0

ایستگاه پایش آلاینده‌های هوا در عسلویه افتتاح شد

  • کد خبر : 119385
  • ۰۴ تیر ۱۴۰۵ - ۱۴:۳۴
ایستگاه پایش آلاینده‌های هوا در عسلویه افتتاح شد
بام | مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر از افتتاح و بهره‌برداری ایستگاه پایش آلاینده‌های هوای شهرستان عسلویه خبر داد؛ زیرساختی که با هدف ارتقای نظام نظارت زیست‌محیطی و پایش مستمر کیفیت هوا در یکی از مهم‌ترین مناطق صنعتی کشور راه‌اندازی شده است.

پایگاه خبری بام | عبدالرحمن مرادزاده با اعلام بهره‌برداری از ایستگاه پایش آلاینده‌های هوای عسلویه، توسعه زیرساخت‌های نظارتی و پایشی را از اولویت‌های اصلی حوزه محیط زیست استان برشمرد و گفت: تقویت شبکه پایش در مناطق صنعتی نقش مهمی در حفاظت از محیط زیست و صیانت از سلامت عمومی دارد.

وی افزود: این ایستگاه با هدف جمع‌آوری مستمر داده‌های زیست‌محیطی، افزایش دقت در سنجش آلاینده‌ها و ارائه اطلاعات تخصصی برای تصمیم‌سازی و مدیریت بهتر شرایط محیطی منطقه به بهره‌برداری رسیده است. داده‌های حاصل از این سامانه می‌تواند در ارزیابی دقیق‌تر وضعیت کیفیت هوا و تدوین برنامه‌های کنترلی مؤثر باشد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر با اشاره به مشارکت شرکت پتروشیمی بوشهر در اجرای این طرح اظهار کرد: راه‌اندازی این ایستگاه در چارچوب مسئولیت‌های اجتماعی و زیست‌محیطی صنایع انجام شده و نمونه‌ای از همکاری بخش صنعتی در توسعه زیرساخت‌های پایش و افزایش شفافیت در حوزه محیط زیست به شمار می‌رود.

مرادزاده تأکید کرد: گسترش شبکه پایش آلاینده‌ها در مناطق صنعتی استان با جدیت دنبال می‌شود و بهره‌برداری از این ایستگاه می‌تواند گام مؤثری در مسیر توسعه پایدار، حفاظت از منابع طبیعی و ارتقای کیفیت زندگی جوامع محلی در منطقه عسلویه باشد.

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=119385

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.