• امروز : پنجشنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
کل اخبار 24664
2

بندهای ببيانيه تیرول UIAA

  • کد خبر : 47015
  • 14 تیر 1400 - 0:14
بندهای ببيانيه تیرول UIAA
بام نیوز: هرگز از فرصت تبادل مهارت‌های صعود خود با افراد مشتاق محلی غافل نشوید. ملحق شدن به اردوهایی كه نفرات كشور میزبان در آن شركت دارند بهترین راه برای تبادل تجارب است.

بند ۱ – مسئولیت‌های فردی

اصل اخلاقی:

«كوهنوردان و صخره‌نوردان در وضعیتی به این ورزش می‌پردازند كه احتمال خطر و حوادث در محیط برای آنان وجود داشته و ممكن است امكان كمك موجود نباشد. با در نظرگیری این واقعیت، آنان به این فعالیت پرداخته و خود مسئول سلامت و حفظ جانشان هستند. فعالیت‌های آنان نباید اطرافیان یا محیط پیرامون آنها را به خطر اندازد.»

توصیه‌ها :

ما اهداف ورزشی‌مان را بر مبنای مهارت‌های واقعی خودمان و نفرات تیم و بر اساس وضعیت كوهستان انتخاب می‌كنیم.« انجام ندادن صعود می‌بایست یك گزینه‌ی ارزشمند به حساب آید.»

اطمینان حاصل می‌كنیم كه آموزش‌های لازم جهت هدفی كه با دقت طراحی كرده و محیای آن هستیم؛ را داریم.

اطمینان حاصل می‌كنیم تجهیزات كامل را داریم و نحوه استفاده از آن را می‌دانیم.

بند ۲ – روحیه‌ی تیمی

اصل اخلاقی:

«اعضای گروه در برنامه‌های كوهنوردی و … باید آمادگی پذیرش شرایط تیم را داشته و منافع و توانائی‌های جمع را مد نظر داشته باشند.»

توصیه‌ها

هر عضو گروه می‌بایست مسئولیت سلامت اعضای تیم را در نظر گرفته و آن را بر عهده گیرد.

هیچ عضو تیم را نباید تنها رها كرد. در صورتیكه این جدائی خطر داشته باشد و زندگی شخص را تهدید كند.

بند ۳ – گروه‌های كوهنوردی

اصل اخلاقی:

«به تمام افرادی كه در محیط كوهستان برخورد می‌كنیم به یك میزان احترام می‌گذاریم. حتی در شرایط بحرانی و تنش‌زا هم فراموش نمیكنیم كه با سایرین آنگونه رفتار كنیم كه دوست داریم با ما رفتار شود.»

توصیه‌ها

هر آنچه می‌توانیم انجام می‌دهیم تا كسی را به خطر نیندازیم و سایرین را از خطرات احتمالی مطلع سازیم.

به عنوان یك بازدیدكننده به قوانین محلی احترام می‌گذاریم.

بیش از حد نیاز مزاحم دیگران نمی‌شویم و اجازه می‌دهیم گروه‌هایی كه سریعتر حركت می‌كنند از ما بگذرند و مسیر را اشغال نكرده و دیگران را منتظر نمی‌گذاریم. (سد معبر نمی‌كنیم.)

گزارش صعود ما بدرستی تنظیم شده و ناظر بر جزئیات وقایع می‌باشد.

بند ۴ – حضور و بازدید از كشورهای خارجی

اصل اخلاقی:

«به عنوان مهمانی در فرهنگ‌های بیگانه می‌بایست همواره با ادب و بردباری با آن مردم رفتار كنیم. (با میزبان‌های خود). به كوه‌های مقدس و سایر امكان مقدس احترام بگذاریم. همواره آماده همكاری و همراهی با مردم و جوامع محلی باشیم. درك فرهنگ‌های بیگانه بخشی از تكمیل تجارب صعود است.»

توصیه‌ها

همواره با مردم كشور میزبان با مهربانی، صبر و احترام رفتار می‌كنیم.

به شدت نسبت به قوانین وضع شده توسط كشور میزبان پای‌بند می‌مانیم.

بهتر است پیش از شروع سفر، در زمینه‌ی تاریخ، جامعه، ساختار سیاسی، هنر و مذهب كشوری كه به آن وارد می‌شویم، اطلاعات كسب نمائیم تا درك بیشتری از مردم آنجا و محیط پیرامون خود داشته باشیم. در شرایط سیاسی ناپایدار و نامشخص از مشورت با افراد رسمی استفاده می‌كنیم.

بهتر است كمی درمورد لغات و جملات كلیدی زبان آن مردم بدانیم. نحوه سلام و احوالپرسی، تشكر و قدردانی، روزهای هفته، زمان، اعداد، … . گاهی اوقات شگفت‌زده می‌شوید كه تا چه حد این سرمایه‌گذاری اندك در كیفیت ارتباط‌تان موثر است. به این شیوه ما به درك متقابل فرهنگی كمك می‌كنیم.

هرگز از فرصت تبادل مهارت‌های صعود خود با افراد مشتاق محلی غافل نشوید. ملحق شدن به اردوهایی كه نفرات كشور میزبان در آن شركت دارند بهترین راه برای تبادل تجارب است.

تحت هیچ شرایط و به هیچ قیمتی با احساسات مذهب میزبانان خود مخالفت نمی‌كنیم. برای مثال نباید برهنه در جائی حاضر شویم. (بخصوص در جائی كه از نظر مذهبی یا دلایل اجتماعی این كار قابل قبول نیست.) اگر برخی از نظرات و بیانات مذهبی دیگران خارج از درك ماست، صبر می‌كنیم و از قضاوت پرهیز می‌نمائیم.

به تمام ساكنین محلی در صورت نیاز ایشان كمك می‌دهیم. پزشك تیم گاهی در شرایطی خاص می‌تواند تغییرات سرنوشت‌سازی در وضعیت زندگی هر شخص بیمار بوجود آورد.

درصورت مناسب بودن شرایط و به منظور كمك به اقتصاد مردم بومی از خدمات محلی موجود استفاده می‌كنیم.

تمایل ما همواره بر همكاری با اجتماعات محلی كوهنوردی به وسیله كمك به شكل‌گیری زیرساخت‌ها و حمایت از توسعه‌های احتمالی، می‌باشد. برای مثال از همكاری در امور آموزش و خدمات آموزشی یا سرمایه‌گذاری‌های اقتصادی هماهنگ با محیط زیست و حفظ آن می‌توان یاد كرد.

 

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=47015

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.