• امروز : سه شنبه, ۸ اسفند , ۱۴۰۲
  • برابر با : Tuesday - 27 February - 2024
کل اخبار 24581
3

مسئولیتها و مشکلات حقوقی و بیمه باشگاههای کوهنوردی بررسی شد

  • کد خبر : 5155
  • 18 آبان 1399 - 18:48
مسئولیتها و مشکلات حقوقی و بیمه باشگاههای کوهنوردی بررسی شد
بام نیوز: رئیس هیات کوهنوردی و صعودهای ورزشی استان اصفهان اظهار داشت:در جلسه ای باحضور کارشناسان اهل فن ،مسائل و مشکلات حقوقی و بیمه ای باشگاه های کوهنوردی مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

درگفتگو با پایگاه خبری بام نیوز،مهدی نصر اصفهانی رئیس هیات کوهنوردی و صعودهای ورزشی استان اصفهان اظهار داشت:در جلسه ای باحضور کارشناسان اهل فن ،مسائل و مشکلات حقوقی و بیمه ای باشگاه های کوهنوردی مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

وی تصریح کرد : در این جلسه که اعضای شورای سیاست گذاری هیئت ، نماینده‌ی باشگاهها و همچنین دکتر شهبازی وکیل پایه یک دادگستری حضور داشتند ، در راستای کمک به باشگاهها و رفع نواقص احتمالی قوانین در بیمه مطالب ارزنده ای ایراد شد .

ایشان ابراز داشت:باشگاه‌هاي ورزشي مانند ساير اشخاص حقوقي داراي حقوق و تكاليفي بوده كه عدم انجام اين حقوق و تكاليف- اعم از قراردادي يا قانوني- ممكن است حسب مورد موجب مسئوليت مدني يا انتظامي باشگاه‌ها گردد.از منظر قانون رابطه حقوقي باشگاه‌هاي ورزشي با ورزشكاران و مربيان مربوطه مبتني بر رابطه كارگري و كارفرمايي مي‌باشد و جز در موارد خاص مثل آيين‌نامه‌ها و بخش‌نامه‌هاي فدراسيون‌کوهنوردی و صعودهای ورزشی تابع قانون كار مي‌باشد.

مبناي مسئوليت مدني باشگاه‌هاي ورزشي در نظام حقوقي ايران و كشورهاي اروپايي مبتني بر فرض تقصير مي‌باشد. مهم‌ترين وظيفه باشگاه‌هاي ورزشي رعايت تعهدات ايمني باشگاه مي‌باشد كه عدم رعايت آن منجر به مسئوليت مدني و يا انتظامي باشگاه مربوطه مي‌گردد.

مهدی نصر اصفهانی در ادامه گفت:در این نشست سعی شد از زبان دکتر شهبازی مسئولیتهای مدنی و حقوقی باشگاه ها،تبعات سوانح و خطرات احتمالی برای باشگاه ها،تعهدات شرکت کنندگان،خلا های حاکم برقئانین و مقررات بیمه ای و راه های پیشگیری از مواجه شدن با موارد قانونی مورد بحث قرار گیرد.

درپایان عنوان کرد:انشالله در ادامه با تشکیل جلسات تخصصی و کاربردی سعی داریم در پیشبرد اهداف گام های تاثیر گذاری را برداریم و با نگاهی علمی به موضوعات سطح آگاهی دستاندرکاران را ارتقا دهیم از سوی دیگر از آسیب به ورزشکاران جلوگیری بعمل آید

 

 

 

 

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=5155

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.