• امروز : پنجشنبه, ۱۰ اسفند , ۱۴۰۲
  • برابر با : Thursday - 29 February - 2024
کل اخبار 24585
0
در نشست ستاد مقابله با کرونا در ورزش مطرح شد:

گزارش ابتلا به کرونا در کوهستان ها/ گلایه فدراسیونها از هزینه بالای تست ها

  • کد خبر : 2354
  • 26 مهر 1399 - 8:45
گزارش ابتلا به کرونا در کوهستان ها/ گلایه فدراسیونها از هزینه بالای تست ها
بام نیوز:در نشست ستاد مقابله با گسترش کرونا در ورزش، گزارشی مربوط به انتقال ویروس کووید١٩ به دلیل هجوم مردم به کوهستان ها ارائه و نسبت به تکرار این رویه هشدار داده شد.

به گزارش خبرگزاری بام، سی و یکمین جلسه ستاد مقابله با گسترش کرونا در ورزش امروز(دوشنبه) به میزبانی کمیته ملی المپیک برگزار شد و در آن نمایندگان وزارت ورزش و جوانان، کمیته ملی المپیک، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و نیز شماری از روسای فدراسیون های ورزشی و اعضای ستاد مقابله با کرونا در ورزش حضور داشتند. در همین راستا قرار است نشست سی و دوم جلسه ستاد مقابله با کرونا در ورزش هفته آینده در فدراسیون تکواندو برگزار شود.

محمد اسد مسجدی، سرپرست فدراسیون پزشکی ورزشی در ابتدا بیان کرد: خواهان این هستیم که هرچه سریعتر به وضعیتی برسیم که رویدادهای ورزشی برگزار شوند و در کنار توجه به سلامت ورزشکاران ، صیانت از قهرمانی آن ها نیز مدنظر قرار دارد.

مرادی دبیر ستاد مقابله با گسترش کرونا در ورزش با بیان اینکه درخواست تجدید نظر در مورد فعالیت‌های ورزشی و نیز اماکن ورزشی از سوی وزارت ورزش و جوانان به وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی ارائه شده است، گفت: مسئله مهم دیگر استاندارد سازی اماکن ورزشی است که باید به سوی آن گام برداریم.

سلیمانی رئیس فدراسیون اسکواش نیز با ارائه درخواستی مربوط به برگزاری لیگ های اسکواش و پدل و نیز برگزاری اردوهای اسکواش با تعداد ورزشکاران محدود و در استان های واجد شرایط را مطرح کرد و گفت: مسابقات ما با حضور دو تا چهار ورزشکار برگزار می شود و امیدوار هستیم که موافقت های لازم از سوی مراجع مربوطه مد نظر قرار گیرد.

به گزارش ایسنا، در ادامه این نشست از سوی فدراسیون کاراته اعلام شد که به منظور برگزاری مسابقات انتخابی تیم ملی درخواست برگزاری اردو و نیز لیگ ارائه شده است و قرار است این موضوع در نشست های آینده مورد بررسی قرار گیرد.

همچنین غلامرضا شعبانی‌بهار، رئیس فدراسیون تیراندازی با کمان با اشاره به اینکه اردوهای ما در کیش و قشم برگزار شد، گفت: اعضای تیم ملی پیش از شروع اردو تست کرونا دادند اما باید در ارتباط با هزینه های مربوط به تست ها اشاره کنیم که رقم ها بالاست و در این رابطه با مشکل مواجه هستیم و امیدواریم فدراسیون پزشکی ورزشی در این رابطه ما را همراهی کند.

سرپرست فدراسیون پزشکی ورزشی نیز در ارتباط با صحبت های رئیس فدراسیون تیروکمان، عنوان کرد: آزمایشگاهی معرفی شده است تا نصف مبلغ را از ورزشکاران اخذ کند. وظیفه ما در این راستا حمایت است و امیدواریم شرایط بهتر از قبل شود.

نماینده فدراسیون کوهنوردی نیز در این نشست با اشاره به هجوم مردم به کوهستان‌ها و فضاهای گردشگری در ایام شیوع ویروس کرونا، خاطر نشان کرد: متاسفانه در این رابطه با هجوم مردم به کوهستان‌ها مواجه بودیم. پس از آن نیز نماینده وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی با انتقاد از وضعیت کوهستان ها به دلیل هجوم مردم در زمان شیوع ویروس کرونا از ارائه گزارشاتی مبنی بر انتقال این ویروس در بین افرادی که به کوه رفته بودند خبر داد.

علیپور، رئیس فدراسیون انجمن های ورزش نیز با اشاره به صدور مجوز فعالیت در برخی رشته های ورزشی زیر مجموعه این فدراسیون، بیان کرد: برای چهار تا پنج رشته ورزشی مجوزهای مربوطه صادر شده است و باید بدانیم که برخی دیگر از رشته های ورزشی ما پروازی بوده و در ارتفاع و یا با فاصله های دور از هم برگزار می‌شود که در این رابطه باید توجه بیشتری مدنظر قرار گیرد و بتوانیم فعالیت‌ها را از سر گیریم.

در این نشست همچنین مقوله تحت پوشش قرار دادن بیمه کرونا برای ورزشکاران مطرح شد که در این رابطه سخنگوی فدراسیون پزشکی ورزشی با اشاره به اینکه محدودیت‌های مالی برای این فدراسیون وجود دارد، گفت: در این راستا فدراسیون پزشکی ورزشی حمایت های موردی را مدنظر قرار داده است و در ادامه نیز به همین منوال فعالیتها را پیش خواهد برد.

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=2354

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.