• امروز : دوشنبه, ۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 22 April - 2024
کل اخبار 24660
2

از کوهنوردی در روزهای پایانی هفته بپرهیزید/ بارش برف و وزش باد در ارتفاعات

  • کد خبر : 89167
  • 21 مهر 1402 - 2:16
از کوهنوردی در روزهای پایانی هفته بپرهیزید/ بارش برف و وزش باد در ارتفاعات
بام: رئیس سازمان ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از فعالیت سامانه بارشی، بارش باران و در قله‌ها و خط‌الراس‌های مرتفع برخی استان‌ها بارش‌ برف و احتمال لغزش و رانش خبر داد و نسبت به کوهنوردی و صعود به ارتفاعات در روزهای پایانی هفته هشدار داد.

صادق ضیاییان در گفت و گو با بام، درباره وضعیت ارتفاعات و کوهستان‌های کشور اظهارکرد:  طی روز پنجشنبه (۲۰ مهرماه) فعالیت سامانه بارشی و سرد در نیمه‌شمالی کشور، بارندگی در برخی مناطق شدید، وزش باد شدید، رعدوبرق و برای قله‌ها و خط الراس‌های مرتفع بارش برف و احتمال کولاک پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: شدت بارش‌ها در برخی نواحی به‌ویژه در دامنه‌های البرز منجر به جاری شدن سیلاب در دامنه‌های کوهستانی، احتمال لغزش و رانش همچنین احتمال طغیان رودخانه‌ها می‌شود.

رئیس سازمان ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا ادامه داد: شدت وزش باد و افت دما در نیمه‌ شمالی کشور با تشدید سوزباد و احتمال سرمازدگی همراه است. در نیمه‌جنوبی کشور نیز وزش باد گاهی شدید، گاهی افزایش ابر مهمترین پدیده جوی است.

وی افزود: در این مناطق فعالیت‌های کوهنوردی و دره‌نوردی همچنین طبیعت‌گردی مخاطره‌آمیز و با احتمال تلفات جانی همراه است. مه آلودشدن و کاهش دید افقی و عمودی نیز احتمال انحراف از مسیر صعود را به‌دنبال دارد.

ضیاییان ادامه داد: در نیمه‌شمالی کشور، از شدت ناپایداری‌ها کاسته شده و گاهی افزایش ابر و بارش‌های پراکنده با احتمال رعدوبرق به‌ویژه در ارتفاعات و دامنه‌های البرز مرکزی پیش‌بینی می‌شود.

وی درباره ارتفاعات شمال تهران نیز اظهار کرد: طی پنجشنبه و جمعه (۲۰ و ۲۱ مهرماه) آسمان نیمه‌ابری تا ابری و مه‌آلود، بارش باران گاهی شدید به‌ویژه طی پنجشنبه رگباری، رعدوبرق و برای قله‌های مرتفع بارش برف و وزش باد شدید مورد انتظار است.

ضیاییان در پایان تصریح کرد: شرایط جوی جهت صعود نامناسب و مخاطره آمیز است.

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=89167

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.