• امروز : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
کل اخبار 24678
0

کوه‌نوردان راه آزادی

  • کد خبر : 68830
  • 30 دی 1400 - 22:22
کوه‌نوردان راه آزادی
بام نیوز: «برنادت مک‌دونالد» نویسنده مشهوری است که در نوشته‌هایش، داستانی پرشور و ادبی از ماجراجویی، سیاست، رنج، مرگ و - در نهایت - الهام‌بخش می‌نویسد.

به گزارش بام نیوز، «برنادت مک‌دونالد» نویسنده مشهوری است که در نوشته‌هایش، داستانی پرشور و ادبی از ماجراجویی، سیاست، رنج، مرگ و – در نهایت – الهام‌بخش می‌نویسد. “کوه‌نوردان راه آزادی” داستان گروهی از ماجراجویان لهستانی خارق‌العاده را روایت می‌کند که پس از جنگ جهانی دوم از زیر پتوی ظلم بیرون آمدند و به هیمالیانوردان برتر جهان تبدیل شدند.

این کوه‌نوردان کنجکاو، باانگیزه و ماهر، اگرچه در منظره‌ای دلخراش و ویران‌شده از جنگ زندگی می‌کردند و به ظاهر هیچ امیدی به ایجاد زندگی معنادار نداشتند، اما انسان‌هایی کنجکاو، با انگیزه و ماهر در بهره‌گیری از اقتصاد بازار آزاد بودند و راه خود را زیر دماغ روسای کمونیست به سوی رهایی طی کردند. در زمانی که شهروندان لهستانی پشت پرده آهنین محبوس شده بودند، این کاوشگران بی‌باک راهی برای سفر به جهان، در جستجوی ماجراجویی پیدا کردند. آنها به آلاسکا، آمریکای جنوبی، اروپا و البته بیشتر به بلندترین و الهام بخش‌ترین کوه‌های جهان سفر کردند. برای این منظور، افغانستان، هند، پاکستان و نپال به خانه‌های دوم آنها تبدیل شدند، زیرا آنها به سخت‌ترین گروه هیمالیانوردانی که جهان تاکنون شناخته است تبدیل شدند.
«برنادت مک‌دونالد» داستان این مردان بی‌باک را در کتاب کوه‌نوردان راه آزادی به زیبایی به رشته تحریر درآورده.

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=68830

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.