• امروز : سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 23 April - 2024
کل اخبار 24660
4

ترغیب کوه‌نوردان به تخلیه مخازن خالی اکسیژن برای کمک به بیماران کرونا

  • کد خبر : 40759
  • 23 اردیبهشت 1400 - 22:18
ترغیب کوه‌نوردان به تخلیه مخازن خالی اکسیژن برای کمک به بیماران کرونا
بام نیوز: سمیر کومار آدیکاری یک مقام وزارت بهداشت گفته:  ما به ۲۵۰۰۰ سیلندر اکسیژن نیاز داریم تا مردم از مرگ نجات پیدا کنند. این نیاز فوری ما است. وی گفت:  ما به نوعی بیماری را مدیریت می‌کنیم، اما پذیرش بیمار بیشتر دشوار خواهد بود.

به گزارش خبر نگار بام نیوز، کمبود کپسول اکسیژن در نپال به حدی است که از کوه‌نوردان در کوه اورست خواسته شده به جای رها کردن آنها در دامنه های کوهستانی، ظروف خالی از اکسیژن مایع خود را بازگردانند.

در حالی که نپال با موج دوم ویروس کرونا مبارزه می‌کند. این کشور بیش از ۷۰۰ مجوز برای صعود به ۱۶ قله این کشور از جمله ۴۰۸ مجوز برای صعود به اورست صادر کرده. این امر به منظور کمک به صنعت گردشگری این کشور طی ماه‌های آوریل و می می‌باشد. در عین حال اتحادیه کوه‌نوردی نپال از کوه‌نوردان خواسته است تا نپال را برای مقابله با افزایش موارد COVID-19 که منجر به شکستن سیستم مراقبت‌های بهداشتی این کشور شده است یاری رسانند.
از روز دوشنبه میزان مرگ و میر بواسطه ابتلا به بیماری به بالاترین حد خود رسیده است. گورونگ، یک مقام ارشد این اتحادیه عنوان داشته: تخمین زده شده است که حداقل ۳۵۰۰ بطری اکسیژن در این فصل به کمپ اصلی اورست منتقل شده. این بطری‌ها غالبا در برف دفن می‌شوند یا در انتهای لشكركشی صعود در دامنه‌های كوه رها می‌شوند.  ما از كوه‌نوردان و شرپاها درخواست می‌كنیم بطری‌های خالی خود را در هر صورت ممكن برگردانند. زیرا آنها می‌توانند دوباره پر شوند و برای درمان بیماران ویروس کرونا مورد استفاده قرار گیرند. گورونگ به رویترز گفت:  روز یکشنبه، نپال با ۸۷۷۷ مورد عفونت مواجه شده که نشان از افزایش قابل توجه بیماری است.
بر اساس داده های دولت، تعداد کل مبتلایان ۳۹۴.۶۶۷ مورد و ۳۷۲۰ فوتی براثر بیماری حادث شده. بسیاری از بیمارستان‌های خصوصی و دولتی در کاتماندو گفته‌اند که به دلیل کمبود اکسیژن قادر به گرفتن بیمار بیشتر نیستند. کمبود اکسیژن و کپسول وجود داشت.  سمیر کومار آدیکاری یک مقام وزارت بهداشت گفته:  ما به ۲۵۰۰۰ سیلندر اکسیژن نیاز داریم تا مردم از مرگ نجات پیدا کنند. این نیاز فوری ما است. وی گفت:  ما به نوعی بیماری را مدیریت می‌کنیم، اما پذیرش بیمار بیشتر دشوار خواهد بود.

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=40759

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.