• امروز : شنبه, ۱۲ اسفند , ۱۴۰۲
  • برابر با : Saturday - 2 March - 2024
کل اخبار 24585
3

برگزاری گردهمايی توجيهی اطلاع‌رسانی مديران باشگاه‌های کوه‌نوردی و صعودهای ورزشی خراسان رضوی

  • کد خبر : 23550
  • 17 بهمن 1399 - 17:11
برگزاری گردهمايی توجيهی اطلاع‌رسانی مديران باشگاه‌های کوه‌نوردی و صعودهای ورزشی خراسان رضوی
بام نیوز: گردهمايی توجيهی اطلاع‌رسانی مديران باشگاه‌های کوه‌نوردی و صعودهای ورزشی به میزبانی اداره کل ورزش و جوانان استان برگزار شد.  

به گزارش بام نیوز و به نقل ازهيئت كوه‌نوردي و صعودهاي ورزشي استان خراسان رضوي با درخواست مقام قضایی، گردهمایی توجیهی اطلاع‌رسانی مدیران و موسسان باشگاه‌های کوه‌نوردی و صعودهای ورزشی با حضور و پاسخگویی آقایان قوچان‌نژاد معاون ورزشی اداره کل ورزش و جوانان استان، بیدخوری معاون میراث فرهنگی و گردشگری، دکتر رحمانی معاون دادستان و زحمتکش رئیس هیئت استان، و همچنین با حضور مقامات پلیس امنیت اخلاقی، پلیس راه نیروی انتظامی و مدیر مؤسسان باشگاه‌ها و دست‌اندرکاران کوه‌نوردی با میزبانی اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی در محل سالن همایش‌های این اداره برگزار گردید.

ابتدا پس از تلاوت کلام الله مجید، معاون  ورزشی اداره کل ضمن خوشامدگویی به میهمانان حاضر، با قدردانی از تلاش‌های باشگاه‌ها و ضرورت تعامل بیشتر باشگاه‌ها با هیئت‌های ورزشی و اداره ورزش از معاون محترم دادستانی برای حضور در این جلسه توجیهی تشکر و قدردانی نمودند.

در ادامه  رحمانی سرپرست دادسرای ناحیه ۶ و معاون محترم دادستانی در سخنان مبسوطی از آسیب‌های اجتماعی ناشی از مختلط بودن نامتعارف برنامه‌های طبیعت‌گردی و بعضا کوه‌نوردی سخن گفتند و در خصوص تورها و گروه‌های کوه‌نوردی بدون مجوز که دارای هیچ‌گونه نظارتی هم نیستند مطالبی را بیان داشتند و خاطرنشان کردند دستگاه قضایی با جدیت تمام با اینگونه تشکل‌های بدون مجوز برخورد و در جهت تسهیل فرایند اخذ مجوز برای متقاضیان تلاش خواهد کرد. و در بخش دیگری از سخنان نسبت به تأسیس باشگاه‌های مختص بانوان تأکید نموده و برای حمایت و پشتیبانی از آن‌ها در سراسر استان اعلام آمادگی بیش از پیش نمودند.

همچنین بیدخوری معاون محترم میراث فرهنگی و گردشگری استان با استناد به قوانین موجود توضیحاتی را در مورد لزوم اخذ مجوز از این سازمان برای فعالیت‌های طبیت‌گردی و گردشگری یادآور شدند.

سپس از مدیران باشگاه‌های حاضر خواسته شد تا مشکلات و پیشنهادات خود را در خصوص نگرانی فعالیت‌های توأم آقایان و بانوان باشگاه‌ها مطرح نمایند که بعضی بانوان قدیمی‌تر تقاضا و آمادگی خود را برای اجرای مستقل برنامه‌های کوه‌نوردی بدون حضور آقایان اعلام داشتند و لیکن عمده باشگاه‌داران با نظرات متفاوت پیشنهاداتی را مطرح نمودند و در جمع‌بندی کلی توسط معاون محترم دادستانی مقرر شد با توجه به جلسه آتی شورای پیشگیری از وقوع جرم دادگستری، راجع به موضوعات مطرح‌شده تصمیم‌گیری و مراتب به نهادهای نظارتی و باشگاه‌داران ابلاغ گردد.

در پایان نیز بنا به درخواست مقام قضایی، رئیس هیئت کوه‌نوردی و صعودهای ورزشی استان ضمن ارائه توضیحاتی در خصوص فعالیت‌های موازی با کوه‌نوردی توسط بعضی دستگاه‌های دیگر که مورد انتقاد حاضرین هم بوده، مطالبی پیرامون روند فعالیت گروه‌های کوه‌نوردی در گذشته، روال و حیطه قانونی مجوزهای باشگاهی کنونی و ضرورت تبیین دستورالعمل نحوه فعالیت بانوان و آقایان در باشگاه‌های کوه‌نوردی با شرایط فعلی را مطرح و از دادستانی نیز درخواست مساعدت و حمایت بیشتر از باشگاه‌های مجوزدار نمودند.

 

 

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=23550

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.