• امروز : یکشنبه, ۶ اسفند , ۱۴۰۲
  • برابر با : Sunday - 25 February - 2024
کل اخبار 24559
0
اموزشی:

راهنمایی های لازم برای انتخاب مناسب ترین غذا در طول کوهنوردی

  • کد خبر : 8040
  • 06 آذر 1399 - 19:16
راهنمایی های لازم برای انتخاب مناسب ترین غذا در طول کوهنوردی
گروه اموزشی بام نیوز:کوهنوردی یک فعالیت سخت بوده که کالری زیادی می سوزاند. به همین دلیل هنگام کوهنوردی شما به یک غذا سرشار از پروتئین و انرژی ، نیاز دارید. کوهنوردی معمولا گردشی چند ساعته یا یکروزه است ، اما گاهی ممکن است در یک بازه ی زمانی چند روزه انجام برنامه ریزی شود.

گروه اموزشی بام نیوز،مطلبی را در خصوص راهنمایی های لازم برای انتخاب مناسب ترین غذا در طول کوهنوردی منتشر نمود:

 

هنگامی که دارید برای کوه نوردی برنامه ریزی می کنید ، سعی کنید غذا هایی را انتخاب کنید که سبک هستند ، فاسد نمی شوند و می توان آن ها را به راحتی حمل کرد. اگر می خواهید در طول روز کوه نوردی کنید ، غذا های مانند : ساندویچ ، مرغ سوخاری ، نان و پنیر و سالاد برای شما مناسب است. این غذاها را می توان از شب قبل آماده کرد و در فریز و یا یخچال نگه داری کنید. می توانید با نگهداری غذا در کنار نوشیدنی های منجمد ، آن را خنک نگه دارید.

 

بهتر است غذایی همراه خود ببرید که فاسد نشود، مانند آجیل و تنقلات. سعی کنید که مقدار آب کافی همراه خود ببرید ، اما ، اگر در طول مسیر ، آب آشامیدنی شما رو به اتمام بود ،  آب چشمه یا رودخانه را قبل از مصرف جوشانده ، و از آن استفاده کنید.

 

برای یک کوهنوردی طولانی ، باید غذایی مناسب برای طول راه به همراه داشته باشید. غذاهای پیشنهادی بالا برای روز اول می تواند مناسب باشد. اما  برای باقی روزها باید غذایی با خود ببرید که به سرعت فاسد نشود مانند : مرغ ، غذاهای کنسرو شده ، کره بادام زمینی ، سوپ ، رشته فرنگی ، گوشت ، میوه ، آجیل ، پودر شیر و نوشیدنی های میوه ای و دیگر غذا های خشک.استفاده از پاستای خشک نیز می تواند گزینه ی خوبی باشد.

 

اگر قرار است کوهنوردی  شما چند روز طول بکشد، غذایی با خود ببرید که برای صبحانه ، ناهار و یا شام شما مناسب باشد. برای صبحانه می توانید از غلات یا حبوبات به همراه شیر ، یا از بسکوییت استفاده کنید. اگر وسایل مورد نیاز برای آشپزی را همراه خود آورده اید ، می توانید با جمع آوری چوب و درست کردن آتش غذاهایی مانند : فرنی ، سوپ جو یا گندم برای خود حاضر کنید.

 

برای ناهار یا شام می توانید از مواد غذایی کنسروی یا ساندویچ استفاده کنید (با فرض اینکه نان ساندویچ شما تازه و نرم است). می توانید در تهیه ی ساندویچ از پنیر، گوشت گاو خشک شده ، کره گیاهی ، کره بادام زمینی ، مربا ، عسل و یا خیارشور استفاده کنید. همچنین شما می تواند غذا هایی از قبل حاضر شده، مانند برنج یا رشته فرنگی باشد. غذاهای خشک و منجمد شده ، با اینکه گران هستند اما به علت سبک بودن ، ارزش امتحان کردن را دارند. اگر خودتان می توانید، غذای خشک شده درست کرده و با خود ببرید. شاید کمی عجیب به نظر برسد اما تقریبا تمام غذاها را از بروکلی گرفته تا کباب گوشت می توان خشک کرد. روز خود را با پودرشیر ، شکلات داغ ، چای و قهوه شروع کنید و از طلوع آفتاب با یک لیوان شکلات داغ لذت ببرید.

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=8040
  • نویسنده : مائده اسماعیلی
  • ارسال توسط :
  • منبع : مجله خبری بیواک

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.