• امروز : سه شنبه, ۸ اسفند , ۱۴۰۲
  • برابر با : Tuesday - 27 February - 2024
کل اخبار 24581
1
گزارش صعود

گزارش صعود به قله کینو ( زرد کوه بختیاری )

  • کد خبر : 7878
  • 04 آذر 1399 - 23:37
گزارش صعود به قله کینو ( زرد کوه بختیاری )
گزارش صعودی موفق بر بام کینو.

قله کینو : به ارتفاع ۳۷۰۱ متراز رشته کوه های زاگرس است که در شمال غربی استان چهار محال بختیاری و شمال شرق استان خوزستان قرار گرفته و دارای قلل متعددی است ودره های زیبای آن برفچالهای زیبایی را تشکیل داده است بروی خط الرس طویل این کوه چاله های پربرف جلوه خاصی دارد و چال معروف ( گرگ کش ) دریاچه کوچک وزیبایی را بوجود آورده است که چشم را خیره میکند . این کوه از جنوب غربی به طرف روستای شیمبار (شیرین بهار)و از شمال شرقی به طرف منطقه لبد منطبق است . شیمبار و چلومنطقه عبوروقشلاق کوچ ایل هفت لنگ بختیاری از استان خوزستان است . منطقه لبد محل ییلاق ایل چهار لنگ بختیاری و از استان چهارمحال بختیاری است .

صبح روز چهار شنبه به قصد صعود قله کینو به طرف منطقه بازفت حرکت کرده و عبور از گردنه چری رشته کوه زرد کوه را قطع کرده  به چمن گلی مرکز بازفت رسیده ودرادامه از بازفت پایین ومیانه عبور کرده و در بازفت بالابه محلی به نام مورهره در زیر گردنه تاراز رسیده و از جاده اسفالت جدا شده  در سمت راست وارد جاده خاکی شدیم پس از طی ۱۵ کیلومتر جاده نه چندان خوب خاکی به منطقه لبد رسیدیم و مورد استقبال دوستانمان در چادر عشایرقرار گرفتیم . از طبیعت منطقه بازدید کردیم وشب  در چادر عشایراسترحت نمودیم .صبح روز پنج شنبه ساعت ۵ با کوله های سبک به  طرف شرق کوه  واز شیبی تند صعود به طرف خط الرس آغاز شد و پس از۳ساعت به دامنه کوه رسیده که محل اسکان عده ای دیگر از عشایر بودند که در( ۲ صعود قبلی من به کینو) با آنها دوست شده بودم  تیم را به چادر دعوت کردند و با دوغ خنک پزیرایی شدیم و استراحت کرده و از آنها جدا شده و پس۴ ساعت کوهنوردی دشوار وبرف نوردی قله صعود شد و از چال معروف گرگ کش نیز بازدید گردید وعاقبت از راه تردد گله (راهی بز رو ) به طرف پایین آمده وساعت ۱۹ عصر به کمپ اصلی در چادر عشایر رسیدیم و دومین شب را در کنار مردم خونگرم و مهمان نواز بختیاری سپری کردیم .صبح روز جمعه در میان بدرقه دوستانمان  منطقه را ترک کرده وبه طرف اصفهان حرکت کردیم .

لازم به ذکر است برای صعود به کینو از منطقه لبد نیاز به راهنما ضروری است چون پاکوب مشخصی ندارد مگر این که قبلا کسی از افراد تیم صعود کرده باشد وخرداد بهترین زمان برای اجرای برنامه است  .

                                                       پایدار باشید  

 

 

 

 

  

                                         طبیعت زیبای لبد 

(محمد امیری)

 

 

( مهری شهبازی )

جهت مشاهده بقیه عکسها روز ادامه مطلب کلیک کنید.

 

 

 

 

نمای کوچکی از زندگی عشایر منطقه

( مهری شهبازی)

 

کوه زیبا و مسیرهای خشن به طرف قله کینو

(محمد امیری)

(مهری شهبازی )

 

قله کینو و چال گرگ کش

(محمد امیری)

 

(مهری شهبازی)

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=7878

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.