• امروز : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
کل اخبار 24678
1

جدایی در قله اورست

  • کد خبر : 40660
  • 21 اردیبهشت 1400 - 23:09
جدایی در قله اورست
بام نیوز: چین دامنه های شمالی اورست را به روی چند ده کوهنوردی که از نظر بیماری کرونا مورد آزمایش قرار گرفته اند، باز کرده است. این گروه بایست هنگام صعود به بام جهان فاصله اجتماعی را حفظ کنند.

چین دامنه های شمالی اورست را به روی چند ده کوهنوردی که از نظر بیماری کرونا مورد آزمایش قرار گرفته اند، باز کرده است. این گروه بایست هنگام صعود به بام جهان فاصله اجتماعی را حفظ کنند.

نپال و چین هر دو در سال گذشته به دلیل همه گیری کوه اورست را به روی کوهنوردان خارجی بسته بودند. نپال با وجود شیوع کرونا در این فصل به کوهنوردان خارجی مجوز داده است. مقامات نپالی هر گونه شیوع بیماری در کوه را رد می کنند و فقط به ذکر بیماری های ناشی از ارتفاع و سرما پرداختند. در حالی که اخبار غیررسمی از بیس کمپ شرایط دیگری را عنوان کرده است. بر اساس آمار موجود تعداد مجوزهای سمت نپالی اورست بیش از ۴۰۰ مورد می باشد.

بر خلاف این شرایط در سمت چین، -جایی که کرونا برای نخستین بار ظهور کرد- محدودیت های گسترده ای وجود دارد.

رسانه های دولتی چین روز جمعه گزارش دادند که ۳۸ نفر مجوز صعود از سمت شمالی را دریافت کرده اند. این گروه بایست از مناطقی عبور کنند که خطر عفونت کم است و قبل از تلاش برای قله نیز بار دیگر تست انجام دهند. آنها باید مرتبا تحت بررسی دمای بدن قرار بگیریند، از اکسیژن کمکی استفاده کرده و در قله نیز از سایر کوهنوردان ۴ متر فاصله بگیرند. ماسک، دماسنج و ضدعفونی کننده به آنها ارایه می شود.

در سال گذشته چین با حسن استفاده از شرایط به وجود آمده توانست ۶ تن زباله را از کوه خارج کند.

خط جدایی

در همین حال دولت چین اقدام به ایجاد خطی برای جدایی بین کوهنوردان خواهد کرد. با وجود گزارشهای پیرامون گسترش کرونا در بیس کمپ سمت نپال، یک تیم کوچک از راهنماهای کوهنوردی تبتی از اورست صعود کرده و “خط جدایی” را در قله برای جلوگیری از هرگونه ارتباط بین کوهنوردان از دو طرف ایجاد می کنند.

شین هوا گزارش داد: گروهی متشکل از ۲۱ تبعه چین در حال رفتن به قله از سمت تبت هستند. اقدامی عجیب که مشخص نیست در جایی کوچک و سخت مانند قله اورست چگونه باید اجرا شود. از سوی دیگر نحوه انجام این کار در شرایط ارتفاع بسیار بالای قله در هاله ای از ابهام قرار دارد.

 

به روز رسانی دائولاگیری

پیتر هامور هوریا کولیباسانو و ماریوس گین دیروز به مسیر صعود نشده شمال غربی دائولاگیری تا ارتفاع ۶۸۰۰ متری پیش رفتند. آنها در طول این تلاش برای روز اول ۱۴۰۰ و روز دوم ۴۰۰ متر صعود نموده اند. دلیل کندی سرعت در روز دوم افزایش وزن تجهیزات و بار عنوان شده است.

قسمتی از مسیر شمال غربی اورست – عکس از پیتر هامور
لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=40660

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.