکی “دنیای کوه‌نوردی” یک علاقمند به کوهستان سوالی را طرح نموده:

جاناتان سیبونی: من می‌خواهم بدانم چگونه می‌توانم کوه‌نورد شوم؟
کدام کوه‌ها برای مبتدیان خوب هستند؟

کجا می‌توانم آموزش ببینم؟

چقدر تجربه برای صعود به یک ۸۰۰۰ متری لازم است؟!

و دیگران اینچنین پاسخ دادند:
– همه چیز بستگی به این دارد که بدانیم هدف شما از کوه‌نورد شدن چیست؟ آیا می‌خواهید خودتان از کوه‌ها بالا بروید یا برایتان مهم این است که فقط بالای یک ۸۰۰۰ متری بایستید؟! بسیاری از افرادی که سعی می‌کنند از کوه‌های ۸۰۰۰ متری بالا بروند، کاملا به حضور راهنماها وابسته هستند و در هیمالیا توسط شرپاها کشیده و هل داده می‌شوند!
بنابراین در پاسخ به سوال شما ابتدا باید بپرسم در یک زمینه متفاوت، آیا می‌خواهید خودتان تنها با حمایت لجستیکی هدفتان را اجرا کنید یا می‌خواهید «حمل» شوید؟!

– برای شروع به مکانی بروید که در آن کوه‌های واقعی وجود دارد. کوه‌نورد شدن به این معنی نیست که باید قله های ۸۰۰۰ متری را صعود کنید. یک کوه‌نورد واقعی که عاشق کوهستان است در مورد تمام جنبه های کوه‌نوردی یاد می‌گیرد. همچنین باید اضافه کنم که برخی از کوه‌نوردان فوق‌العاده را می‌شناسم که از هیچ قله‌ ۸۰۰۰ متری بالا نرفته‌اند!

– برای ۳ تا ۵ سال نخست کوه‌های مرتفع را فراموش کنید. این فقط مربوط به تجربه نیست، شما باید بدن خود را بشناسید، برخی از افرادی که در ۵۰۰۰ متری احساس خوبی دارند، در ۷۰۰۰ متری کاملا ناتوان می‌شوند و یا با مشکلات سلامتی دیگری روبرو می‌شوند. باید تلاش کنید تا بدن و استخوان‌بندی بدن شما به شرایط سخت عادت کند. گام به گام پیش بروید و خواهید فهمید از سه چهار و پنج هزارمتری، ارتفاع شروع کوه‌نوردی است. لطفا برای موفقیت عجله نکن. کوهستان می‌تواند مکان خطرناکی باشد!

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=66138

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.