• امروز : سه شنبه, ۸ اسفند , ۱۴۰۲
  • برابر با : Tuesday - 27 February - 2024
کل اخبار 24581
0

رونمایی ار تمبر جهان‌پهلوان تختی/ امضای تفاهم‌نامه فدراسیون کشتی و شرکت ملی پست

  • کد خبر : 17135
  • 17 دی 1399 - 21:23
رونمایی ار تمبر جهان‌پهلوان تختی/ امضای تفاهم‌نامه فدراسیون کشتی و شرکت ملی پست
بام نیوز: تمبر جهان پهلوان تختی با حضور جمعی از مسئولان فدراسیون کشتی و معاون وزیر ارتباطات رونمایی شد.

به گزارش پایگاه خبری بام نیوز: از تمبر یادبود و اختصاصی جهان پهلوان غلامرضا تختی، صبح امروز و همزمان با پنجاه و سومین سالگرد درگذشت این اسطوره ورزش ایران، رونمایی شد.

در مراسم رونمایی از تمبر یادبود و اختصاصی جهان پهلوان تختی،  رمضانعلی سبحانی‌فر معاون وزیر ارتباطات و مدیرکل شرکت ملی پست، عمیدی مدیرکل دفتر مدیرعامل و مدیر ارتباطات شرکت ملی پست، مقصودی مدیرکل پست تهران و جنتی مدیرکل پست شمال غرب ایران، علیرضا دبیر رئیس، حمید سوریان نایب رئیس و سیدجلال عسگری دبیر فدراسیون، محسن کاوه مدیر فنی تیم های ملی کشتی آزاد، امید نوروزی قهرمان جهان و المپیک، عبداله عزیزی رئیس هیأت کشتی استان تهران، مهدی محمدی عضو اسبق تیم ملی کشتی فرنگی و مربی تیم ملی، عبدالمهدی نصیرزاده رئیس فدراسیون پرورش اندام و رئیس سازمان لیگ کشتی، جیرسرایی رئیس کمیته پیشکسوتان و یزدانی نیا نایب رئیس سازمان لیگ حضور داشتند.

رئیس فدراسیون کشتی، در این مراسم گفت: نمی دانم بگویم کشتی به تختی کمک کرده است یا تختی به کشتی کمک کرده است در جاهایی کشتی به تختی کمک کرده و در جاهایی تختی به کشتی کمک کرده است. تختی تنها کسی است که به کشتی کمک کرده و احترامی که ما داریم مدیون نگاه مردم به این قهرمان بزرگ کشتی ایران و سجایای اخلاقی ایشان است.

رونمایی ار تمبر جهان‌پهلوان تختی/ امضای تفاهم‌نامه فدراسیون کشتی و شرکت ملی پست

دبیر ادامه داد: دنبال این بودیم که با توجه به وضعیت شیوع کرونا، مراسم جهان پهلوان تختی با حضور مردم بر سر مزار آن مرحوم در ابن بابویه برگزار شود و قرار شد که این مراسم بدون سخنران و فقط با ضرب و زنگ مرشد برگزار شود. از شرکت ملی پست تشکر می کنم که به کمک ما آمدن برای رونق دادن به کشتی و اینکه جایگاه کشتی در بین مردم بالا برود. شرکت پست قرار است تمبر یادبود قهرمانان المپیک ما را به صورت اختصاصی چاپ کند و این می تواند انگیزه ای به کشتی گیران بدهد، ضمن اینکه یاد این قهرمانان را در مردم زنده نگه دارد.

رئیس فدراسیون کشتی تصریح کرد: کشتی از ورزش ایران بزرگتر است و کشتی در زمان ایران قدیم در حاشیه دریای خزر و ایران وجود داشته و هم اکنون نیز اکثر قهرمانان جهان از این خطه هستند. کشتی ورزش ملی ما است و جزئی از هویت ما ایرانیان محسوب می شود و ما باید برند کشتی را بالا ببریم. از اینکه شرکت ملی پست به کشتی  و کشتی گیران احترام گذاشت و مانند برادر کنار ما آمد، بسیار سپاسگزارم و امیدوارم که این تفاهم نامه اثرات خوب و ماندگاری در کشتی داشته باشد.

وی در مورد رونمایی از تمبر جهان پهلوان تختی گفت: کشتی از ایران باستان در ایران بوده و در اسلام نیز کشتی سفارش شده است و این هم ورزش سنتی ما و هم مذهبی ما است و اینکاری که شرکت پست امروز کرد کمک کرد که دیدگاه مردم نسبت به کشتی بهتر شود. فرق نمی‌کند که ما کار کنیم یا شما، مهم این است که پرچم جمهوری اسلامی بالا برود و این رونمایی از تمبر در فکر و ذهن کشتی گیران باقی خواهد ماند.

رمضانعلی سبحانی‌فر در ادامه این مراسم اظهار داشت: یاد و نام شهدای عزیز و یاد و خاطره ی جهان پهلوان تختی که امروز پنجاه و سومین سالگرد ایشان است گرامی می داریم. از شما پیشکسوتان قدردانی می کنیم که این موضوع را بسیار با اهمیت دانستید و این مراسم را برگزار کردید اگرچه محدودیت ها برای کرونا است اما این کار در فضای مجازی حتما منعکس خواهد شد. تختی به کشتی هویت داده است و نام جهان پهلوان تختی را باید گرامی بداریم و به همین خاطر است که ما اینجا جمع شده ایم و وظیفه داریم که رفتار و منش آن پهلوان بزرگ را الگوی خود قرار دهیم.

رئیس شرکت ملی پست تصریح کرد: یکی از بحث هایی که می تواند بزرگان کشتی را در ذهن مردم زنده نگه دارد گرفتن چنین مراسم هایی است و دیگر کار این است که تمبر یادبود جهان پهلوان تختی را رونمایی کنیم و این دومین تمبر جهان پهلوان تختی است و تمبر بعنوان یک شئ گرانبها و سبک وزن است و سفیر تاریخ است که گذشتگان ما و مشاهیر حال ما را به آیندگان منتقل می کند.

سبحانی‌فر گفت: ورزش پهلوانی خصوصیات خاص خود را دارد و کشتی های ما تحت تأثیر پهلوانی است و کسی که پهلوان میدان باشد، خصلت های شجاعت، شهامت، آزادگی، گذشت و ایثار را داد و این در جامعه ی ما تأثیرگذار است و می تواند الگوی بسیار خوبی برای جوانان و جامعه ما باشد. اگر امروز جهان پهلوان تختی را همه می ستایند به لحاظ خصایص شخصیتی است که ایشان از میدان قهرمانی و پهلوانی بدست آورده است.

وی خاطرنشان کرد: ما باید قدر پهلوانان و قهرمانان ما و کسانی که الگوی جامعه هستند را بدانیم و کاری که امروز اتفاق افتاد، کاری بسیار پسندیده بود. از اینکه در کنار مجموعه ی فدراسیون کشتی هستیم خوشحالیم و از اینکه کمک حال کشتی که امروز در جهان ما به شهامت و شجاعت ایرانی ها معرفی می کند خوشحالیم.

در این مراسم تفاهم نامه ای بین فدراسیون کشتی و شرکت ملی پست ایران، شرکت پست تهران و پست شمالغرب تهران به امضا رسید.

همچنین در پایان این مراسم نفرات حاضر از تمبر یادبود و اختصاصی جهان پهلوان تختی رونمایی و آن را امضا کردند.

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=17135

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.