• امروز : سه شنبه, ۸ اسفند , ۱۴۰۲
  • برابر با : Tuesday - 27 February - 2024
کل اخبار 24581
1
اموزشی:

نقش اسپانسر در صعودهای هیمالیانوردی

  • کد خبر : 6626
  • 26 آبان 1399 - 21:07
نقش اسپانسر در صعودهای هیمالیانوردی
بام نیوز:باید با امکانات موثری نظیر تجربه، تجهیزات و پول کافی قدم در راه فتح این قله‌ها گذاشت که البته یکی از مهم ترین این امکانات فراهم شدن هزینه سنگین یک صعود هیمالیایی است.

به گزارش پایگاه خبری بام نیوز، صعودهای مرتفع هیمالیانوردی به‌عنوان فعالیت ورزشی و البته به میزان قابل‌توجهی ماجراجویانه محسوب می‌شود. این صعود‌ها که باید روی قلل شاخص و مرتفع دنیا اجرا شود، از اهمیت ویژه‌ای نزد جامعه کوهنوردی و حتی دیگر افراد غیرمرتبط با این رشته برخوردار است زیرا طبیعت خشن و غیرقابل پیش‌بینی رویاروی کوهنورد قرار داشته و در مقایسه با جمعیت بشری، تعداد افرادی که توانسته‌اند تا به امروز از مرز قلل بالای ۷۰۰۰ یا ۸۰۰۰ متر بگذرند بسیار ناچیز است و این نشان از دشواری صعود و البته دست یافتن به ملزومات و مقدمات حرکت به سوی هیمالیا است.

باید با امکانات موثری نظیر تجربه، تجهیزات و پول کافی قدم در راه فتح این قله‌ها گذاشت که البته یکی از مهم ترین این امکانات فراهم شدن هزینه سنگین یک صعود هیمالیایی است. تامین مخارج سفر در صورتی که از طریق خود کوهنورد صورت گیرد احیانا از طریق پس‌انداز یا قرض کردن یا دریافت وام با بازپرداخت سنگین است که در هر شکل سبب اضطراب همیشگی وی از بابت این فشار مالی و بدهی خواهد بود.

این روش هیمالیانوردی که از طریق تامین مخارج سفر از طریق خود شخص است، در بازگشت سود و منافعی به جز افتخار و کسب جایگاه معنوی و اعتباری برای وی یا شخص دیگری نخواهد داشت. اما در صورتی که حمایت از هیمالیانورد توسط شرکت‌ها، صاحبان صنایع و نهادهای مالی همچون بانک‌ها صورت گیرد، علاوه‌ بر کاهش چشمگیر تشویش‌های ناشی از مخارج و بدهی ورزشکار، امنیت و سلامت کوهنورد یا تیم کوهنوردی را در اخذ تصمیماتی مبتنی بر منطق و آرامش تضمین می‌‌کند. داشتن امکانات مالی در بالا بردن شانس صعود تیم نقش بسزایی خواهد داشت زیرا به پشتوانه آن هیمالیانوردان می‌توانند با استخدام راهنما و باربران ارتفاع در حفظ سلامت و توان خود تا حد بسیار زیادی موفق باشند.

از سوی دیگر، هیمالیانوردان با نصب آرم و لوگوی حمایتگر (اسپانسر) روی پوشاک خود در مراحل مختلف تمرینی در داخل کشور و برنامه برون مرزی به تهیه عکس و فیلم می‌پردازند. حتی در صورت کم‌حجم و کم‌وزن بودن محصول شرکت، می‌تواند این تصاویر با محصولات شرکت تهیه شود، عکسبرداری و فیلمبرداری از بنر و پرچم با محتوای آرم شرکت و حتی استفاده از محصولات شرکت مانند محصولات غذایی، کنسرو، کیک، شکلات… (در صورتی که اسپانسر تولیدکننده مواد غذایی باشد) گونه دیگری از مقدمات تبلیغی است.

این مجموعه عکس و تصویر در بازگشت می‌تواند در اختیار اسپانسر قرار گرفته تا با بهره‌گیری از تدوینگران متبحر، نماد تبلیغی مناسبی از آن تولید شده و در غالب تبلیغات از طریق ورزش، به معرفی هرچه بهتر محصولات و خدمات اسپانسر بیانجامد. ارائه گزارش برنامه صعود در فضای وسیعی همچون سالن‌های همایش، همراه با نمایشگاه عکس هیمالیانوردان که همواره با آرم شرکت یا محصول آن همراه است در معرض حاضران قرار می‌گیرد.

انتشار اخبار صعود در مراحل مختلف تا فتح قله، تحت عنوان تیم کوهنوردی اسپانسر، از طریق وبلاگ‌ها، سایت‌ها، جراید و رسانه‌های صوتی و تصویری توجه بسیاری از افراد جامعه را به این رویداد مهم و نام شرکت یا سازمان حمایتگر جلب می‌کند. مجلات تخصصی کوهنوردی می‌تواند پس از بازگشت تیم منعکس‌کننده این برنامه و نام حامی مالی باشد.

هزینه‌های بسیار بالای بیلبورد‌های خیابانی و اتوبانی در مقایسه با ابزارهای متعدد و ارزان‌قیمت و در عین حال تاثیرگذار ذکر شده، همراه با دربرگیری بخش عظیمی از مخاطبان، قیاسی است که می‌تواند برتری این‌گونه حمایت و تبلیغات را برجسته کند. بی‌تردید تعامل صاحبان صنایع و سازمان‌ها با هیمالیانوردان، نویدبخش موفقیتی افتخارآمیز، پر منفعت و در مقابل کم‌هزینه خواهد بود که علاوه‌بر توسعه سودآوری شرکت یا حامیان مالی، موفقیت‌های ورزشی بیشتر و کسب افتخار ملی را به همراه خواهد داشت.

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=6626
  • نویسنده : مائده اسماعیلی
  • ارسال توسط :
  • منبع : وب سایت میثم رودکی

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.