• امروز : یکشنبه, ۱۳ اسفند , ۱۴۰۲
  • برابر با : Sunday - 3 March - 2024
کل اخبار 24585
0

خطر نابودی آینده دوچرخه سواری حرفه ای؛ در پی سیاست های غلط مسئولین

  • کد خبر : 8796
  • 08 آذر 1399 - 7:20
خطر نابودی آینده دوچرخه سواری حرفه ای؛ در پی سیاست های غلط مسئولین
بام نیوز: رییس فدراسیون دوچرخه سواری گفت: در جلسه با معاون وزیر صمت توضیح دادیم که هزینه بالای ترخیص دوچرخه های حرفه ای از گمرک می تواند به آینده این رشته ضربه بزند.

بام نیوز: رییس فدراسیون دوچرخه سواری گفت: در جلسه با معاون وزیر صمت توضیح دادیم که هزینه بالای ترخیص دوچرخه های حرفه ای از گمرک می تواند به آینده این رشته ضربه بزند.

خسرو قمری در گفتگویی درباره ی جلسه ای که در وزارت صمت برای حل مشکل پرداخت هزینه بالا برای ترخیص دوچرخه ها از گمرک داشت، بیان کرد: ما با آقای زادبوم معاون وزیر صمت جلسه داشتیم در این جلسه عنوان کردیم دوچرخه های حرفه ای مختص کار قهرمانی است اما در گمرک به آن به عنوان کالای لوکس نگاه می کنند و هزینه ترخیص آن بالا است. اگر این دوچرخه ها به صورت قانونی وارد کشور شوند که ترخیص آن از گمرک هزینه زیادی دارد و خیلی از خانواده ها توانایی مالی پرداخت آن هزینه ها را ندارند.

او ادامه داد: اگر هم به صورت غیر قانونی وارد شوند، با قیمت بالا به دست ورزشکار می رسد. بر اساس صحبت های ما و نامه ای که آقای علی نژاد ارسال کرده بود، درخواستمان را به زیر مجموعه خود ارجاع دادند تا در کمیسیون ها بررسی شود و در صورت نیاز دوباره با ما تشکیل جلسه می دهند. همچنین درخواست دیگر ما این بود دوچرخه هایی که برای بحث همگانی وارد کشور می شوند کیفیت خوبی ندارند و نظر کارشناسی اعمال نمی شود و قرار شد به معاونت حوزه استاندارد و وادارات هم این مسئله ارجاع داده شود.

قمری در پاسخ به این پرسش که فکر می کند با درخواستشان برای حل مشکل هزینه گمرک دوچرخه ها موافقت شود، گفت: توضیحاتی که دادیم برایشان جالب بود و عنوان کردیم با این مسئله تفاوت قیمت ارز نسبت به گذشته ، وارد کردن هر دوچرخه ۲۵۰ تا ۳۵۰ میلیون تومان تمام می شود و با این هزینه خانواده ای رغبت نمی کند فرزند خود را به رشته دوچرخه سواری بیاورد و ما در آینده ضربه می خوریم. در مجموع قانع شدند نامه ما را به زیر مجموعه خود جهت بررسی ارجاع دهند. ما وظیفه خود را برای پیگیری این مسئله انجام دادیم.

رییس فدراسیون دوچرخه سواری در مورد حل مشکل آسفالت دور مجموعه آزادی نیز تصریح کرد: دور مجموعه آزادی پاتوق دوچرخه سواران است و افراد آنجا تمرین می کنند اما آسفالت بی کیفیتی داشت. الان شهرداری یک چهارم مسیر را آسفالت کرده است که باید از آقای حناچی و شهردار منطقه ۲۲ تشکر کنم. امیدوارم دستور دهند این کار با سرعت بیشتری انجام شود. راهنمایی و رانندگی هم قرار است پس از پایان کار آسفالت دور مجموعه، علامت گذاری کند.

 

پ.ن: حالا سوال اینجاست؛ رشته آینده داری همچون دوچرخه سواری که جوانان کشور با همت و در کمبود امکانات توانسته اند برای وطن خود افتخار آفرینی کنند، آیا سزاوار است که با تصیمیم گیری های نادرست برخی از مسئولین آینده درخشان خود را از دست بدهد؟

با قرار دادن دوچرخه های حرفه ای در لیست کالاهای لوکس، راه قاچاق این کالا هم باز می شود.مسئولانی که باید راه جوانان را هموار کنند، اما جلوی پای آنها سنگ می اندازند و با چنین مشکلاتی موجب مهاجرت ورزشکاران به خارج از کشور می شوند.

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=8796

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.