• امروز : چهارشنبه, ۹ اسفند , ۱۴۰۲
  • برابر با : Wednesday - 28 February - 2024
کل اخبار 24581
2

تاثیر ورزش هوازی بر اسکیزوفرنی

  • کد خبر : 50592
  • 28 مرداد 1400 - 1:23
تاثیر ورزش هوازی بر اسکیزوفرنی
بام نیوز: در سال های اخیر دانش ما در باره پیچیدگی های اسکیزوفرنی رشد بسیاری کرده است. حالا محققان تایوانی در مطالعه ای بر روی 62 فرد مبتلا به شیزوفرنی نشان داده اند که روزی 30 دقیقه ورزش هوازی پنج بار در هفته و به مدت سه ماه میتواند علائم منفی این بیماری را کاهش دهد.

ورزش برای شما خوب است. این البته حرف جدیدی نیست ولی در سال های اخیر مطالعات فراوانی نشان داده که ورزش میتواند بر اختلالات روحی و خلقی و خیلی از مشکلاتی که فکرش را هم نمیکنیم اثر مثبت داشته باشد. حالا یک مطالعه جدید نشان داده که ورزش های هوازی میتوانند اثر مثبتی در کاهش علائم منفی بیماری اسکیزوفرنی داشته باشند.

در سال های اخیر دانش ما در باره پیچیدگی های اسکیزوفرنی رشد بسیاری کرده است. حالا محققان تایوانی در مطالعه ای بر روی ۶۲ فرد مبتلا به شیزوفرنی نشان داده اند که روزی ۳۰ دقیقه ورزش هوازی پنج بار در هفته و به مدت سه ماه میتواند علائم منفی این بیماری را کاهش دهد.

محققان حدس میزنند ورزش هوازی میتواند با افزایش میزان پروتئینی در مغز که brain-derived neurotrophic factor یا BDNF نامیده میشود اعمال اثر کند. در بیماران مبتلا به شیزوفرنی میزان این پروتئین در مغز کاهش میابد. احتمال دیگر تاثیر ورزش هوازی در افزایش میزان گلوتامات glutamate در مغز است که آن هم میتواند علائم بیماری را کاهش دهد.

نتایج این تحقیق در مجله Frontiers in Psychiatry منتشر شده است.

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=50592

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.