• امروز : دوشنبه, ۷ اسفند , ۱۴۰۲
  • برابر با : Monday - 26 February - 2024
کل اخبار 24581
4
تنها ملی پوش طلایی سنگنوردی ایران

تنها ملی‌پوش طلایی تاریخ سنگنوردی مورد استقبال قرار گرفت

  • کد خبر : 817
  • 14 مهر 1399 - 1:03
بام نیوز: رضا علیپور تنها ملی‌پوش قزوینی طلایی تاریخ سنگنوردی کشورمان مورد استقبال جمعی از مسئولان ورزش استان قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری بام از قزوین، صبح امروز رضا علیپور ملی‌پوش شایسته استان قزوین که موفق شد برای نخستین‌بار در تاریخ سنگنوردی کشورمان در مسابقات قهرمانی جهان مدال ارزشمند طلا را از آن خود کند، با حضور مسئولان ورزش استان مورد استقبال قرار گرفت.

در این مراسم که با حضور محسن حق‌شناس مدیرکل اداره ورزش و جوانان استان، سعید وزیری‌نژاد رئیس هیئت کوهنوردی و صعودهای ورزشی استان و جمعی از ورزشکاران و پیشکسوتان این رشته ورزشی در مقابل اداره کل ورزش و جوانان استان قزوین برگزار شد، به پاس تلاش‌های علیپور این سنگنورد ارزنده استان از وی استقبال به عمل آمد.

علیپور به عنوان نخستین ورزشکار در تاریخ سنگنوردی کشورمان در جریان سه مرحله از مسابقات سنگنوردی قهرمانی جهان موفق شد دو مدال ارزشمند طلا و نقره این مسابقات را برای این رشته ورزشی کشورمان به ارمغان آورد.

این سنگنورد ارزنده استان در جریان نخستین مسابقه خود در مکان دوازدهم قرار گرفت، اما در دومین مرحله که در کشور چین برگزار شد، توانست با رکورد ۶ ثانیه و شش صدم ثانیه بالاتر از سنگنوردان کشورهای روسیه و چین مدال زرین طلا را آن خود کند.

علیپور در جریان سومین مرحله این مسابقات نیز که در کشور کره جنوبی برگزار شد موفق شد با ثبت رکورد ۶ ثانیه و ۱۹ صدم ثانیه یکبار دیگر رکورد سنگنوردی ایران در بخش سرعت را بهبود ببخشد، به طوری که این بار با زمان ۶ ثانیه و نوزده صدم ثانیه پس از استانسلاو کوکورین حریف نامدار روسی خود، در جای دوم ایستاد و موفق به کسب نشان نقره شد.

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=817

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.