• امروز : شنبه - ۸ بهمن - ۱۴۰۱
  • برابر با : Saturday - 28 January - 2023
0

چگونه از صدمات کوهنوردی جلوگیری کنیم؟

  • کد خبر : 5844
  • ۲۳ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۳
چگونه از صدمات کوهنوردی جلوگیری کنیم؟
بام نیوز آموزشی: آنچه را که باید برای جلوگیری از بعضی صدمات کوهنوردی بدانید.  ۷ مرحله کارساز و مهم برای جلوگیری از صدمات کوهنوردی

گروه اموزشی پایگاه بام نیوز، مطلبی را در خصوص چگونه از صدمات کوهنوردی جلوگیری کنیم را منتشر نمود:

آنچه را که باید برای جلوگیری از بعضی صدمات کوهنوردی بدانید.

۷ مرحله کارساز و مهم برای جلوگیری از صدمات کوهنوردی

مراحل :

گرم کردن و حرکات کششی
هر برنامه کوهنوردی باید با گرم کردن و چند حرکت کششی روتین شروع شود. و بدانید که در آخر هر برنامه باید حرکات سرد کردن را انجام داد.
سرد کردن چیزیست که اکثر کوهنوردان فراموش میکنند انجام دهند. اما شما فراموش نکنید.

روی تعادل خود کار کنید.
تعادل در کوهنوردی بسیار مهم است و همیشه باید برای بهبودی این مورد نلاش کنید. روش های بسیار خوبی هست که میتواند به شما برای بهبود تعادل کمک کند. مثل یوگا ، کار روی بندلغزی ( همون بندیست که شعبده بازا روش راه میرن ) ، تمرین تک پا و خیلی چیزهای دیگه ،خلاصه رو تعادل کار کنید.

زمان صعود خود را پایین نگه دارید.
بیش از حد تکرار نکنید . زمانی را که روی سنگ و یا باشگاه سپری میکنید نباید از چهار روز در هفته تجاوز کند.

به مقدار کافی استراحت کنید.
به مفاصل , ماهیچه ها و تاندون ها استراحت دهید که این یکی از مهم ترین نکاتیست که باید جهت جلوگیری از صدمه رعایت کرد. کوهنوردان توقع زیادی از بدنشون دارن پس زمانی برای بازیابی نیاز است. شما باید حداقل ۳-۴ روز در هفته استراحت کنید.

امن باشید.
دو سه بار مطمئن شوید که تمام دنده ها , گره ها , لنگرها و حمایت کننده همه اوکی هستن و درست کار میکنن.
در موارد امنیتی بی دقتی نکنید; بی دقتی از دلایل عمده حوادث خطرناک است .

آمادگی داشته باشید.
این موضوغ قبل از فصل تازه کوهنوردی شما شروع میشود. مطمئن باشید که آموزش شما مطابق با اهداف شما پیش خواهد رفت، اگر برای خودتان اهداف بزرگی تعیین کردید شک نکنید که آموزش شما درست پیش خواهد رفت حتی در مسیر ها و مشکلات خارج از حد شما

مطمئن شوید که دست ها و انگشتان خود در شکلی خوب باقی می ماندهیچ وقت روی انگشتی که صدمه دیده کوهنوردی نکنید. خیلی بهتره که تا بهبودی کامل انگشت خود صبر نمایید سپس به صعود ادامه دهید. همچنین اگر مشکل تاندون دارید از نوار برای پشتیبانی آن استفاده کنید. به هر حال برای مدت کوتاهی از یک نوار استفاده کنید تا به همان تاندون مستحکم برگردید.

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=5844
  • نویسنده : تحریریه بام نیوز
  • ارسال توسط :
  • منبع : کانال صدای کوهستان

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.