• امروز : چهارشنبه, ۹ اسفند , ۱۴۰۲
  • برابر با : Wednesday - 28 February - 2024
کل اخبار 24585
3

۳۷ جشنواره گردشگری در اردبیل برگزار شد

  • کد خبر : 76230
  • 13 تیر 1401 - 21:00
۳۷ جشنواره گردشگری در اردبیل برگزار شد
بام نیوز: معاون گردشگری اداره‌ کل‌ میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع ‌دستی استان اردبیل از برگزاری ۳۷ جشنواره گردشگری این استان در سه ماهه نخست امسال خبرداد.

به گزارش بام نیوز، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل، صغری فرشی روز دوشنبه با اعلام این خبر اظهار کرد: برگزاری این جشنواره‌ها فرصتی برای معرفی جاذبه‌ها و قابلیت‌های استان در بخش گردشگری است و این برنامه ها تا پایان سال ادامه خواهد یافت.

وی جلب رضایت گردشگران از خدمات ارائه‌ شده در استان را از مهم‌ترین اولویت‌ها در راستای رونق بخش گردشگری ذکر کرد و افزود: برای خدمات‌رسانی مطلوب تاسیسات گردشگری استان در سه‌ ماهه نخست امسال یک هزار و ۳۱۸ مورد نظارت بر تاسیسات گردشگری انجام شد.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل بیان کرد: در این مدت همچنین سه مورد کارت راهنمای گردشگری، یک گواهینامه گردشگری سلامت و نیز دو مورد مجوز بند ب دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری صادر شد.

فرشی همچنین برگزاری دوره‌های آموزشی را از جمله اولویت‌های این معاونت برشمرد و گفت: سه دوره‌ زیر ۳۰ ساعت برای توانمندسازی موسسات خصوصی، دو مورد دوره‌های کوتاه‌ مدت آموزشی گردشگری و یک مورد دوره آموزشی طبق تفاهم‌نامه با دستگاه‌ها برگزار شده است.

وی خاطرنشان کرد: همچنین در این مدت برای یک مورد مجتمع، اردوگاه و محوطه گردشگری و هفت مزرعه گردشگری مجوز صادر شده و پروانه ۱۹ مورد تاسیسات گردشگری نیز تمدید شد.

استان اردبیل با داشتن جاذبه‌های طبیعی و فرهنگی یکی از مناطق گردشگری مورد توجه در ایران می‌باشد و اماکن باستانی و تاریخی متعدد، منطقه نمونه گردشگری شورابیل اردبیل، پل معلق مشگین‌شهر، کوه سبلان با ظرفیت کوهنوردی، وجود پیست اسکی آلوارس و سرعین به عنوان شهر چشمه‌های بهشتی از جاذبه‌های پربازدید آن است.

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=76230

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.