• امروز : سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 23 April - 2024
کل اخبار 24660
2

روایت عجیب صعود به اورست از زبان کوهنورد ایرانی

  • کد خبر : 42368
  • 02 خرداد 1400 - 21:22
روایت عجیب صعود به اورست از زبان کوهنورد ایرانی
بام نیوز: امین دهقان روایت عجیبی را از صعود به اورست در شرایط ویژه کرونایی بیان می کند.

به گزارش بام نیوز، امین دهقان، هیمالیانورد ایرانی که به عنوان تنها نماینده ایران در اکسپدیشن ۲۰۲۱ اورست در هیمالیای نپال حضور داشت، موفق شد قله اورست را فتح کند.

امین دهقان که از کمپ اصلی اورست به فرودگاه لوکلا (خطرناک ترین فرودگاه جهان) عزیمت کرده تا بتواند بعد از آنجا با پرواز هوایی به کاتماندو برسد، در گفتگو با بام نیوز، درباره صعودش به اورست و شرایط ویژه کرونایی گفت: امسال شرایط صعود به اورست ویژه بود چرا که دولت نپال رکورد مجوز های صادر شده برای صعود را شکست و مجوز های زیادی را برای کوهنوردان صادر کرد. از طرفی با شیوع کرونا در کمپ اصلی اورست، دولت نپال بازهم مجوزهای صعود را صادر می کرد و این کار متوقف نشده بود!

او ادامه داد: دولت نپال حتی به چند پزشک که در کمپ اصلی اورست حضور داشتند اجازه نداد که از کوهنوردان تست کرونا بگیرند و به آنها ابلاغ شد که اگر کسی مشکوک به کرونا است به کاتماندو منتقل گردد! این کار به دلیل این که آمارهای کرونای کوهنوردان منتشر نشود انجام می شد.

این کوهنورد ایرانی ادامه داد: باید بگویم که در خود شرکت ما (سون سامیت) ۳۰ کوهنورد بودیم که چهار نفر کرونا گرفتند! ما خودمان متوجه می شدیم که کرونا در بین کوهنوردان وجود دارد چرا که صبحانه و ناهار همگی با هم بودیم. بعد از آن این کوهنوردان به کاتماندو منتقل شدند و تست همگی آنان مثبت بود. زمانی که در یک شرکت ۳۰ نفره حدود چهار نفر تست مثبت کرونا وجود دارد شما محاسبه کنید که بقیه شرکت ها و انبوه کوهنوردان دیگر چه وضعیتی داشته اند.

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=42368

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.