• امروز : یکشنبه, ۱۳ اسفند , ۱۴۰۲
  • برابر با : Sunday - 3 March - 2024
کل اخبار 24585
1
اموزشی:

اهمیت دستکش کوهنوردی مناسب

  • کد خبر : 7309
  • 30 آبان 1399 - 23:54
اهمیت دستکش کوهنوردی مناسب
گروه اموزشی بام نیوز:در یک نگاه کلی دستکش کوهنوردی مناسب ، دستکشی است که از دستان شما در برابر سرما، رطوبت و دیگر عوامل محیطی آسیب زا محافظت کند.

 

گروه اموزشی بام نیوز، مطلبی را در خصوص اهمیت دستکش کوهنوردی مناسب منتشر نمود:

اغلب افراد تصوری که از پوشش مناسب برای کوهنوردی دارند انتخاب کاپشن، شلوار و کفش مناسب کوهنوردی است. اما علاوه بر این موارد یکی از مهمترین پوشاک کوهنوردی، دستکش است که انتخاب انواع با کیفیت آن دارای فواید مهمی برای دستان شماست.

 

دستکش کوهنوردی مناسب

دست هااز مهمترین و کاربردی ترین اندام های بدن است که در هنگام صعود برای در دست گرفتن باتوم کوهنوردی بطور مداوم به آن نیاز دارید. پس بسیار مهم است که دستان شما پوشش گرم و مناسبی را داشته باشند. به همین دلیل در این مقاله از مجله کوهسایت قصد داریم تا اهمیت دستکش کوهنوردی مناسب به همراه نکات خرید آن را به شما معرفی کنیم.

 

انواع دستکش کوهنوردی

مهمترین عوامل آسیب رسان در فعالیت کوهنوردی سرما، نور خورشید، رطوبت و صخره ها هستند. برای محافظت از دستان در برابر آب و هوای سرد پیشنهاد می‌شود که به دنبال دستکش های ضخیمی از جنس پشمی و یا فیبرهای طبیعی باشید.

این دستکش ها به خوبی از پس گرم‌کردن دست های شما بر می آیند و به دلیل سبک بودن انجام فعالیت های مختلف در حین کوهنوردی را برای شما فراهم می کند. البته دقت داشته باشید که این دستگاه ها ضد آب نیستند و فقط برای هوای سرد و غیر بارانی مناسبند. از جمله دستکش‌های فیبر طبیعی نیز می‌توان به دستکش های از جنس پشم صاریغ و پشم آلپاکا اشاره کرد.

همانطور که در مقالات قبلی نیز به آن اشاره کرده ایم تابش خورشید در ارتفاعات شدیدتر است و به راحتی می تواند باعث سوزاندن پوست دست و ایجاد لکه های قهوه ای رنگ شود. بنابراین به همراه داشتن دستکش های با ضخامت مناسب در طی مسیر اهمیت زیادی دارد. اگر در فصل تابستان و بهار قرار دارید و به دلیل گرمای هوا نیازی به محافظت از دستان در برابر سرما نمی بینید حتما از یک دستکش نازک تر و نخی استفاده کنید.

 

اهمیت دستکش کوهنوردی مناسب

دستکش کوهنوردی مناسب

در ارتفاعات و طی کردن مسیر های ناهموار فعالیت شما کند تر شده و در نتیجه گرمای بدن شما مدام در حال کاهش است. استفاده از دستکش باعث می شود تا گرمای دستان شما حفظ شود. گرم ماندن دست ها و پاها به حفظ گرمای کلی بدن کمک بزرگی می کند.

علاوه بر سرما مهمترین وظیفه دستکش در واقع حفاظت از دستان شما در برابر خشک شدن، بی حس شدن و ترک خوردگی ناشی از سرما است. این آسیب ها در اثر سرما بسیار محتمل است.

دستکش ها همچنین محافظ خوبی است برای دستان در برابر جراحات ناشی از برخورد با اشیای نوک تیز، صخره ها، سنگ ها و دیگر موانع مسیر هستند.

اگر در کیسه خواب خود احساس گرما و راحتی نمی کنید، حتما دستکش های خود را به دست کنید. این کار باعث می شود تا با حفظ گرمای دست ها، بدن شما سریعا به حالت آرامش و خواب بازگردد.

سعی کنید که دستکش ها را در قسمتی از کوله پشتی و یا جیب های لباس خود قرار دهید که دسترسی به آنها راحت باشد. توقف برای گشتن دستکش در کوله پشتی باعث هدر رفتن گرمای بدن شما می شود.

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=7309

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.