• امروز : سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 23 April - 2024
کل اخبار 24660
0

رییس فدراسیون: ۳۰ درصد کوهنوردان را بانوان تشکیل می‌دهند

  • کد خبر : 69537
  • 10 بهمن 1400 - 22:35
رییس فدراسیون: ۳۰ درصد کوهنوردان را بانوان تشکیل می‌دهند
بام نیوز: رییس فدراسیون کوهنوردی و صعودهای ورزشی گفت: ۳۰ درصد از ۲۰۰ هزار ورزشکار این رشته های ورزشی را بانوان تشکیل می دهند که این میزان افزایش در سال های اخیر رخ داده است.

رضا زراعی روز شنبه در حاشیه مجمع سالیانه هیات کوهنوردی خراسان شمالی به خبرنگار بام نیوز اظهار داشت: هم اینک از ۲۰۰ هزار نفر، بیش از ۶۰ درصد به صورت فعال در ۳۵ رشته ورزشی کوهنوردی فعالیت می کنند.

وی با بیان اینکه باید نخبگان صعودهای ورزشی در استان ها حفظ شوند، گفت: در سال های اخیر برای تقویت این رشته ورزشی و حفظ نخبگان صعودهای ورزشی در استان های محروم، در ۶ ماده مربی راهنما تربیت و دوره های جست‌وجوی محلی را برگزار کردیم.

زراعی با بیان اینکه بیشتر بودجه های این فدراسیون برای صعودهای ورزشی هزینه می شود، گفت: گرچه ۷۵ درصد ورزشکاران این فدراسیون را کوهنوردان تشکیل می دهند ولی بیشتر اعتبارت در حوزه صعودهای ورزشی هزینه می شود.

وی با اشاره به درخشش محسن بهشتی‌راد در فینال سرعت مسابقات یخ‌نوردی قهرمانی جهان، گفت: این نخبه ورزشی برای نخستین بار در حضور ورزشکاران روس توانست با درخششی چشم‌گیر مدال طلای جهان را از آن خود کند.

زراعی افزود: باید قدر این ورزشکار شایسته را بدانیم زیرا نخستین باری است که ورزشکاری غیر روس موفق به کسب عنوان نخست ماده سرعت قهرمانی جهان می‌شود.

به گزارش ایرنا، بیش از هزار و ۶۰۰ کوهنورد زن و مرد اکنون به صورت سازمان یافته در هیات کوهنوردی خراسان شمالی عضویت دارند.

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=69537

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.