• امروز : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
کل اخبار 24664
2

۱۰ اشتباه رایج در استفاده از GPS توسط مبتدی‌ها

  • کد خبر : 15643
  • 08 دی 1399 - 13:01
۱۰ اشتباه رایج در استفاده از GPS توسط مبتدی‌ها
گروه اموزشی بام نیوز:استفاده از دستگاه GPS برای اشخاصی که قبلا با آن کار نکرده‌اند گمراه کننده و گیج‌کننده است، همچنین استفاده از دستگاه جدید نیز چنین عوارضی دارد.

گروه اموزشی بام نیوز،مطلبی را در خصوص اشتباه رایج در استفاده از GPS توسط مبتدی‌ها منتشر نمود:

۱٫ عدم تمرین و کار قبلی با دستگاه

استفاده از دستگاه GPS برای اشخاصی که قبلا با آن کار نکرده‌اند گمراه کننده و گیج‌کننده است، همچنین استفاده از دستگاه جدید نیز چنین عوارضی دارد. بهترین راه این است که پیش از گام نهادن در مسیر‌های سخت و دشوار، در مسیر‌های ساده‌تر و بی‌خطر به تمرینات مربوط به چگونگی استفاده از GPS و امکانات آن بپردازید.

۲٫ بازنشانی نکردن دستگاه در ابتدای مسیر

توجه داشته باشید که در ابتدای هر مسیر ابتدا دستگاه را روشن کرده و صبر کنید تا دستگاه شما ماهواره‌ها را بیاید. سپس اقدام به بازنشانی تمام اطلاعات دستگاه و نیز کالیبره کردن مجدد قطب‌نما و پاک کردن مسیر قبلی کنید. در غیر این صورت در شناخت مسیر رفت و برگشت دچار مشکل خواهید شد.

۳٫ عدم استفاده از نقشه ۲۴k

نقشه‌های پایه نصب شده روی دستگاه، اغلب نقشه‌های ۱۰۰k می باشند. به خاطر داشته باشید نقشه‌های توپوگرافی ۲۴k دقت و جزئیات بسیار بیشتری به همراه دارند.

۴٫ همراه نداشتن نقشه و قطب‌نما

همراه داشتن GPS شما را از داشتن نقشه و قطب‌نما بی‌نیاز نمی‌کند. اگر به هر دلیل از جمله اتمام باطری، ارتباط شما با ماهواره قطع شود، عملاً شما در تشخیص مسیر دچار مشکل خواهید شد.

۵٫ نداشتن طرح و نقشه مناسب از مسیر

اگر وارد منطقه ناشناخته و جدیدی می‌شوید یا قصد پیمایش منطقه‌ای که هیچ پاکوب مشخصی ندارد را دارید، حتماً از قبل اقدام به ساختن نقاط نشانه از مناطقی که قصد عبور از آن را دارید بنمایید و سپس آنها را وارد دستگاه کنید.

۶٫ بررسی نکردن متناوب موقعیت

قرادادن GPS در کوله‌پشتی گزینه مناسبی نیست! دستگاه را در جیب خود قرار دهید یا به بند شانه کوله خود وصل کنید و بصورت متناوب آن را بررسی کنید. به این شکل هم دائما از موقعیت خود مطلع می‌شوید و هم از ارتباط دستگاه با ماهواره و کارکرد صحیح آن اطمینان حاصل می‌کنید.

۷٫ تنظیم نکردن نقشه پایه و محورهای اصلی

در هر کجا که قصد اجرای برنامه را دارید مطمئن شوید که نقشه پایه دستگاه شما علائم و نشانه‌های آن منطقه را داشته باشد. از سوی دیگر نقشه پایه در نشان دادن و محاسبه طول و عرض جغرافیایی مورد استفاده قرار می‌گیرد. تنظیمات مربوط به محور اصلی دستگاه نیز برای استفاده و جهت‌یابی صحیح توسط قطب‌نما لازم است.

۸٫ اعتماد کامل به خطاناپذیری دستگاه GPS

معمولا دستگاه‌های GPS دارای مقادیر متفاوتی از ضریب خطا هستند. بنابراین ممکن است دستگاه به شما بگوید که دقیقا در مسیر هستید اما در عمل شما چندین متر آن سوتر باشید. معمولاً دستگاه‌ها دارای ضریب خطایی مابین ۳ تا ۳۰ متر هستند.

۹٫ همراه نداشتن باطری اضافی

باطری دستگاه شما ممکن است طی زمان یک روز تخلیه شود. به این منظور شما علاوه بر همراه داشتن باطری اضافی، دستگاه خود را در حالت آماده قرار دهید و نیز تنظیمات نور صفحه آن را به حداقل کاهش دهید. همچنین می‌توانید اقدام به لغو موقت برخی برنامه‌های غیرکاربردی دستگاه خود کنید.

۱۰٫ پیروی کورکورانه از مسیر ارائه شده توسط دستگاه

هر چند دستگاه شما در اغلب موارد مسیر صحیحی پیش روی شما قرار می‌دهد اما ممکن است به دلایل مختلفی مانند پوشش گیاهی منطقه، دره‌ها و شکاف‌های مسیر و سایر عوارض موجود در مسیر با مشکل روبرو شود.

 

 

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=15643

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.