• امروز : یکشنبه, ۱۳ اسفند , ۱۴۰۲
  • برابر با : Sunday - 3 March - 2024
کل اخبار 24585
2

تنفس از راه دهان و یا بینی

  • کد خبر : 41170
  • 24 اردیبهشت 1400 - 20:28
تنفس از راه دهان و یا بینی
بام نیوز: وقتی که ما از طریق بینی دم گرفته و از طریق دهان عمل بازدم را انجام می‌دهیم ، بدن انرژی بیشتری را نسبت به آنچه در طول روز از دست می‌دهد، دریافت می‌کند و سطح انرژی در بدن به سرعت افزایش می یابد.

بهترین و طبیعی ترین و سالم ترین تنفس از طریق بینی است. طبیعت بینی را به عنوان اندام تنفسی به ما هدیه داده است نه دهان را ! که این خود عمیق ترین مفهوم را دارد. تنفس از طریق بینی بهترین و موثرترین راه برای نفس کشیدن است زیرا با انجام عمل دم از طریق بینی هوا مرطوب و گرم می‌شود _و تمیز نیز می گردد _و به نوعی هوا تصفیه می‌شود.
از طریق یک مخاط بینی سالم خیلی به ندرت گرد و غبار یا باکتری وارد شش‌ها میشود. افرادی که از طریق دهان تنفس می‌کنند غالباً از ابتلای مکرر به بیماری‌های واگیردار رنج می‌برند.
دم و بازدم عمیق از طریق بینی نگهدارنده کل انرژی لازم برای بدن را در یک وضعیت و سطح ثابت و بالا نگه می دارد. در مقابل، یک تنفس صرفاً دهانی انرژی بدن را در سطح پایین قرار می‌دهد تنفسی که کاملاً از طریق دهان صورت گیرد کل کارایی و تمرکز و تفکر را کاهش می دهد، این گونه تنفس فقط برای موارد ضروری در بدن تعبیه شده است.

وقتی که ما از طریق بینی دم گرفته و از طریق دهان عمل بازدم را انجام می‌دهیم ، بدن انرژی بیشتری را نسبت به آنچه در طول روز از دست می‌دهد، دریافت می‌کند و سطح انرژی در بدن به سرعت افزایش می یابد. وقتی که ما از طریق دهان دم می گیریم و از طریق بینی بازدم انجام می‌دهیم سطح انرژی در بدن کاهش می یابد. وقتی که ما از طریق بینی عمل دم را انجام می‌دهیم، از طریق دهان با لبانی جمع و به صورت یک سوت کوچک هوا را دوباره بیرون می دهیم، غدد پاراتیروئید و تیروئید را تحریک می کنیم و از این طریق کل عملیات سوخت و ساز و تغییرات مواد در بدن به خوبی صورت می گیرد و گردش خون در توازن و تعادل قرار می‌گیرد و تمام فعالیت‌های مغز تحریک شده و فعال می گردد.

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=41170

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.