• امروز : دوشنبه, ۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 22 April - 2024
کل اخبار 24660
3

تغذیه در کوهستان وعده نهار شام وبعداز صعودو باید ونباید ها

  • کد خبر : 40804
  • 22 اردیبهشت 1400 - 22:14
تغذیه در کوهستان وعده نهار شام وبعداز صعودو باید ونباید ها
بام نیوز: بهتر از مواد غذایی به صورت پخته شده همراه شما باشد یا از ژامبون مرغ، الویه، چیپس های خلالی و یا هر ماده غذایی سبکی که نیاز به پخت و پز ندارد و ذائقه شما با آن سازگار است استفاده شود.

تغذیه در کوهستان و صرف نهار بهتر است با خوردن غذاهای مثل ساندویج تخم مرغ، گوجه و کاهو، عدسی، سینه مرغ به همراه خیار شور و گوجه، ماهی همراه با پیازچه خرده شده با ترکیبی از کاهو و خیار شور می تواند وعدهای غذایی نهار شما را تشکیل دهد.

مصرف میوه های مثل انبه، آناناس، مقداری شیر بدون چربی نیز برای وعده نهار شما می تواند انتخاب مناسبی باشد. از آنجایی که در حین صعود هستید و امکان پخت و پز برای شما وجود ندارد بهتر از مواد غذایی به صورت پخته شده همراه شما باشد یا از ژامبون مرغ، الویه، چیپس های خلالی و یا هر ماده غذایی سبکی که نیاز به پخت و پز ندارد و ذائقه شما با آن سازگار است استفاده شود.

تغذیه در کوهستان و شام

تغذیه در کوهستان و صرف یک شام پس از یک فعالیت روزانه سخت بسیار امر مهمی است. اگر به هر دلیلی خسته بودید و تمایلی به صرف وعده شام نداشتید حتماً خوردن مقداری آجیل و میوه خشک شده را در وعده غذایی خود پیش از خواب قرار دهید.

خوردن مایعات فراوان نیز به شما کمک می کند از گرفتگی عضلات خود در امان باشید. پس از یک ساعت استراحت می توانید از گوشت، تخم مرغ، شیر، سبزیجات، انواع سوپ های حاضری، سیب زمینی و روغن زیتون، کلم بروکلی، کرفس، خیار، نخود، لوبیا سبز، برگ های سبز، پیازچه، سبزی خوردن و هر ماده غذایی دیگری که میلتان می کشد استفاده کنید.

تغذیه در کوهستان بعد از صعود

تغذیه در کوهستان و بعد از صعود را در مسیر برگشت به خانه می تواند با صرف غذاهای مثل ساندویج تخم مرغ، خوراک گوشت، لوبیا، نان سبوس دار، عسل و میوه های خشک دنبال شود.

استفاده از آب کافی و خوردن غذاهای نرم سبب می شود بدن شما دچار سنگینی و کرختی نشود. شما می توانید با خوردن کاکائو یا مقداری خشکبار وعده شام خود را نیز ساده و سبک دنبال کنید.

 

تغذیه کوهستان و باید و نبایدهای پایانی

تغذیه در کوهستان شما را از صرف هیچ ماده غذایی محروم نمی کند بلکه باید به موقع مصرف کردن مواد غذایی را به یاد داشته باشید. از همین رو به شما توصیه می کنیم آب رسانی به بدن خود را فراموش نکنید تا دچار سرگیجه و سردرد در ارتفاعات نشوید.

هر نیم ساعت مقداری آب بنوشید و در طی یک روز یک و نیم لیتر آب برای شما کفایت می کند. نوشیدنی های انرژی زا ورزشی نیز می تواند ایده مناسبی برای استفاده از مایعات باشد. اگر باید غذاهای خود را داخل کوله‌پشتی‌تان قرار دهید می توانید از عسل، مربا، شربت، ژله ورزشی، آب کمپوت، پاستا و غلات متراکم، میوه های خشک، برنج، نوشیدنی های انرژی زا، شیرینی کشمشی، ماست فریزر شده و مواد غذایی مشابه در این راستا بهره بگیرید.

برای استراحت های کوتاه مدت خود و برای ریزه خواری هایتان حتماً خرما به همراه داشته باشید. نوشابه ورزشی در حین کوهنوردی سبب تشنگی شما می شود پس بهتر است آب پرتغال به همراه داشته باشید تا زمانی که تعرق زیاد در حین کوهنوردی صورت می گیرد، فعالیت های شما به شکل پر رنگی تری با انرژی

بیشتری دنبال شود. موز را حتماً با خود همراه داشته باشید. حتی اگر می توانید از موز خشک شده نیز استفاده کنید. پس از اتمام فعالیت ورزشی به شما توصیه می کنیم به دلیل کم شدن آب بدن حتماً مایعات مصرف کنید خوردن هندوانه، سوپ و عدسی می تواند شما را در این مهم یاری کند.

 

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=40804

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.