• امروز : چهارشنبه, ۹ اسفند , ۱۴۰۲
  • برابر با : Wednesday - 28 February - 2024
کل اخبار 24581
0

گزیده‌ای از بیانیه‌ی هیات داوران چهارمین جشنواره‌ی کوه‌نوشته‌ها

  • کد خبر : 13792
  • 24 آذر 1399 - 16:13
گزیده‌ای از بیانیه‌ی هیات داوران چهارمین جشنواره‌ی کوه‌نوشته‌ها
بام نیوز:گزارش برنامۀ کوه‌نوردی؛ با  عنوان «بر بلندای هیچ» گزارشی از برنامۀ صعود به قلۀ اورست به قلم آقای ایمان آذیش، به خاطر پرداختن به موضوع مهم «فلسفۀ کوه‌نوردی»، و نگارش جذاب و دربرداشتن تجربه‌های گام‌به‌گام برنامه‌ای شاخص با همۀ فراز و فرودهایش، شایستۀ تقدیر شناخته شد.

به گزارش پایگاه خبری بام نیوز،گزیده‌ای از بیانیه‌ی هیات داوران چهارمین جشنواره‌ی کوه‌نوشته‌ها به شرح زیر است:

با گرامیداشت روز جهانی کوهستان، خوشنودیم که چهارمین دورۀ دوسالانۀ کوه‌نوشته‌ها را به رغم شرایط نامناسبِ متأثر از همه‌گیری کرونا، در زمان مقرر برگزار می‌کنیم. چنانکه در دوره‌های گذشتۀ جشنواره نیز اعلام شد، رویکرد برگزار کنندگان (بنیاد محمدی‌فر و انجمن کوه‌نوردان ایران)، برگزاری یک مسابقه نیست؛ بلکه رقم خوردن یک رویداد فرهنگی برای تبادل تجربه‌های ارزشمند پژوهندگان و نویسندگان، در زمینه‌های مختلفِ مرتبط با کوه‌نوردی و محیط‌زیست کوهستان است.
نتایج داوری چهارمین دورۀ جشنواره
* بخش تألیف کتاب
۱- کتاب راهنمای فنی دره‌نوردی به قلم آقای علی‌محمد خوانساری، ناشر: نشر تاش، به خاطر کار تولیدی ارزشمند در زمینۀ یکی از شاخه‌های نسبتاً نو در کوه‌نوردی ایران (دره‌نوردی)، جنبۀ آموزشی و فنی کتاب با متن و عکس مناسب، رعایت اصول نگارش و ویرایش، و برخورداری از گرافیک و صفحه‌آرایی زیبا، شایستۀ عنوان اثر برگزیده دانسته شد.

۲- کتاب هواشناسی کاربردی، به قلم آقای نیما فریدمجتهدی، خانم سمانه نگاه و آقای عابد مشترکاً با  کتاب سوماسوس پیدای ناپیدا، به قلم آقای نیما فریدمجتهدی،خانم سمانه نگاه و آقای میثم نواییان، به خاطر پرداختن به موضوعات مهم و اثرگذار در برگزاری برنامه‌های کوه‌نوردی ایمن و دوستدار محیط‌زیست شایستۀ تقدیر شناخته شد.
* بخش ترجمۀ کتاب
– کتاب کوه‌ها و تغییر آب و هوا، اثر توماس کوهلر، آندره وهرلی، ماتیاس جورِک، با ترجمۀ خانم‌ها و آقایان سمانه نگاه، فرامرز خوش اخلاق، نیما فرید مجتهدی و شبنم هادی‌نژاد صبوری، به خاطر پرداختن به یک موضوع زیست‌محیطی مهم، یعنی تأثیر «تغییر اقلیم» بر محیط کوهستان شایستۀ تقدیر شناخته شد.
* بخش گزارش
۱-گزارش برنامۀ کوه‌نوردی؛ با  عنوان «بر بلندای هیچ» گزارشی از برنامۀ صعود به قلۀ اورست به قلم آقای ایمان آذیش، به خاطر پرداختن به موضوع مهم «فلسفۀ کوه‌نوردی»، و نگارش جذاب و دربرداشتن تجربه‌های گام‌به‌گام برنامه‌ای شاخص با همۀ فراز و فرودهایش، شایستۀ تقدیر شناخته شد.
۲-گزارش فعالیت مدنی-زیست‌محیطی؛ با  عنوان «بیرمی در گذر تاریخ» به قلم آقای حسن کلبعلی، به خاطر پرداختن به یک فعالیت مدنیِ معطوف به حفاظت از محیط زیست، و مستندسازی کنش موفق شهروندان و کوه‌نودان در ممانعت از آسیب به یک منطقۀ کوهستانی که در معرض تعرض‌های سوداگرانه قرار داشت، شایستۀ تقدیر دانسته شد.
* بخش یادداشت‌ها و وب‌نوشت‌ها
۱- مجموعه یادداشت‌های آقای ذبیح‌الله حمیدی، به خاطر مستندسازی رخدادهای مهم کوه‌نوردی و استمرار در به‌روز نگاه داشتن پایگاه اینترنتی باشگاه کوه‌نوردی اسپیلت شایستۀ تقدیر دانسته شد.
۲- مجموعه یادداشت‌های آقای سلام اسمعیل‌سرخ، به خاطر توجه به پدیده‌های طبیعی و فرهنگی جوامع محلی منطقۀ کردستان و نگارش کوه‌نوشت‌ها به یکی از زبانْ‌-گویش‌های مهم ایرانی یعنی زبان کردی شایستۀ تقدیر شناخته شد.

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=13792

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.