• امروز : سه شنبه, ۱۵ اسفند , ۱۴۰۲
  • برابر با : Tuesday - 5 March - 2024
کل اخبار 24600
1

کلاته‌رودبار شهر گردشگر می‌شود

  • کد خبر : 14075
  • 26 آذر 1399 - 22:56
کلاته‌رودبار شهر گردشگر می‌شود
بام نیوز: مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان گفت: با برنامه‌ریزی و تفاهم اداره میراث‌فرهنگی شهرستان دامغان و شهرداری، کلاته‌رودبار شهر گردشگر می‌شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری بام نیوز ،مهدی جمال  در دیدار با شهردار کلاته‌رودبار افزود: کلاته‌رودبار با توجه به برخورداری از طبیعت بکر و جاذبه‌های طبیعی گردشگری زمینه تبدیل شدن به شهر گردشگر را دارد.

او با اشاره به اینکه ایجاد شهر گردشگر نگرشی جدید و نوآورانه در صنعت گردشگری است، تصریح کرد: جاذبه‌های متعدد تاریخی، طبیعی و انسان‌ساخت از مهم‌ترین منابع جذب گردشگر بوده و شهرها به عنوان بزرگ‌ترین جایگاه این جاذبه‌ها و آثار، جلوه‌گاه متنوعی از جاذبه‌ها را فراهم می‌سازند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اضافه کرد: توسعه اشتغال، پویایی اقتصاد شهری، توسعه زیرساخت‌ها و فراهم کردن زمینه سرمایه‌گذاری بخش خصوصی، از جمله اهداف طرح شهر گردشگر است.

جمال گفت: با طراحی لوگو و شعار گردشگری کلاته‌رودبار، سامان‌دهی بافت‌های تاریخی و طبیعی شهر، تعریف محورهای جدید گردشگری، برنامه‌ریزی شهری بر اساس برنامه‌های گردشگر محور، آموزش نیروهای انسانی کارآمد و افزایش آگاهی عمومی حرکت به سمت تحقق اهداف طرح آغاز می‌شود.

وی ابراز امیدواری کرد: با ایجاد شهر گردشگر و حفظ هویت اصلی شهر کلاته رودبار، از این ظرفیت‌ها برای اشتغال‌زایی و رشد اقتصادی منطقه، به شیوه مناسب بهره‌برداری شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان گفت: در حال حاضر یک اقامتگاه بوم‌گردی در کلاته‌رودبار فعال است و ۲ اقامتگاه جدید نیز در دست راه‌اندازی است.

محسن امینیان، شهردار کلاته‌رودبار نیز با اشاره به موقعیت استراتژیک کلاته‌رودبار گفت: برخوداری از طبیعت زیبا و منحصر به فرد، معادن فعال و جاذبه‌های تاریخی، زمینه‌ساز تبدیل کلاته‌رودبار به شهری گردشگرپذیر است.

کلاته رودبار در فاصله ۴۲ کیلومتری شهر دامغان واقع شده است. این شهر در دامنه کوهستان البرز واقع شده و آب و هوای آن نیز از ویژگی‌های کوهستانی برخوردار است. زمستان‌های سرد و تابستان‌های معتدل باعث شده تا این شهر و ییلاق آن به یکی از زیباترین جاذبه‌های استان سمنان تبدیل شود.

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=14075
  • نویسنده : تحریریه بام نیوز
  • ارسال توسط :
  • منبع : ایسنا

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.