• امروز : پنجشنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
کل اخبار 24664
3
مدیرعامل جمعیت هلال احمر گیلان:

۱۳ گمشده در ارتفاعات رحیم آباد رودسر پیدا شدند

  • کد خبر : 59823
  • 01 آبان 1400 - 21:13
۱۳ گمشده در ارتفاعات رحیم آباد رودسر پیدا شدند
بام نیوز: مدیر عامل جمعیت هلال احمر گیلان گفت: یک گروه کوهنوردی ۱۳ نفره اهل استان کردستان که در ارتفاعات رحیم آباد شهرستان رودسر گمشده بودند توسط نیروهای امدادی پیدا شدند.

سیاوش غلامی در گفتگو با خبرنگار بام نیوز با اشاره به دریافت گزارش گمشدن یک تیم کوهنوردی ۱۳ نفره اهل استان کردستان، اظهارکرد: به این گروه به ارتفاعات رحیم آباد رودسر صعود کرده بودند.

وی با بیان اینکه این حادثه ساعت ۲۰ شامگاه جمعه به مرکز اطلاع رسانی هلال احمر اطلاع رسانی شد، افزود: بعد از دریافت این گزارش تیم‌های امدادی به محل اعزام شدند.

غلامی با اشاره به مصدومیت سه نفر در این حادثه، گفت: پس از اقدامات لازم امدادی بر روی مصدومان، دو نفر از مصدومان سرپایی درمان شدند و دیگر نیز توسط عوامل امدادی جمعیت هلال احمر به مراکز درمانی منتقل شد.

وی با تاکید بر لزوم استفاده از تجهیزات لازم در هنگام سفر و کوهنوردی، اظهار کرد: هموطنان حتماً مسیرهایی را انتخاب کنند که خوب می‌شناسند و اخبار هواشناسی را نیز دنبال کنند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر گیلان تاکید کرد: به دلیل عدم آشنایی گروه‌های کوهنوردی با شرایط جوی مناطق صعب العبور کوهستانی و عدم آشنایی با منطقه، از سفر به مناطق کوهستانی و ارتفاعات اجتناب کنند.

وی ادامه داد: گروه‌های کوهنوردی همچنین ضمن به همراه داشتن تجهیزات لازم کوهنوردی حتی المقدور قبل از حرکت، هیئت کوهنوردی و مراکز امدادی را از زمان و منطقه صعود خود مطلع کنند.

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=59823

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.