• امروز : شنبه, ۱۲ اسفند , ۱۴۰۲
  • برابر با : Saturday - 2 March - 2024
کل اخبار 24585
0

آخرین تلاش‌ها برای یافتن کوهنورد تهرانی در ارتفاعات آتشکوه به نتیجه نرسید

  • کد خبر : 80663
  • 09 آذر 1401 - 14:12
آخرین تلاش‌ها برای یافتن کوهنورد تهرانی در ارتفاعات آتشکوه به نتیجه نرسید
انجمن پزشکی کوهستان ایران: متاسفانه پس از گذشت ۹ روز از مفقود شدن کوهنورد تهرانی بنام "مرتضی رضایی زاده" در ارتفاعات آتشکوه هنوز هیچ اثری از وی یافت نشده است.

متاسفانه پس از گذشت ۹ روز از مفقود شدن کوهنورد تهرانی بنام “مرتضی رضایی زاده” در ارتفاعات آتشکوه هنوز هیچ اثری از وی یافت نشده است.
وی در تاریخ ۲۰ آبان ماه در جمع یک تیم ۹ نفره به قصد صعود قله آتشکوه به منطقه لواسانات عزیمت نموده بود در هنگام بازگشت از تیم جدا گردید و دیگر اثری از وی یافت نشد.
در این مدت از ابتدای اطلاع رسانی به نیروهای امدادگر هلال احمر تلاش‌های زیادی در عصر همان روز جمعه انجام شد ولی بی نتیجه بود.
از روز شنبه ۲۱ آبان امدادگران دیگری با مشارکت کوهنوردان عضو کمیته جستجو و نجات هیات کوهنوردی استان تهران، هیات کوهنوردی شمیرانات، هیات کوهنوردی شهرستان لواسان و امدادگران محلی به منطقه اعزام شدند ولی با کاوش مسیرهای مختلف منطقه متاسفانه اثری از وی نیافتند.
تلاش‌های دیگری در روز جمعه ۲۷ آبان در منطقه انجام شد که بالغ بر ۸۰ نفر از کوهنوردان و امدادگران در منطقه از مسیرهای مختلف همچون دره لار، کند بالا و مسیرهای دیگری که احتمال یافتن وی بود انجام شد ولی بی نتیجه ماند.
در روز جمعه هلی کوپتر امداد هلال احمر به پیاده کردن نیروهای امداد و نجات در ارتفاعات بالا اقدام نمود، استفاده از هلی شات جهت بررسی مسیرهای صعب العبور و غیرقابل دسترس در روزهای مختلف و استفاده از سگ های جستجوگر به همراه خانواده وی که در منطقه حضور داشتند انجام شد ولی باز نتیجه ای نداشت.
رصد پالس های مخابراتی تلفن همراه وی نیز مکان وی را در جایی خارج از محیط کوهستان نشان می داد که باز بی نتیجه بود.
به گزارش انجمن پزشکی کوهستان ایران در این ۹ روز کوهنوردانی از هیات کوهنوردی ارتش نیز به جمع جستجوگران پرداختند که بی نتیجه بود.
جستجو از طرف ارگان سازمان امداد و نجات هلال احمر پایان یافته اعلام شده ولی تلاش ها برای یافتن وی از طرف کوهنوردان همچنان ادامه دارد.

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=80663

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.