• امروز : سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 23 April - 2024
کل اخبار 24660
0

رهاسازی یک قطعه «حواصیل ارغوانی» در نهاوند

  • کد خبر : 52249
  • 13 شهریور 1400 - 13:04
رهاسازی یک قطعه «حواصیل ارغوانی» در نهاوند
بام نیوز: رئیس اداره محیط زیست نهاوند گفت: یک قطعه پرنده کمیاب «حواصیل ارغوانی» از گونه‌های کنار آبزی و مهاجر توسط یک دوستدار محیط از مرگ نجات یافت و سپس در طبیعت رهاسازی شد.

مهرداد سلگی در گفت‌وگو با خبرنگار بام نیوز در نهاوند اظهار کرد: «محمد امرایی» از دوستداران محیط زیست و اهل روستای تازناب نهاوند، شاهد شکار یک قطعه پرنده توسط یک بهله عقاب در روستا بود که منجر به زخمی شدن و افتادن پرنده روی زمین می‌شود.

وی با بیان اینکه او این پرنده نیمه‌جان را نجات می‌دهد و به اداره حفاظت محیط زیست شهرستان می‌رساند افزود: پس از بررسی‌های لازم و اطمینان از بهبود وضعیت حیاتی و نوع پرنده که حواصیل ارغوانی است، از او مراقبت چندساعته به عمل آمد که پس از اطمینان از بهبود وضعیت پرنده، به طبیعت بازگردانده شد.

رئیس اداره حفاظت از محیط زیست نهاوند عنوان کرد: این پرنده حواصیل ارغوانی با نام علمی Ardea purpurea یکی از ۶۴ گونه تیره حواصیلیان است که ۸۰ سانتیمتر طول دارد، این پرنده دارای سری بزرگ، گردنی باریک و دراز و مار مانند است.

وی با بیان اینکه حواصیل ارغوانی دارای رو تنه خاکستری پررنگ است و پرهای بلوطی روشنی در پشتش مشاهده می‌شود گفت: این پرنده دارای شکم سیاه رنگ و پاهای سبز مایل به زرد خاکستری بوده و رنگ نابالغ آن قهوه‌ای کمرنگ است.

سلگی گفت: این پرنده مانند سایر پرندگان تیره حواصیلیان به تغذیه در آب های کم‌عمق خو گرفته و عمدتا از ماهی دوزیستان، نرم تنان، سخت پوستان، حشرات و گاهی نیز از جوندگان کوچک و جوجه سایر پرندگان تغذیه می‌کند.

وی در پایان ضمن تشکر از این دوستدار محیط زیست، از عموم مردم به ویژه دوستداران طبیعت درخواست کرد حمایت خود را از حیات وحش و تنوع زیستی منطقه، بخصوص پرندگان داشته و درصورت مشاهده تخلفات را به اداره حفاظت محیط زیست شهرستان گزارش دهند.

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=52249

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.