• امروز : سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 23 April - 2024
کل اخبار 24660
1

توقف عملیات برداشت در معدن سنگ سبز کوهسار

  • کد خبر : 15754
  • 09 دی 1399 - 12:19
توقف عملیات برداشت در معدن سنگ سبز کوهسار
بام نیوز:حسینی میلانی:عملیات برداشت در معدن سنگ سبز کوهسار سریع‌تر متوقف شود

 

به گزارش پایگاه خبری بام نیوز،رئیس کمیته محیط‌زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران از بهره‌برداری مجدد از معدن سنگ سبز کوهستار در رخ جنوبی توچال خبر داد و تاکید کرد: در ضوابط محیط‌زیستی فعالیت‌های معدنی، مراکز حساس از قبیل محدوده مصوب حریم شهرداری الزامات شدید قانونی بوده و در این رابطه شهرداری تهران نیز مستثنی نیست.

🔹سید آرش حسینی میلانی صبح امروز در دویست و پنجاه و نهمین جلسه صحن علنی شورای اسلامی شهر تهران گفت: میلاد حضرت عیسی مسیح (ع) را به شهروندان مسیحی کشور به ویژه ۱۲ نفر از شورایاران مسیحی شهر تهران تبریک می‌گویم.

🔹وی با ابراز تاسف و تسلیت بابت حادثه روزهای اخیر در کوهستان‌های تهران که برای تعدادی از شهروندان تهران رخ داد، اظهار داشت: در هفته گذشته با فرماندار شمیرانات درخصوص تشکیل کارگروه مشترکی بین دستگاه‌های مختلف با کمک شهرداری منطقه یک دیدار داشتم تا موضوعات مختلف مربوط به کوهستان از جمله حریق و ایمنی کوهستان مورد پیگیری قرار گیرد. امیدوارم با حمایت شورای شهر، این کارگروه کار خود را آغاز کند.

🔹این عضو هیات رئیسه شورای شهر تهران در تذکری درباره جلوگیری از فعالیت آثار تخریبی معادن سنگ سبز کوهسار تصریح کرد: بهره‌برداری از معادن سنگ درون حریم شهر تهران بدون توجه به شرایط طبیعی و اکوسیستم خاص رخ جنوبی توچال و کوه بی‌بی‌ شهربانو پیامدهای محیط‌زیستی متعددی دربردارد.

🔹حسینی میلانی ادامه داد: علیرغم تذکر قبلی اینجانب و اعلام توقف کار معدن سنگ سبز کوهسار توسط اداره‌کل محیط‌زیست تهران در سال گذشته، متاسفانه اخیرا کارگروه دیده‌بان انجمن کوهنوردان ایران گزارشی مبنی بر ادامه بهره‌برداری از این معدن را به شورای شهر ارسال کرده‌اند.

🔹وی با بیان اینکه در ضوابط محیط‌زیستی فعالیت‌های معدنی، مراکز حساس از قبیل محدوده مصوب حریم شهرداری الزامات شدید قانونی بوده و در این رابطه، شهرداری تهران نیز مستثنی نیست، خاطرنشان کرد: همچنین در تمدید پروانه‌های قبلی بهره‌برداری از این معادن، سازمان صنعت و معدن در تمدید موظف به اخذ نظر سازمان حفاظت از محیط‌زیست و رعایت الزامات مربوطه است.

🔹به گفته سخنگوی کمیسیون سلامت و محیط‌زیست شورای شهر، مالکیت بهره‌برداری معدن سنگ کوهسار به عهده شهرداری تهران بوده و در ماه‌های اخیر به قیمت بسیار ناچیز و بدون هیچ توجیه محیط‌زیستی و اقتصادی به سایرین برای بهره‌برداری اجاره داده شده است.

🔹حسینی میلانی افزود: به شهرداری تهران و سازمان صمت استان تهران تذکر می‌دهم در راستای حفاظت از حقوق عامه و رعایت الزامات ایمنی شهر در برابر سیلاب و حفظ محیط‌زیست کوهستان کوهستان در اسرع وقت نسبت به توقف عملیات برداشت در معدن سنگ سبز کوهسار اقدام و نتیجه را به شورای شهر ارسال کند.

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=15754

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.