• امروز : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
کل اخبار 24664
0

دیپلماسی فرهنگی نقش مهمی در توسعه روابط ایران و لهستان دارد

  • کد خبر : 52825
  • 16 شهریور 1400 - 21:07
دیپلماسی فرهنگی نقش مهمی در توسعه روابط ایران و لهستان دارد
بام نیوز: معاون سفیر لهستان در تهران، دیپلماسی فرهنگی را برای گسترش روابط تجاری و سیاسی میان تهران و ورشو مفید توصیف کرد.

به گزارش خبرنگار بام نیوز، سفارت لهستان در تهران روز سه شنبه -شانزدهم شهریور- با حضور «ویچخ اونولت» وزیر مختار و معاون سفیر لهستان و «رضا زارع» رییس فدراسیون کوهنوردی ایران و همچنین ٣ کوهنورد برجسته لهستانی، نمایشگاهی برای آشنایی با تاریخ حضور کوهنوردان لهستانی در ایران برگزار کرد.

این کوهنوردان برای جشن عصر طلایی کوهنوردی لهستان و ارائه دستاوردهای کوهنوردان این کشور در نیم قرن اخیر با یک دستگاه کامیون به نپال می‌روند و در این مسیر پس از عبور از ۱۰ کشور، روز چهاردهم شهریور به ایران آمدند تا امروز در نمایشگاه کوهنوردی در سفارت لهستان حاضر شوند.

در ابتدای این نمایشگاه، اونولت وزیر مختار و معاون سفیر لهستان ضمن خیر مقدم به میهمانان و به ویژه کوهنوردان حاضر، گفت: سه کوهنورد شجاع لهستانی، ارکادیوش دریگا، ریچارد وولچیسکی و ماچیگ پیترویچ با کامیون تاریخی خود از لهستان و به مقصد نپال سفر می‌کنند و هدف آنها ارائه دستاوردهای کوهنوردان لهستان در ٥٠ سال اخیر است.

معاون سفیر لهستان افزود: آنها در این مسیر پس از عبور از ١٠ کشور به ایران رسیدند تا دستاوردهای کوهنوردان لهستانی را در نمایشگاه ویژه عکس به علاقمندان این رشته نشان دهند.

وی در ادامه از حضور زارع رییس فدراسیون کوهنوردی و ابراهیم نورتاش کوهنورد باسابقه ایرانی، در این نمایشگاه قدردانی کرد.

در ادامه این مراسم، رضا زارع رییس فدراسیون کوهنوردی با تاکید بر اشتراکات فرهنگی میان ایران و لهستان، به نقش لهستانی‌ها در پیشرفت ورزش کوهنوردی اشاره کرد و گفت: یادگار کوهنوردان نسل دهه ۷۰ و ۸۰ میلادی لهستان در علم‌کوه همچنان باقی است و این مسیرها سالانه دهها بار از سوی کوهنوردان ایرانی درنوردیده می‌شود.

وی، فتوحات لهستانی‌ها را الگوی کوهنوردان ایرانی عنوان کرد و گفت: به کوهنوردان خود می‌گوییم که لهستانی‌ها در شرایط بد اقتصادی هیمالایا را فتح کردند.

دیپلماسی فرهنگی نقش مهمی در توسعه روابط ایران و لهستان دارد

اونولت همچنین در حاشیه این نمایشگاه در گفت و گو با خبرنگار سیاسی ایرنا، برگزاری نمایشگاه‌های این چنینی و حضور کوهنوردان لهستانی را بخشی از دیپلماسی فرهنگی لهستان توصیف کرد که می‌تواند برای روابط تجاری و سیاسی تهران و ورشو مفید باشد.

معاون سفیر لهستان افزود: این قبیل اقدامات می‌تواند در روابط خوب و حسنه دو کشور تغییرات بزرگی ایجاد کند. همچنین این دیپلماسی فرهنگی، اطلاعات زیادی را میان دو کشور منتقل می‌کند و نشان می‌دهد که چقدر نقطه اشتراک میان ایران و لهستان وجود دارد.

اونولت در ادامه به بخشی از تاریخ مشترک ایران و لهستان در جنگ جهانی دوم اشاره کرد و گفت: این قبیل رویدادها در گسترش دیپلماسی موثر است. دیپلماسی ایجاد یک احساس خوب و بهبود روابط میان دو کشور و شناخت بیشتر کشورها و افزایش دوستی است.

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=52825

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.