• امروز : یکشنبه, ۶ اسفند , ۱۴۰۲
  • برابر با : Sunday - 25 February - 2024
کل اخبار 24559
1

۱۰ نکته بولدرینگ برای تازه کارها

  • کد خبر : 33183
  • 10 فروردین 1400 - 16:45
۱۰ نکته بولدرینگ برای تازه کارها
بام نیوز: به تازگی به سنگنوردی و به خصوص بولدرینگ علاقمند شده یاد. در اینجا ده نکته ارایه شده است که می تواند به شما در این مسیر کمک کند.

نکات مهم برای بولدرینگ

از پاهایتان استفاده کنید.

پاها به مراتب از دستانتان قویتر هستند. درباره نحوه کار کردن با پاها یاد بگیرید و تکنیک های درست را بیاموزید، این پاهای شما هستند که باعث حرکتتان به سمت بالا می شوند.

تکنیک پا در سنگنوردی

فکر کنید که گیره ها از شیشه شکننده ساخته شده اند!

یک نکته عجیب و غریب. اما این دیدگاه باعث میشود که از سرعت خود کم کنید و حرکاتتان را در نظر بگیرید و دست ها و پاها را با ظرافت به کار ببرید. با تمرین بیشتر صعود شما زیبا و نرم خواهد شد. خشن صعود نکنید. اینطوری انرژیتان نیز بیشتر حفظ می شود.

انواع گیره سنگنوردی در طبیعت و نکاتی درباره گیره گیری

از یک متخصص کفش بخرید.

در زمان خرید کفش دقیق باشید. به فروشنده هایی مراجعه کنید که اطلاعات و صبر کافی برای راهنمایی شما داشته باشند. لزوما خرید گرانترین کفش سنگنوردی برای یک تازه کار مناسب نیست. بلکه کفش را باید تهیه کنید که مناسب شرایط شما باشد و بتوانید دوره شروع خوبی داشته باشید.

راهنمای خرید کفش سنگنوردی

از دیگران بپرسید.

مطمئن باشید که بیشتر سنگنوردان با تجربه از پاسخ دادن به سوالات شما درباره نحوه صعود خوشحال خواهند شد. می توانید از مربی کمک بگیرید. نگاه کردن صعود افراد پیشرفته یک راه عالی برای یادگرفتن است.

با افراد مختلف صعود کنید.

سنگنوردی با افرادی که هم سطح شما هستند همیشه سرگرم کننده خواهد بود. اما صعود با افراد با تجربه برای تکنیکتان بسیار خوب است. افراد با تجربه تر مسیرهایی که برای شما سخت است را به راحتی صعود می کنند و مسیر صعود را نشان می دهند.

همه چیز را امتحان کنید.

اگر میخواهید پیشرفت کنید، همه چیز را امتحان کنید. روی شیبهای مختلف صعود کنید. از گیره های مختلف استفاده کنید. مسیرهای گوناگون را امتحان کنید. حتما مواردی را امتحان کنید که در آنها ضعف دارید.

تمرین جدی را خیلی زود شروع نکنید.

احتمالا سایر سنگنوردان را می بینید که از هنگ بورد و کمپوس بورد برای تمرینات استفاده می کنند، اما ساختن یک پایه بدنی مناسب بدون آسیب دیدن به زمان نیاز دارد. برای تمرین درست از راهنمایی یک مربی حرفه ای استفاده کنید و در مورد مناسب بودن شدت و حجم تمرینات مطمئن شوید. در ابتدا بهتر است به جای افزایش قدرت روی تکنیک تمرکز کنید. رساندن سطح بارفیکس و تقویت هسته بدن را هم در نظر بگیرید، اما به سرعت سراغ تمرینات سنگین نروید.

بهترین تمرینات برای سنگنوردی

از شکست نترسید.

غلبه بر ترس از شکست اهمیت دارد. زمین خوردن و ناکامی بخشی از صعود است. اگر شکست نمی خورید به معنای آن است که به اندازه کافی تلاش نکرده اید. خودتان را مقایسه نکنید و سعی کنید که نسبت به گذشته پیشرفت کنید.

تمرین روانشناختی برای کوهنوردی

روی نقاط ضعف خود کار کنید.

نقاط ضعفتان را پیدا کنید و روی آنها تمرکز کنید. می توانید دو-سه مورد نقطه ضعفتان را در دوره های سه ماهه ارزیابی کرده و برای چند هفته آینده روی در تمرین بولدرینگ تمرکز کنید. سپس ارزیابی مجدد انجام داده و بر اساس نقاط ضعف شناسایی شده جدید، برنامه ریزی جدیدی انجام دهید. این کار باعث میشود سریع پیشرفت کنید.

بیش از حد جدی نگیرید.

هر چقدر هم سخت تلاش کنید، گاهی اوقات ممکن است پیشرفت خیلی کم باشد، که ممکن است باعث ناامیدی شما شود. برای پشت سر گذاشتن این موضوع می توانید یک گام به عقب برگردید. به یاد داشته باشید که چرا شروع کردید. این فقط یک سرگرمی است. از آن لذت ببرید. صبور باشید و پیشرفت حاصل خواهد شد.

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=33183

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.