• امروز : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 29 April - 2024
کل اخبار 24678
1

برپایی نمایشگاه عکس از تاریخ کوهنوردی لهستان/ تکرار تاریخ پس از ۵۰ سال

  • کد خبر : 52150
  • 12 شهریور 1400 - 7:16
برپایی نمایشگاه عکس از تاریخ کوهنوردی لهستان/ تکرار تاریخ پس از ۵۰ سال
بام نیوز: امسال، به مناسبت پنجاهمین سالگرد اولین سفر کوهنوردان لهستانی با کامیون یالچ به «بام جهان»، گروهی از کوهنوردان لهستانی همان مسیر را از لهستان به نپال در ماکت خودروی تاریخی می پیمایند.

به گزارش بام نیوز، در دهه های۷۰ و ۸۰ قرن بیستم میلادی، کوهنوردی لهستان عصر طلایی خود را تجربه کرد. در آن سال ها لهستانی ها نه تنها بلندترین قله های هیمالیا و قراقروم را فتح کردند، بلکه به خاطر اولین صعودهای زمستانی خود در چندین قله مشهور شدند.

یک کامیون ساخت لهستان یالچ نقش مهمی در موفقیت کوهنوردان لهستانی داشت، که از آن برای سفر زمینی از لهستان برای رسیدن به بلندترین کوه های جهان و همچنین حمل تجهیزات، مواد غذایی و لوازم خود استفاده کردند.

امسال، به مناسبت پنجاهمین سالگرد اولین سفر کوهنوردان لهستانی با کامیون یالچ به «بام جهان»، گروهی از کوهنوردان لهستانی همان مسیر را از لهستان به نپال در ماکت خودروی تاریخی می پیمایند. این حرکت نمادین در نظر دارد خاطرات دستاوردهای ورزش لهستان را زنده کند، به چهره های بزرگ کوهنوردی لهستانی احترام بگذارد و آن ها را در سطح بین‌ المللی معرفی کند.

سفر این کامیون ۲۱ ژوئن از لهستان آغاز شده است و پس از عبور از اسلواکی، مجارستان، رومانی، بلغارستان و ترکیه، پنجم سپتامبر وارد ایران می شود.

در هفتم سپتامبر در محل سفارت لهستان در تهران، شرکت‌کنندگان در این رویداد یک نمایشگاه عکس با موضوع تاریخ کوهنوردی لهستان را افتتاح می کنند.

نمایشگاه «تاریخ کوهنوردی لهستان» روز ۷ سپتامبر (۱۶ شهریور) ساعت ۱۳ در سفارت لهستان برگزار می‌شود. این رویداد برای رسانه ها باز خواهد بود.

 

 

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=52150

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.