• امروز : یکشنبه, ۶ اسفند , ۱۴۰۲
  • برابر با : Sunday - 25 February - 2024
کل اخبار 24573
0

سرمربی بسکتبال زنان مهرام: باید بجنگیم و برنده شویم/ دفعات تست کرونای تیمها نباید نصف می شد

  • کد خبر : 4025
  • 10 آبان 1399 - 7:01
سرمربی بسکتبال زنان مهرام: باید بجنگیم و برنده شویم/ دفعات تست کرونای تیمها نباید نصف می شد
بام نیوز : نیکا بیک‌لیک لی می‌گوید برای رعایت درست پروتکل‌های بهداشتی تیم‌ها باید هر بار قبل از مسابقات پنجشنبه و جمعه که در قرنطینه انجام می‌شود، تست کرونا بدهند اما این موضوع تنها به سه بار تست در کل لیگ کاهش پیدا کرده است.

به گزارش پایگاه خبری بام، لیگ برتر بسکتبال زنان از ۱۵ آبان ماه آغاز می‌شود و ۱۳ تیم حاضر در گروه اول و دوم به رقابت با هم می‌پردازند. به دلیل شیوع ویروس کرونا این مسابقات به صورت متمرکز و به میزبانی تهران برگزار می‌شود.  تیم‌های گروه بهمن تهران، مهرام تهران، نامی نو اصفهان، نارسینا تهران، گاز تهران، پاز تهران و سینام مشهد در گروه اول و تیم‌های پالایش نفت آبادان، بانوان شهر گرگان، نوشت افزار کنکو، شورا و شهرداری قزوین، مولتی کافه مشهد و سپهرداد تهران هم در گروه دوم به رقابت با یکدیگر می‌پردازند.

نیکا بیک‌لیک‌لی، که سرمربی گری تیم مهرام تهران را برعهده گرفته در مورد وضعیت تمرینات تیم خود و گروه‌بندی مسابقات به پایگاه خبری بام گفت: تمریناتمان را نزدیک به دو ماه است که شروع کرده‌ایم و از شرایط تیم راضی هستیم. امیدوارم کرونا اجازه شروع بازی‌ها را بدهد. برای گروه‌بندی تیم‌ها هم قرعه کشی انجام شد و قرعه می‌تواند سخت یا آسان باشد اما برای تیمی مثل ما که به دنبال قهرمانی هستیم گروه سخت و راحت فرقی ندارد چون باید بجنگیم و همه بازی‌ها را ببریم، بنابراین حتما با تلاش بیشتری بازی‌های مقدماتی را انجام می‌دهیم.

او در ادامه افزود: مهرام در اولین سال حضور خود در لیگ بانوان به دنبال قهرمانی است اما کار سختی را پیش رو داریم و نفرات و ترکیب تیم جدید است. با این حال در مدت دو ماه تمرین تلاش کرده‌ایم،  شرایطی را به وجود بیاوریم که بازیکنان به هماهنگی برسند تا جایی که احساس شود با هم دوست هستند و چندین سال با هم کار کرده‌اند؛ فکر می‌کنم این اتفاق هم افتاده است. در کل قدم به قدم جلو می‌رویم و از الان نمی‌شود چیزی را پیش‌بینی کرد اما مطمئنم که با یک برنامه‌ریزی درست تا آخرین قدم را محکم برمی‌داریم.

سه مرحله تست برای لیگ کافی است؟

سرمربی تیم زنان مهرام در مورد نحوه رعایت پروتکل‌های بهداشتی در لیگ زنان و انجام سه مرحله تست کرونا گفت: در جلسه قرعه‌کشی گفتم که یک بار تست کرونا برای همان یک بار کفاف می‌دهد، یعنی تیم‌ها یک بار تست می‌دهند و دو بازی پشت هم در قرنطینه انجام می‌دهند اما زمانی که به مدت ۱۰ روز به شهر خود برمی‌گردند، احتمال ابتلا به بیماری وجود دارد و برای بازی بعد باید دوباره تست بدهند چون نمی‌توان گفت بازیکنی که ۱۰ روز پیش کرونا نداشته اکنون هم ندارد، بنابراین نحوه درست اجرای پروتکل اینگونه است که تیم‌ها یک هفته در میان و قبل از بازی‌ها تست بدهند. پیشنهادم را دادم که فدراسیون و چند تیم دیگر موافق بودند اما برخی از تیم‌ها به دلیل هزینه بالای تست کرونا نظرشان این بود که سه دور (دور رفت، برگشت و پلی‌آف) تست بدهند.

او در ادامه افزود: به نظرم این صرفه‌جویی خوبی نیست، به هر حال لیگ حرفه‌ای است و اکنون هم در شرایط اوج شیوع کرونا به سر می‌بریم. تیم‌ها می‌توانند در موارد دیگر صرفه‌جویی کنند اما تست کرونا را انجام بدهند. با این حال نظرات جمعی است و تصمیمات هم جمعی گرفته می‌شود.

خودمراقبتی شعار قشنگی است

بیک‌لیک‌لی در مورد بحث خودمراقبتی در لیگ به دلیل انجام ندادن تست کرونا قبل از بازی‌ها و انجام آن فقط قبل از هر مرحله بیان کرد: خودمراقبتی شعار قشنگ و درستی است و از نظر فرهنگی باید روی آن کار شود اما در جامعه فعلی ابتلا به کرونا اجتناب ناپذیر است چون به هر حال خانواده بازیکنان کار و زندگی خود را دارند و احتمال ابتلای بازیکنان وجود دارد. ممکن است ویروس در بدن ورزشکار خود را نشان ندهد اما او ناقل باشد. هر چه خودمراقبتی هم جدی گرفته شود اما یک نفر مبتلا می‌تواند ۵۰ نفر دیگر را درگیر کند.

او در پاسخ به این سوال که بهتر نبود لیگ با تعداد تیم‌های کمتری که توان انجام تست کرونا قبل از هر مسابقه را دارند، برگزار شود؟ گفت: بله بهتر بود که توان مالی تیم‌ها هم لحاظ شود اما بالاخره فدراسیون مسائل اخلاقی را هم در نظر می‌گیرد و نمی‌تواند به تیم‌ها بگوید چون کروناست و توان مالی ندارید پس شرکت نکنید بالاخره تیم‌ها هم زحمت کشیده‌اند. در نهایت همه موارد را در نظر می‌گیرد تا هم تیم‌ها از پس آن برآیند و هم پروتکل‌ها تا حدودی رعایت شود اما کار درست این بود که در مرحله رفت و برگشت ۶ بار تست گرفته می‌شد.

بیک‌لیک لی در پایان بااشاره به تیمداری مهرام در لیگ برتر بسکتبال زنان گفت: این باشگاه در بخش مردان هم تیمداری می‌کند و امیدوارم نوعی الگوسازی شود و تیم‌های دیگری که در بخش مردان فعال هستند به بخش زنان هم روی بیاورند و اسپانسر آنها شوند. این موضوع کمک می‌کند تا لیگ حرفه‌ای تری داشته باشیم.

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=4025

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.