• امروز : دوشنبه, ۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 22 April - 2024
کل اخبار 24660
0

دروس تئوری دوره مربیگری درجه سه سنگنوردی/سرپرستی وهدایت گروه

  • کد خبر : 48469
  • 02 مرداد 1400 - 22:27
دروس تئوری دوره مربیگری درجه سه سنگنوردی/سرپرستی وهدایت گروه
بام نیوز::توجه به ساعات حركت وسایل نقلیه عمومی بین شهری اعم از اتوبوس، مینی بوس، قطار و هواپیما می تواند در انتخاب بهتر وسیله حمل و نقل و ایجاد تناسب و تعادل بین وقت و هزینه راهنمای خوبی باشد.

سرپرستی وهدایت گروه

انتخاب مناسب مواد غذایی با توجه به مدت زمان برنامه، فصل دشواری و نیز در صورت امكان تقریباً متناسب با ذائقه اكثریت گروه می تواند درتامین صحیح انرژی افراد موثر باشد و تا حدودی جلوی فشار زیاد ناشی از تلاش جسمانی شدید در ارتفاع و سرما را بگیرد،و نیز سرپرست برنامه بهتر است از وارد بودن نفرات در شیوه استفاده از برخی وسایل تداركاتی و عمومی مانند چادر، چراغهای خوراكپزی و روشنایی و غیره كه در برنامه می تواند آسیب رسان باشند، مطمئن شود.

ب- حمل و نقل اعضاء گروه و بارها

توجه به ساعات حركت وسایل نقلیه عمومی بین شهری اعم از اتوبوس، مینی بوس، قطار و هواپیما می تواند در انتخاب بهتر وسیله حمل و نقل و ایجاد تناسب و تعادل بین وقت و هزینه راهنمای خوبی باشد. در برخهی موارد تعداد زیاد نفرات هزینه را كاهش می دهد. به طور مثال زمانی كه گروه محدودیت زمانی دارد و یا منطقه فاقد سرویس عمومی بوده و نیاز به كرایه نمودن وانت، جیپ و یا مینی بوس باشد.معمولاحجم بار برنامه های بلند مدت آنقدر است كه نفرات گروه ترجیح میدهند از باربران محلی كمك گرفته و یا با چهار پا داران وارد معامله شوند.

ج- وسایل خاص.

برخی وسایل جزو وسایل كوهنوردی حساب نمی شوند. مانند یخدان حمل مواد غذایی، قابلمه بزرگ و غیره كه گروه می باید آنها را تهیه كند. برخی دیگر برحسب اجرای برخی برنامه ها نیاز به وسایل خاص دارد مانند تور و یا چادر مخصوص دیواره های بلند، طناب ثابت و…. . به طور كلی می توان وظایف سرپرست را قبل از اجرای برنامه به صورت زیر خلاصه كرد:

۱ -تعیین هدف برنامه. ۲ -طراحی و برنامه ریزی. ۳ -شناسایی منطقه

مورد نظر.

تهیه کننده:سید محمد حجازی.

 

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=48469

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.