• امروز : سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 23 April - 2024
کل اخبار 24660
4

حوادث کوهنوردی و تجاوز به اکراین

  • کد خبر : 71655
  • 13 اسفند 1400 - 15:05
حوادث کوهنوردی و تجاوز به اکراین
بام نیوز: اینگونه رفتارها در قالب "الگوریتم هِرَم گونه" انجام می‌شود. با این معنا که هرگونه رفتار و منش ، گفتار و کردار ، که در رأس هرم دیده می شود تا دامنه های متصل به قاعده هرم گسترش یافته و این رویه ها بشکلی پاندمیک همه گیر می‌شوند .

به گزارش بام نیوز، حالا می شود فهمید که چرا موضع گیری مربیان ، مدیران باشگاه‌ها ، هیئت ها و ریاست فدراسیون ورزش کوهنوردی و صد البته دیگر ورزش ها و نهادهای وابسته به وزارت ورزش ، درباره رخدادهای منجر به حادثه در کوهنوردی و دیگر مشکلات سیستمی ، تا چه میزان به مواضع کلان نظام شباهت دارد .

پیداست که پنهان کاری و سرپوش گذاری بر معایب و کمبودهای این ورزش از کجا الهام می‌گیرد ، مواضع اخیر سیاستمداران ایران درباره جنگ و تجاوز روسیه به کشور اکراین نشان دهنده این واقعیت است که حفظ منافع فردی و گروهی یک مجموعه ، بر اخلاقیات و منش انسانی ارجحیت یافته ، و بدنبال آن موضع‌گیری‌های نهادهای زیرمجموعه نظام به تبعیت از رفتار کلی سردمداران و مواضع ایشان بوده است .!

زمانی که از پنهانکاری سخن به میان می آوریم بدین منظور است که واقعیات حوادث و رخدادهای منجر به تلفات جانی کوهنوردان ، با یک رفتار محاسبه شده و سیاستمدارانه ، به پستوی پنهانِ سکوت و خاموشی می‌رود ! تا آبها از آسیاب افتاده و نواقص سیستمی مجموعه کمتر روشن گشته و مورد نقد دیده‌های بیدار و دلسوز قرار نگیرد.

اینگونه رفتارها در قالب “الگوریتم هِرَم گونه” انجام می‌شود. با این معنا که هرگونه رفتار و منش ، گفتار و کردار ، که در رأس هرم دیده می شود تا دامنه های متصل به قاعده هرم گسترش یافته و این رویه ها بشکلی پاندمیک همه گیر می‌شوند .

تجاوز یک کشور به کشور همسایه ، از نگاه انسانی و بین‌المللی کار نابخشودنی و نادرستی است ، و هیچ تفاوتی نمی‌کند که چه کشوری متجاوز ، و چه کشوری مورد تجاوز قرار گرفته است . این کار غیر انسانیست ، چرا که زیر پا گذاشتن قوانین بین المللی و حمایت از آن از سوی برخی ، به ترویج این روش دامن می‌زند.
پرسش اینجاست ؛ که آیا مردم اکراین با مردم سوریه ، فلسطین ، یمن ، عراق و افغانستان و دیگر کشورهای درگیر با جنگ تفاوتی داشتند که مواضع متفاوتی را در قبال آنها پیش گرفته‌ایم ؟؟

چنانچه کشور دیگری به جز روسیه به اوکراین حمله می کرد باز هم زبان به دهان می گرفتیم !؟
در حوادث کوهنوردی هم همینگونه است ، زمانی که حادثه ای رخ می‌دهد بزرگان این ورزش حَبّ “هیس ، هیچی نگوئید” را بالا می‌اندازند و زبانشان قفل می شود تا صدای کسی درنیاید ، و برای آنکه صندلی ریاست شان واژگون نشود رو به پنهان کاری و سکوت سیاستمدارانه می آورند ، و رفتارهایی می‌کنند که از رتبه های بالاتر از خود آموخته اند.

بله ، حفظ منافع فردی و گروهی ، بی چون و چرا انسانیت را به پای دار می برد . اما وجدان بیدار بشریت در آینده داور خواهد بود ، برای هر کس که می‌خواهد باشد .

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=71655

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.