• امروز : سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 23 April - 2024
کل اخبار 24660
1

دوش آب سرد بهتر است یا آب گرم؟

  • کد خبر : 41180
  • 24 اردیبهشت 1400 - 20:14
دوش آب سرد بهتر است یا آب گرم؟
بام نیوز: دوش آب سرد برای موها و پوستمان بهتر هستند، دوش آب گرم ممکن است باعث خشکی شود، اما دوش آب سرد به پوست و مو کمک می کند تا کمبود آبشان را جبران کنند.

دوش آب گرم تنش عضله را التیام و درد گرفتگی عضله را کاهش می دهد. اگر سردوشی قوی دارید که دیگر چه بهتر! اجازه دهید آب گرم مانند یک ماساژور روی شانه ها، گردن و کمر کار کند.

تحقیقات نشان داده دوش آب گرم می تواند سطح اکسی توسین را بالا ببرد و اضطراب را کاهش دهد. هرکسی در کارش استرس را تجربه می کند می تواند از این مزیت دوش آب گرم بهره مند شود.

دوش آب گرم همچنین مانند یک ضد احتقان طبیعی عمل می کند و باعث التیام نشانه های سرماخوردگی می شود، چون بخار آب گرم راه تنفسی را مرطوب می کند.

دوش آب سرد – به همان شکل غیر قابل تحملی که هستند – در واقع برای بدنمان خیلی خوب هستند! ۵ دقیقه پایانی دوشتان را تبدیل به آب سرد کنید تا به بدن شک وارد شود و بیدار شود. این تغییر ناگهانی در دما خستگی بدن را تسکین می دهد و آگاهی ذهنی را بالا می برد.

متخصصان برای درمان افسردگی توصیه می کنند دو مرتبه در روز دوش آب خیلی سرد به مدت ۲ تا ۳ دقیقه گرفته شود. فقط قبل از آزمایش این کار با پزشک خود مشورت کنید!

دوش آب سرد برای موها و پوستمان بهتر هستند، دوش آب گرم ممکن است باعث خشکی شود، اما دوش آب سرد به پوست و مو کمک می کند تا کمبود آبشان را جبران کنند.

 

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=41180

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.