• امروز : سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 23 April - 2024
کل اخبار 24660
1

اخبار زمستان کی۲:‌ بلک پیرامید و بهمن های پیش رو

  • کد خبر : 16882
  • 17 دی 1399 - 11:52
اخبار زمستان کی۲:‌ بلک پیرامید و بهمن های پیش رو
بام نیوز: بیشتر کوهنوردان حاضر در کی۲ امروز به سمت بالا حرکت خواهند کرد، این در حالیست که بیشتر نفرات سال نو را در بیس کمپ گذراندند و تعداد کمی بالاتر بودند.

 

به گزارش پایگاه خبری بام نیوز، سرپرست تیم سون سامت ترک، داوا شرپا، برنامه های چند روز آتی را اینطور بیان کرد: تیم چهار نفره ثابت گذاری دو روز پیش کمپ اصلی را ترک کرده تا کمپ ۴ را برپا کنند. کوهنوردان این شرکت نیز اولین تلاش برای صعود به ارتفاعات را آغاز میکنند. هر چند که مشخص نیست تا چه ارتفاعی به پیش خواهند رفت. نکته دیگر این است که تعداد کمی چادر در بیس کمپ پیشرفته، کمپ یک و کمپ دو وجود دارد که باعث ایجاد محدودیت خواهد شد.

 

از سوی دیگر به دلیل راه دشوار پیش رو میزان واقع بینانه بودن جدول زمانی داوا را نمی توان تعیین نمود.

 

روز گذشته مینگما جی توضیح داد که آنها به انتهای هرم سیاه (بلک پیرامید) رسیده اند. این قسمت در تابستان به شکل مجموعه ای سنگی نمود دارد، اما در زمستان با یخ پوشیده می شود. یاتسک تلر Jacek Teler کوهنورد پیشکسوت لهستانی توضیح می دهد که بالاتر از این ناحیه نیز، یک قسمت یخ آبی رنگ آغاز میشود.

 

این میدان یخ آبی رنگ تا جایی که اصطلاحا شانه یا شودر خوانده میشود، و تا ارتفاع ۸۰۰۰ متری ادامه دارد. از طرفی این شیب ها در تابستان و زمستان در معرض بهمن های عظیم هستند. رالف دویومیتس Dujmovits تایید می کند: پس از پایان یافتن هرم سیاه، خطر بهمن تخته ای به شدت افزایش خواهد یافت. در این قسمت پس از هر طوفان تخته ها توسط باد شکل می گیرند.

کمپ ۴ در ناحیه شانه یا شودر

به عبارت دیگر، شرایط برای افراد تیم داوا بسیار سخت خواهد بود و آنها مجبورند با سرعت عمل هر چه بیشتر حرکت کنند. این کار به منظور ایمنی و پایان دادن فرآیند در زمان مقرر ضروری می نماید. با اینکه پیش بینی هوای کی۲ دشوار است، اما به نظر می رسد روزهای آینده هوا سرد، آفتابی و نسبتا کم باد باشد.

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=16882

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.