او زیباست و زیبایی ها را دوست دارد .

قله شاهوار:

شاهوار در۳۵ کیلو متری شمال شرقی شهرستان شاهرود می باشد که ارتفاع آن ۳۹۷۰ متر و بعد از آن قله شاهکوه که در راستای شاهوار قد علم کرده است و ۲۰ متر کمتر از شاهوار می باشد و در منطقه شاهرود این دو قله بلند ترین ارتفاعات می باشند . شاهوار به علت نزدیکی به قسمت شمال کشور پذیرای حیوانات وحشی از جمله گوزن ، بز کوهی، روباه ، خرس ، کپک و پرندگان دیگر می باشد .

گزارش برنامه :

ردیف

نام  نشان

۱

سعيد رشيدخاني

۲

محمد آجری

۳

شيرمحمد كرمي

۴

عبدا… عظیمی

۵

حسن چم کلانی

۶

جعفر جهانشاهي

۷

محمد سراواني

۸

محمد داوودی

۹

محمد زنگوئی

۱۰

مهدي يزدان پناه

چهار شنبه ۲۴/۷/۸۷ :

تیم کوهنوردی  به تعداد ۱۷ نفر در مورخه ۲۴/۷/۸۷ راس ساعت ۹ صبح از تهران با اتوبوس حرکت کردیم و ساعت ۳۰/۲ بعد از ظهر به شهرستان سمنان رسیدیم و در ترمینال نماز ظهر را به جا آوردیم و به سمت شهرستان شاهرود حرکت کردیم و راس ساعت ۳۰/۱۶ به شاهرود رسیدیم  طبق هماهنگی های  قبلي در شاهرود استقرار یافتیم و بعد از صرف ناهار تا ساعت ۷ شب در مهمانسرا به استراحت پرداختیم .

راس ساعت ۸ بعد از صرف شام و خواندن نماز جلسه هماهنگی جهت صعود و تبادل نظر برگزار گردید و مقرر گردید که صعود را به صورت ۱ روزه انجام و شام روز پنج شنبه مورخه۲۵/۷/۸۷ را درشاهرود حضور یابیم .

در ساعت ۳۰/۸ الی ۳۰/۹ شب کوله های حمله با وسایل مورد نیاز جمع آوری و جهت صعود فردا آماده شد.

پنج شنبه ۲۵/۷/۸۷

صبح ساعت ۴ بیدار شدیم و بعد از سوار شدن بر یک دستگاه مینی بوس رأس ساعت ۳۰/۴ صبح از شهرستان شاهرود خارج شدیم و به طرف جاده بسطام (آزاد شهر) به مسافت ۵ کیلومتر حرکت کردیم و به سمت چپ جاده فرعی به سمت جاده کارخانه سیمان شاهرود حرکت کردیم که به سمت روستای مجن حرکت کردیم و بعد از طی مسافت ۲۰ کیلومتر جاده هموار آسفالته و عبور از روستای شاه کوه که در دامنه قله شاه کوه قرار دارد (در سمت چپ جاده) به سمت روستای تاش حرکت کردیم و بعد از ۱۰ کیلومتر حرکت به روستای تاش رسیدیم به علت کوهستانی بودن روستا وجود درختان سرو و بید این منطقه را از دیگر مناطق شاهرود متمایز نموده است و رأس ساعت ۶ صبح به روستای تاش رسیدیم و از روستا به سمت قله جاده خاکی و برای عبور وسایل نقلیه عمومی مشکل می باشد و جهت حرکت به دامنه قله بایستی با جیپ یا نیسان تردد کرد.

ساعت۰۰/ ۶ الی ۱۰/۶ در روستای تاش نماز صبح را ادا کردیم چونکه در مسیر صعود هیچ گونه پناهگاهی وجود ندارد یک کمپ در روستا احداث گردیده است که کوهنوردانی که قصد استراحت قبل یا بعد از صعود را دارند در آنجا استقرار یابند.

ساعت ۱۰/۶ از جاده خاکی روستای تاش به سمت دامنه قله حرکت کردیم و بعد از عبور از جاده پرپیچ و خم در داخل دره که دارای مقداری آب و نشان از طغیان های بهاری دارد حرکت کردیم و ساعت ۳۰/۶ به گوسفندسرا (منطقه پیرمیش) رسیدیم و تا ساعت ۱۰/۷ در کنار چشمه ای که در آنجا وجود داشت صبحانه را صرف کردیم و رأس ساعت ۱۰/۷ به سمت قله حرکت کردیم.

بعد از حرکت از کنار دره و عبور از درختان زرشک به یال وسط با شیب نسبتاَ تند برخوردیم و ساعت ۸ به قسمت کفی یال رسیدیم و به مدت ۵ دقیقه استراحت کردیم

 و دوباره صعود را شروع کردیم و درباره مسیر صعود مشورت کردیم و قرار شد بعد از حرکت در مسیر یال به سمت چپ از طریق مسیر یخچالی که مسافتی از آن دست به سنگ می شویم حرکت کردیم

 و ساعت ۳۰/۹ چشمه خرسی رسیدیم و در ارتفاع ۲۸۰۰ متر از سطح دریا می باشد و بعد از استراحت ۱۵ دقیقه ای و خوردن مقداری میوه و برداشتن آب به علت اینکه از این چشمه به بعد آب یافت نمی شود (چونکه ما از مسیر شمالی صعود کرده ایم ولی از مسیر های جنوبی وضعیت آب بهتر است چونکه از کنار رودخانه مشرف به بسطام جهت صعود به قله استفاده می شود .)

 بعد از برداشتن آب از چشمه از مسیر یخچال به سمت قله حرکت کردیم و در طول مسیر با گرفتن عکس و فیلمبرداری از مناظر طبیعی و مقدار برفی که چند روزقبل بر روی قسمتهایی از قله نشسته بود پیش گامی برای برف زمستانه بود.

و ساعت ۵۰/۱۱ به قله رسیدیم و بعد از خواندن دعای فرج و انداختن عکس یادگاری به صورت تیمی و انفردی و صرف نهار مختصر ساعت ۴۰/۱۲ قله را به سمت پایین ترک نمودیم .

مسیر برگشت همان مسیر رفت است و ساعت ۵۰/۳ به آغل گوسفند یا همان محله پیر مشین رسیدیم قابل ذکر است که یک دستگاه آبولانس از لحظه صعود تا برگشت از قله در این محل آماده بوده است و هنگام برگشت از قله نفرات امدادگر برای نفرات تیم چای را آماده نموده بودند که در همان جا بعد از خواندن نماز ظهر یک عصرانه مختصر صرف کردیم

  و ساعت ۳۰/۴ به سمت شاهرود به وسیله مینی بوس حرکت کردیم و راس ساعت ۴۵/۵ به شاهرود رسیدیم از ساعت ۴۵/۵ الی ۷ استراحت از ساعت ۷ الی ۳۰/۷ نفرات از حمام استفاده نمودند تا از خستگی کوه کاسته شود و از ساعت ۳۰/۷ الی ۳۰/۸ جهت صرف شام و آماده شدن جهت نماز اجرا گردید . ۳۰/۸ الی ۱۰ استراحت و جمع کردن وسایل و آماده شدن جهت حرکت به سمت تهران ساعت ۴۵/۱۰ شب به سمت تهران حرکت کردیم و ساعت ۵ صبح به ترمینال جنوب رسیدیم .

قابل ذکر است در مسیر شمال هیچگونه آنتن دهی موبایل وجود ندارد ولی در مسیرهای دیگر وجود دارد .

سرپرست تیم : محمد علی آجری

راهنمای تیم :احمد ابراهیمی