• امروز : سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 23 April - 2024
کل اخبار 24660
1

دروس تئوری دوره مربیگری درجه سه سنگنوردی/آیادر رفتگی مفاصل حالت اورژانسی دارد

  • کد خبر : 49399
  • 14 مرداد 1400 - 2:07
دروس تئوری دوره مربیگری درجه سه سنگنوردی/آیادر رفتگی مفاصل حالت اورژانسی دارد
بام نیوز: درفتگی مفصل زانو بیشتر در تصادفات اتومبیل و همچنین در كوهپیمایی شایع است.

در رفتگی مفصل زانو جزو اورژانس های مهم به حساب می آید. دررفتگی شانه، مفصل لگن و سایر مفاصل بدن هیچ كدام حالت اورژانسی ندراند. علتا ورژانسی بودن دررفتگی زانو، ضایعات عروقی همراه آن است. گاهی دررفتگی زانو موجب قطع عروق اصلی پا شده و نهایتاً موجب قطع عضو می گردد.

درفتگی مفصل زانو بیشتر در تصادفات اتومبیل و همچنین در كوهپیمایی شایع است. توجه كنید كه هرگز خودتان هیچكدام از مفاصل دررفته را جا نیندازید. این كار فقط مربوط به ارتوپد می باشد.

آیاعسل درمان كننده است؟

عسل شفاست و عسل درمان كننده است« جدیدترین مقالات علمی نیز نشان داده است كه عسل خواص طبیعی فراوان دارد. از جمله اثرات ضد باكتریایی و ضد قارچی، درمان سرطان، درمان زخمها، درمان سوختگی، تسریع در بهبود پیوند پوستی، درمان اسال، درمان گاستروانتریت و … مطالعات فراوانی ثابت كرده است كه عسل در درمان انواع زخم معده نیز موثر است.

زنبور گزیدگی و اقدامات لازم برای آن.

نیش زنبور برخی اوقات موجب مرگ انسان می شود (البته بسیار به ندرت) هر چه واكنش حساسیتی بدن نسبت به نیش زنبور بیشتر باشد، خطرناكتر است. زنبور اگر وارد دهان شود گاهی اوقات بعد از نیش باعث ورم شدید حنجره و متعاقبا، فرد خفه می شود. واكنش معمولی نسبت به نیش زنبور ورم و قرمزی اطراف نیش است. اگر خود نیش داخل پوست برود باید سریعاً آن را با تیغ برداشت، برداشتن آن با موچین یا وسایل مشابه توصیه نمی شود چون زهر بیشتری به دنبال له شدن نیش وارد بدن می شود. اگر نیش ها متعدد باشد بهتر است فرد تا ۲۴ ساعت تحت كنترل باشد.استفاده از كیسه آب یخ، بالانگهداشتن عضو، استفاده از پماد كالامین می توان برای التیام محل نیش مفید باشد. اگر واكنش سریع باشد از داروهای كورتون به مدت كوتاه استفاده می كنند. واكنش های بسیار شدید نیاز به ویزیت پزشک دارد دارد.

تهیه کننده:سید محمد حجازی.

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=49399

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.