• امروز : پنجشنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
کل اخبار 24696
2

روایت جدید از حادثه «پاراگلایدر» در سوادکوه

  • کد خبر : 54236
  • 26 شهریور 1400 - 19:06
روایت جدید از حادثه «پاراگلایدر» در سوادکوه
بام نیوز: روایت جدید از کمک‌رسانی دامدار سوادکوهی برای امداد‌رسانی و جستجوی 14 کیلومتری امداد‌گران هلال‌احمر در حادثه «پاراگلایدر» انجام شد که در تازه‌ترین خبرها یک دامدار در منطقه موفق به نجات خلبان پاراگلایدر شد.

به گزارش خبرنگار بام نیوز، ۱۶ تیم عملیاتی به تعداد ۶۲ نفر و به همراه تجهیزات خودرویی و دو دستگاه آمبولانس، ۹خودروی کمک‌دار سبک، سه خودروی آنست و یک فروند بالگرد به منطقه اعزام شدند تا احمد حسن‌وند خلبان پاراگلایدر که در روز ۲۲ شهریور‌ماه پس از پرواز در آسمان سوادکوه‌شمالی در جنگل‌های منطقه مفقود شده بود را پیدا کنند و روز ۲۳ شهریور‌ماه از پیدا‌کردن وی خبر داده شد.

به صورت تصادفی از روایت دیگر جستجو و پیدا‌کردن خلبان آگاهی پیدا کردیم و با دامدار ۴۷ ساله در این باره مصاحبه گرفتیم و روایت جدید از حادثه پاراگلایدر را بیان کرد.

*روایت جدید از حادثه «پاراگلایدر» در سوادکوه

فریبرز نوروزی در گفت‌و‌گو با خبرنگار بام نیوز با اشاره به اینکه دامدار مرتع «درجی» در منطقه «اسکلیم» دهستان لفور در شهرستان سوادکوه‌شمالی هستم و از هلال احمر بابل برای جستجوی خلبان پاراگلایدر با ما تماس گرفتند، گفت: با ۴ نفر از دامداران منطقه به دنبال گمشده گشتیم و پس از تاریکی هوا، دست از جستجو برداشتیم و صبح خودم در منطقه «سی‌ین» به جستجو ادامه دارم.

وی با اشاره به اینکه با صداهای پی‌در‌پی به دنبال خلبان پاراگلایدر بودم و پاسخش را شنیدم و به طرف صدا رفتم که چترش بالاتر و چرخ‌های پاراگلایدر هم اطراف بود و از لگن و ران صدمه خورده بود.

نوروزی با بیان اینکه به دلیل زندگی روستایی اقدامات اولیه کمک‌رسانی را بلد هستم و با توجه به اینکه در عمق جنگل‌های منطقه به جاده دسترسی ندارد و ضرورت دارد تا کمک‌های اولیه را بلد باشیم، خاطرنشان کرد: فاصله حدود ۲ کیلومتری با نیروهای امدادی داشتم و آنها را صدا کردم و ۵ نفر از آنان که یکی اهل روستای لفور و از امدادگران بودند به کمک آمدند و مصدوم را به مکانی که قرار بود هلی‌کوپتر بیاید، منتقل کردیم و در آنجا حدود ۴۰ نفر بودند و من برای رسیدگی به دام‌ها، برگشتم.

وی در پاسخ به سؤال خبرنگار ما در این باره که نامی از ایشان در گزارش‌های امداد‌رسانی به احمد حسن‌وند که در پرواز پاراگلایدر در منطقه لفور سوادکوه‌شمالی آسیب دید، برده نشد و به صورت تصادفی با خدمتش آشنا شدیم، گفت: انسان‌دوستی حکم می‌کند که به کسی که در خطر قرار گرفت کمک کنیم و علاقه‌ای به نام‌بردن و تشکر و اسم و رسم برای کمک‌رسانی به همنوع ندارم و سال قبل هم یک کوهنورد زن را که مچ پایش شکسته بود و به همراه یکی از همنوردادن به کمک نیاز داشت را با اسب به مرکز درمانی منتقل کردم.

*جستجوی ۱۴ کیلومتری

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان سوادکوه در گفت‌و‌گو با خبرنگار بام نیوز با اشاره به اینکه ۲ روز تماس و ارتباط خلبان نداشتیم و وی از نخبگان رشته پرواز بودند و شاگردان زیادی را پرورش دادند، گفت: ساعت ۱۹ و ۵دقیقه روز ۲۲ شهریور خبر دریافت و ۲ تیم تخصصی جستجو و نجات در کوهستان تشکیل شد.

وحید متانی، افزود: مسیر ۱۴ کیلومتری جنگل و دره منطقه «گردنه‌سر» تا «گالشکلا» لفور توسط همکاران ما از ۱۰ شب دوشنبه تا ۱۱ صبح سه‌شنبه طی کردند و تیم منسجم، قوی و هماهنگ تشکل شد تا صبح سه‌شنبه خلبان مورد نظر در سلامت پیدا شد.

وی خاطرنشان کرد: نیروهای بومی و محلی و بسیجیان و امداد‌گران تلاش قابل تقدیری انجام دادند و پیدا‌کردن خلبان و زنده‌بودن و سلامتی ایشان در اولویت اول ما بود و خوشحالیم که این عملیات با موفقیت به پایان رسید.

*قدردانی از تعهد

تلاش‌ها و زحمات امداد‌گران جمعیت هلال احمر برای فعالیت‌های بشردوستانه به ویژه در شهرستان‌های سخت‌عبور همواره با نگاه احترام و تقدیر نگریسته می‌شود و نگاه امید برای آسیب‌دیدگان در شرایط سخت به آنان است و استفاده از توانمندی دامداران و بومیان منطقه به عنوان اولویت‌ برای دست‌اندرکاران باشد و تلاش و تعهد فریبرز نوروزی دامداد سوادکوهی در پیدا‌کردن خلبان مصدوم و حضور ده‌ها امداد‌گر برای کمک‌رسانی برگ افتخار‌آمیزی برای تعهد و تلاش برای کاهش درد‌ها و رنج‌ها است و البته انتظار می‌رود در جمع‌بندی گزارش‌های استانی همه کمک‌کنندگان و همراهان به چشم آیند.

گزارش از عمران اکبرنژاد

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=54236

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.