• امروز : دوشنبه, ۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 22 April - 2024
کل اخبار 24660
0
رضی‌زاده در گفتگو با بام:

کشتی گیلان مظلوم واقع شده است/ احداث چند خانه کشتی در سطح استان

  • کد خبر : 6675
  • 27 آبان 1399 - 8:28
کشتی گیلان مظلوم واقع شده است/ احداث چند خانه کشتی در سطح استان
بام نیوز: رئیس هیأت کشتی استان گیلان معتقد است این خطه قهرمان پرور با وجود پتانسیل‌های بالا و حضور نیروهای توانمند در کشتی، همچنان طی سالهای اخیر مظلوم واقع شده بود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری بام نیوز، اواخر خردادماه امسال بود که امیر رضی‌زاده با رأی اعضای مجمع به عنوان رئیس جدید هیأت کشتی گیلان انتخاب شد. این مدیر جوان و باانگیزه بلافاصله بعد از حضور در رأس امور کشتی استان گیلان با دعوت از افراد تحصیلکرده و مجرب کشتی استان همچون دکتر بهمن میرزایی و دکتر صادق محبوبی، وارد گود شد تا بتواند برنامه‌های جدیدی را با هدف تحول در کشتی استان تدوین و اجرایی کند.

در همین راستا امیر رضی زاده رئیس هیأت کشتی استان گیلان در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: کشتی این خطه با توجه به پتانسیل بالا و توانمند موجود، نسبت به خیلی از استان‌های دیگر مظلوم واقع شده که یکی از کاستی‌های بزرگ ما، فقدان خانه‌های کشتی و سالن‌های استاندارد و قابل قبول برای رشد و اعتلای کشتی استان بود. به همین دلیل ما با همفکری و حمایت و همت دوستان و برخی پیشکسوتان استان وارد گود شدیم تا بتوانیم این کاستی را تا حد امکان برطرف کنیم.

وی ادامه داد: در گام نخست عملیات احداث خانه کشتی در بندر انزلی را در زمینی به مساحت ۸۵۰ متر استارت زدیم که امیدوارم این مجموعه با کمک و همت دیگر دوستان در ایام دهه مبارک فجر افتتاح و به بهره برداری برسد. ضمن اینکه عملیات احداث خانه کشتی شهر رشت نیز که سال‌ها قبل به دلیل بارش برف دچار آسیب جدی شده بود با حمایت مسئولان ورزشی استان، در دستور کار قرار گرفت. در نظر داریم با در اختیار گرفتن زمین مورد نظر، سالن چند منظوره و قابل قبولی را برای کشتی گیران این منطقه احداث کنیم که این موضوع هم در اولویت برنامه‌های ما قرار دارد.

رضی زاده افزود: سالن دیگری هم که در رشت در اختیار اداره ورزش و جوانان بود از دیگر اماکنی است که به برنامه‌های ما اضافه شده تا این سالن هم به باشگاه مجهزی ویژه کشتی تبدیل شود. ما در نظر داریم این سالن را به پایگاه قهرمانی تبدیل کرده تا کشتی گیران استان از هر نقطه‌ای که به این شهر آمدند، مشکل اسکان نداشته باشند و در واقع کمپینگ خوبی برای مربیان و کشتی گیران باشد. البته ما در کنار این اقدامات به تهیه و تحویل چندین تخته تشک کشتی به سالن‌ها هم پرداختیم که امیدوارم این روند با حمایت و کمک دوستان و مسئولان استان ادامه یابد.

رئیس هیأت کشتی استان گیلان به احداث خانه کشتی بندر کیاشهر هم اشاره کرد و گفت: با توجه به برنامه‌های رئیس فدراسیون کشتی در خصوص ارزیابی استان‌ها از نظر اجرای اهداف رشد و توسعه کشتی، ما به نقاط مختلف استان توجه کافی داریم. به عنوان مثال در بندر کیاشهر با کمک خیرین منطقه توانستیم زمینی به مساحت ۸۰۰ متر را در اختیار بگیریم تا بزودی خانه کشتی کیاشهر هم با همت و حمایت اهالی این منطقه احداث شود.

وی به اولویت‌های دیگر هیأت کشتی استان گیلان اشاره کرد و افزود: ما تاکنون چیزی به نام تقویم مدون سالیانه در سیستم هیأت کشتی نداشتیم که این مساله هم در دستور کار قرار گرفت و اجرایی شد. ضمن اینکه با کمک دکتر بهمن میرزایی و دکتر محبوبی قرار شد بانک اطلاعاتی دقیقی از پتانسیل استان تهیه و تنظیم شود که ما با تهیه فرم‌های ویژه و ابلاغ به شهرستان‌های مختلف، در جریان داشته‌های خودمان قرار گیریم. باید بدانیم کشتی گیلان در چه جایگاهی قرار دارد و اصلاً چه تعداد کشتی‌گیر در رده‌های پایه و رده‌های بالاتر در اختیار داریم.

رضی زاده در پایان به لزوم اطلاع از دلایل افت کشتی در روند انتقال کشتی‌گیران از رده‌های پایه به رده‌های دیگر اشاره کرد و گفت: ما با یک کار علمی در صدد بررسی این موضوع هستیم که اتفاقاً اقدامات خوبی در این خصوص در حال انجام است. ضمن اینکه در حال تدارکات لازم برای برگزاری دوره‌های آموزشی برای ارتقای سطح مربیان هستیم و در بحث کشتی راه اندازی کشتی بانوان نیز گام‌های خوبی در حال برداشته شدن است.

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=6675
  • نویسنده : تحریریه بام نیوز
  • ارسال توسط :
  • منبع : مهر

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.